PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 października 2017 06:32 Polska Agencja Prasowa 1,107 odsłon

Rybnik: nowy bulwar pieszo-rowerowy do północnych dzielnic

Bulwar powstał dzięki zbudowaniu liczącego ok. 1,4 km nowego asfaltowego odcinka o szerokości 4 metrów, między ulicami Wierzbową i Rudzką oraz przejazdu rowerowego pod mostem na ul. Kotucza
fot: Andrzej Bęben/ARC

Nowy bulwar pieszo-rowerowy, który ma stać się kluczowym elementem systemu tras rowerowych w Rybniku, oddał we wtorek do użytku miejscowy samorząd. To element działań mających służyć zrównoważeniu lokalnego transportu, a pośrednio - poprawie jakości powietrza.

Jak poinformowało we wtorek biuro prasowe rybnickiego magistratu, tego dnia do dyspozycji rowerzystów i spacerowiczów oddano oświetloną 2,5-kilometrową trasę wzdłuż przecinającej miasto rzeki Nacyny - od mostu na ul. Raciborskiej w ścisłym centrum do ulicy Rudzkiej w północnej dzielnicy Orzepowice.

Bulwar powstał dzięki zbudowaniu liczącego ok. 1,4 km nowego asfaltowego odcinka o szerokości 4 metrów, między ulicami Wierzbową i Rudzką oraz przejazdu rowerowego pod mostem na ul. Kotucza. W ten sposób przedłużona została popularna, szczególnie od czasu powstania rybnickiego parku tematycznego, nadrzeczna ścieżka pieszo-rowerowa w centrum miasta.

- To dopiero pierwsza część naszego sztandarowego projektu, związanego z budową bulwarów wzdłuż Nacyny. Planuję poprowadzenie trasy w drugą stronę, to znaczy od mostu na ul. Raciborskiej w kierunku południowych dzielnic miasta. Przygotowanie tego traktu (...) jest jednym z priorytetów konsekwentnie realizowanej budowy sieci tras rowerowych - zadeklarował cytowany prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Ciekawostką oddanego do użytku połączenia jest nowy przejazd pod mostem na ruchliwej ul. Kotucza, którą w tym miejscu Rybnik przecina droga krajowa nr 78 (wiodąca do granicy w Chałupkach). Zamontowano tam szlabany uniemożliwiające przejazd rowerem pod mostem w przypadku zalania odcinka bezpośrednio przylegającego do rzeki, przy podniesionym stanie wody.

Miasto wydało na całą inwestycję (łącznik, przejazd pod mostem i infrastrukturę dodatkową) niespełna 2,5 mln zł. Była to już jednak kolejna inicjatywa dla rowerzystów, ułatwiająca poruszanie się jednośladem po Rybniku i wpisująca się w obowiązujące plany rozwoju zrównoważonej mobilności.

140-tysięczny Rybnik chce m.in. w różny sposób przekonywać jak najwięcej osób do korzystania z autobusów, ale też do chodzenia pieszo czy korzystania z rowerów - zamiast własnych samochodów.

W tym roku np. samorząd zamontował na kilku skrzyżowaniach oparcia dla rąk i nóg rowerzystów czekających na przejazd. Wraz z nimi zamontowano czujniki ruchu, które skracają oczekiwanie na zielone światło i eliminują potrzebę korzystania przycisku.

Władze Rybnika (a także Wodzisławia Śląskiego) chcą uruchamiać dodatkowe połączenia kolejowe między tymi miastami. Aby zachęcać mieszkańców do transportu publicznego, Rybnik wiosną br. obniżył też ceny biletów komunikacji miejskiej, jednocześnie podwyższając opłaty za parkowanie.

Ponadto miasto analizuje np. drogi dotarcia do przystanków kolejowych czy komunikacji publicznej, starając się tak udrażniać czy niewielkim kosztem tworzyć połączenia, aby korzystanie z alternatywnych form transportu było możliwie najwygodniejsze.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MURQW
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,612 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]