REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
31 sierpnia 2015 15:45 Polska Agencja Prasowa 1.7 tys. odsłon

PKP PLK: 100 milionów na udrożnienie ruch towarowy na Śląsku

Łącznie - za 100 mln zł - PKP PLK zrealizowały 20 zadań, w tym remont prawie 100 km torów, z tego 29 odcinków linii kolejowych zostało przywróconych do funkcjonowania, wymieniono 27 rozjazdów, 60 tys. podkładów
fot: Andrzej Bęben/ARC

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontowały prawie 100 km torów na Górnym Śląsku, aby udrożnić ruch towarowy przed jesiennym szczytem przewozowym - poinformował w poniedziałek prezes zarządu PKP PLK Andrzej Filip Wojciechowski. Spółka zainwestowała 100 mln zł.

- Na początku tego roku spółka podjęła decyzje, żeby z własnych środków zainwestować dodatkowe 100 mln zł na poprawę wszystkich parametrów technicznych linii kolejowych na Śląsku - powiedział dziennikarzom Wojciechowski.

Dodał, że prace remontowe zostały wykonane w "bardzo krótkim czasie". - Wszystkie prace były prowadzone w ciągu dwóch miesięcy, czyli w okresie lipca i sierpnia, a wraz z pracami przygotowawczymi, które wykonane zostały na przełomie maja i czerwca, w sumie wykonaliśmy prace w ciągu trzech miesięcy - podkreślił prezes PKP PLK.

Łącznie - za 100 mln zł - PKP PLK zrealizowały 20 zadań, w tym remont prawie 100 km torów, z tego 29 odcinków linii kolejowych zostało przywróconych do funkcjonowania, wymieniono 27 rozjazdów, 60 tys. podkładów. - Średni czas jazdy pociągów na części odcinków dzięki remontom ma wzrosnąć z 20-30 km/h obecnie, do 40-60 km/h - dodał Wojciechowski.

Członek zarządu i dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK Piotr Wyborski zaznaczył, że zwiększenie przepustowości linii kolejowych wynika z wyremontowania i uruchomienia dodatkowych torów. - Tory dodatkowe umożliwiają przewoźnikom wystawienie większej liczby pociągów i większą możliwość obrotu wagonami a także szybszy przejazd przez linie kolejowe - dodał Wyborski.

Poinformował, że spółka udrożniła linie, które są alternatywą do obciążonych szlaków wywozu ładunków w kierunku zachodnim i wschodnim na Śląsku. Wyborski wskazał, że chodzi tu m.in. o linie kolejowe numer 151 Kędzierzyn-Koźle do Chałupek i dalej do granicy z Czechami. - Na tej linii wymieniliśmy i przywróciliśmy do eksploatacji kilkanaście dodatkowych odcinków torów - powiedział Wyborski.

Dodał, że przeprowadzona przez PKP PLK inwestycja była konsultowana z przewoźnikami towarowymi. Zaznaczył, że PLK analizują kolejne zgłaszane przez przewoźników i władze samorządowe projekty rozwoju linii. - Pod kątem 2016 r. pracujemy nad listą kilkudziesięciu km torów nie tylko na Górnym Śląsku, które najbardziej dokuczają przewoźnikom i można je szybkimi robotami poprawić - powiedział Wyborski.

Jak wskazał wiadomo już, że np. potrzeba udrożnić tory do Portu Gliwice, ponieważ wkrótce rozpocznie się tam budowa węzła multimodalnego, z wykorzystaniem m.in. transportu rzecznego. Innym przykładem analizowanego zadania jest projekt władz lokalnych Zduńskiej Woli, w Karsznicach ma powstać terminal kontenerowy i przeładunkowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiadają za zarządzanie siecią linii kolejowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 21,5 tys. km, z tego użytkowanych obecnie jest ok. 18,5 tys. km. Spółka odpowiada również za opracowanie i aktualizowanie rozkładu jazdy pociągów w skali całego kraju.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono)
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Spółka rezygnuje z planów eksploatacji węgla
25 marca 2025
19.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]