W 2017 r. Lotos Kolej planuje przewieźć na terenie Niemiec ok. 2 mln ton ładunków - powiedziała PAP dyrektor ds. handlu spółki Katarzyna Korowicka. W ub. roku gdańska firma przewiozła na terenie naszego zachodniego sąsiada ok. miliona ton towarów.
Korowicka poinformowała też, że spółka Lotos Kolej, która od półtora roku ma licencję w Niemczech na przewóz towarów własnymi pociągami, chce zatrudnić do końca roku ok. 30 polskich maszynistów.
Obecnie do lokomotyw Lotos Kolej wjeżdżających na terytorium naszego zachodniego sąsiada wsiadają niemieccy maszyniści.
- Przyjęcie do pracy polskich maszynistów da nam dużo większe możliwości w organizacji przewozów. U nas transporty ustala się w sposób elastyczny, planowanie jest z dnia na dzień, modyfikowane do potrzeb klienta. W Niemczech natomiast planuje się to z wyprzedzeniem tygodniowym, wszystko jest bardziej sztywne począwszy od planistów, po dyspozytorów ruchu, a kończąc na maszynistach - wyjaśniła Korowicka.
Pociągi Lotos Kolej docierają m.in. do takich miast jak Hamburg, Magdeburg, Rostocka, Bad Shandau i Merseburg. W planach jest zwiększenie destynacji o kilka innych miejscowości.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2016 r. pod względem masy przewiezionego towaru Lotos Kolej była na trzecim miejscu w Polsce - udział procentowy gdańskiej spółki wyniósł 5,70 proc. Liderem w tej dziedzinie było PKP Cargo (ok. 43,8 proc.), a za nim DB Cargo Polska (prawie 18 proc.)
W ub. roku Lotos Kolej przewiozła ogółem 12,5 mln ton towarów.
W 2016 r. w kategorii transportu intermodalnego (kombinowanego), według masy ładunków, największy udział w tym rynku miało PKP Cargo (43,8 proc.), następnie DB Cargo Polska (18,57 proc) oraz Lotos Kolej (17,06 proc.).
Spółka Lotos Kolej ma nowoczesny tabor: 31 procent użytkowanych lokomotyw i wagonów nie ma więcej niż pięć lat.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.