PKN Orlen szykuje zaktualizowanąstretegię. Jednym z jej filarów stają się przedsięwzięcia innowacyjne. Zaktualizowana strategia będzie m.in. odpowiadała na plan rozwojowy wicepremiera Morawieckiego
Do końca roku PKN Orlen przygotuje zaktualizowaną strategię na lata 2017-21 - zapowiedział wiceprezes tej spółki ds. finansowych Sławomir Jędrzejczyk. Jak zaznaczył, jednym z filarów strategicznych płockiego koncernu stają się przedsięwzięcia innowacyjne.
- Ruszyliśmy bardzo mocno z aktualizacją strategii. Mamy szereg wewnętrznych warsztatów. Wiadomo, że otoczenie jest tak zmienne, iż trudno jest prognozować kolejne pięć, dziesięć, piętnaście lat, ale chcemy się z tym zmierzyć i do końca roku te ćwiczenie zakończyć tak, żeby przedstawić naszą wizję na kolejne pięć lat, na lata 2017-21 - powiedział Jędrzejczyk.
Podczas czwartkowej (21 lipca) konferencji prasowej wiceprezes PKN Orlen podkreślił m.in., że "innowacje stają się kolejnym filarem strategicznym" tej spółki.
Pytany o rządowy program rozwoju aut elektrycznych oraz o to, czy segment ten zostanie opisany w strategii PKN Orlen, Jędrzejczyk oświadczył: "Bardzo duży nacisk kładziemy na innowacje, także samochody elektryczne to jest sfera naszego zainteresowania. Upatrujemy w tym szansę i chcemy w tych projektach uczestniczyć. Na szczegóły trochę za wcześnie. Też trochę za wcześnie, żeby mówić o jakimś bumie związanym z samochodami elektrycznymi. Jest to raczej budowanie pewnego przyczółku, który może się bardzo dynamicznie w kolejnych latach rozwinąć".
Jędrzejczyk przypomniał, że PKN Orlen "jest w kontakcie z firmą Tesla od dłuższego czasu" oraz że powstała już pierwsza stacja typu "Supercharger", umożliwiająca doładowanie aut elektrycznych - chodzi o ogłoszony w 2015 r. projekt utworzenia na stacjach paliwowych sieci Star w Niemczech, należącej do Orlen Deutschland z grupy płockiego koncernu, punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
PKN Orlen informował wcześniej, że projekt uruchamiania punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych to efekt współpracy tej spółki właśnie z amerykańską firmą Tesla, producentem samochodów elektrycznych i zarazem wiodącym podmiotem w zakresie technologii szybkiego ładowania tych pojazdów.
Punkty "Supercharger" umożliwiają doładowanie aut Tesla Model S w niecałe 30 minut, co pozwala na przejechanie nawet 270 kilometrów. W 2015 r. PKN Orlen podawał, że analizowana jest tam realizacja identycznego projektu na stacjach grupy tej spółki także w Czechach oraz w Polsce.
Pod koniec czerwca wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki, wymieniając najważniejsze elementy "Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju" podkreślił, iż Polska "stawia na elektromobilność", czyli rozwój segmentu pojazdów elektrycznych. - Chcemy, żeby to był nasz znak firmowy, nowa jakość - mówił wicepremier. Morawiecki zapowiedział wówczas, że w lipcu zostanie zaprezentowany plan rozwoju elektromobilności do 2025 r. Zaznaczył przy tym, iż chodzi m.in. o stworzenie od podstaw nowej branży w oparciu o istniejące przedsiębiorstwa.
Stworzenie polskiego autobusu elektrycznego zakłada program "E-bus". Przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego mają być produkowane w Polsce jego kluczowe komponenty: bateria, falownik, układ napędowy oraz infrastruktura ładująca. Najpóźniej w IV kw. 2016 r. Ministerstwo Rozwoju przewiduje rozpisanie konkursu, zaproszenie firm do udziału w projekcie i wybór miast pilotażowych. Zakończenie planowane jest w 2025 r.
Z początkiem czerwca prezes PKN Orlen Wojciech Jasiński, informując o bieżących pracach nad aktualizacją strategii tej spółki, zapowiedział, że jednym z jej priorytetów będzie innowacyjność. Jak zaznaczył, zaktualizowana strategia płockiego koncernu będzie m.in. odpowiadała na plan rozwojowy wicepremiera Morawieckiego, który w lutym przyjął rząd.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.