Do końca tego roku podróżni będą mogli korzystać z trzech zmodernizowanych peronów na dworcu kolejowym w Gliwicach, czwarty zostanie oddany do końca czerwca 2016 roku - poinformowało w środę PKP PLK. Nad peronami stanęła już metalowa konstrukcja wiaty.
Przebudowa dworca kolejowego w Gliwicach wraz z peronami i układem torów, to jedno z największych przedsięwzięć kolejowych w regionie. Prowadzą je spółka PKP SA, do której należy gmach dworca oraz PKP PLK - właściciel infrastruktury torów i peronów.
- To wspólna inwestycja PKP SA oraz PKP PLK o łącznej wartości 136 mln zł - poinformował w środę Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.
W ramach wykonywanych prac zmodernizowane zostaną perony, które oprócz antypoślizgowej nawierzchni, zyskają także wiaty z przeszkleniami, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Perony zostaną ponadto dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przebudowane zostaną przejścia podziemne, w których zamontowane zostaną windy.
Zakres prac obejmuje również przebudowę układu torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem oraz zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych, które - jak podał Karniewski - zmniejszą "poziom drgań i hałasu na stacji".
Wykonawca, jak dodano, rozpoczął już etap odbudowy dwóch peronów (pojawiła się m.in. metalowa konstrukcja wiaty).
- Do końca tego roku podróżni będą korzystać już z trzech zmodernizowanych peronów. W połowie przyszłego roku zostanie oddany czwarty - poinformował Karniewski.
Przebudowa budynku gliwickiego dworca, który powstał w latach 1924-1925, ma kosztować ok. 35 mln zł. Zasadniczą zmianą we wnętrzu ma być połączenie specjalnym korytarzem odrębnych dotąd holów głównego i autobusowego. Cały kompleks będzie bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych - będą ułatwienia dla osób niewidomych, zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne. Obniżona zostanie część okienek kasowych, pojawią się windy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.