Poczta Polska chwali się rosnącymi wpływami z działalności handlowej w swoich placówkach. W zeszłym roku przychody spółki z tego tytułu wzrosły o 400 mln zł. Prognozy na ten rok mówią o kwocie ok. pół miliarda zł.
Spółka w nadesłanym komunikacie podkreśla, że w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw.
Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe lokalnym społecznościom.
– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż wydawnict z płytami, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.
Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.
W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy. – Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produtków. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.
W ofercie jest pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.
Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W 2017 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych – wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 roku produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji.
Chętnie kupowane były gry i zabawki oraz drobne słodycze. Ponadto pocztowa oferta podstawowa wzbogacana jest asortymentem sezonowym i okolicznościowym.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.