PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 lipca 2015 08:27 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 12,712 odsłon

Górnictwo: pożar w Sośnicy, trzech górników poparzonych

Do zdarzenia doszło w chodniku nadciśnieniowym na poziomie 950, w pokładzie 408/4
fot: Jarosław Galusek/ARC

W kopalni Sośnica, należącej do Kompanii Węglowej, w nocy z piątku na sobotę (10/11 lipca) doszło do wypadku zbiorowego. Po wykonaniu robót strzałowych doszło do zapalenia się metanu w wyniku, którego wybuchł pożar. Poparzeni zostali 3. górnicy - poinformował portal górniczy nettg.pl dyspozytor Wyższego Urzędu Górniczego i Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Do zdarzenia doszło ok. godz. 3.45 w chodniku nadścianowym n108 na poziomie 950, w pokładzie 408/4. Poszkodowani górnicy o własnych siłach wydostali się na powierzchnię. Z rejonu zdarzenia wycofano pozostałych pracowników. Obecnie w kopalni prowadzona jest akcja pożarowa. 

Dwóch górników trafiło do szpitala w Siemianowicach Śląskich. Trzeci do szpitala w Gliwicach, z którego został wypisany do domu.

Przyczyny wypadku ma zbadać specjalna komisja. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (91) pokaż wszystkie
  • bojkow 18 lipca 2015 11:37:56
    Profile Avatar

    a co ma pisać , jak u nos derekcja wybiera sobie przewodniczących związków i sipowców

  • Zdzisio Be 17 lipca 2015 21:04:04
    Profile Avatar

    ZSIP udaje zatroskanego, a od lat nie ma żadnego wpisu do książki uwag.

  • zw 17 lipca 2015 16:51:21
    Profile Avatar

    oczywiście , to wina zz kadra, bo zamiast zająć się kopalnią to od 3 miesięcy zajmują się wyborami

  • olga 16 lipca 2015 20:42:46
    Profile Avatar

    Ten pożar, piąty z kolei, to wina ZSIP-a i związkowców. Tak dbają o Bhp.

  • Żona Górnika z Makoszów. 16 lipca 2015 17:43:29
    Profile Avatar

    Drodzy Panowie Górnicy Wasz poziom słownictwa,rzuca na kolana. Ciskanie jadem jednych do drugich i odbijanie piłeczki zupełnie Wam nie pomoże Najlepiej jest zwalać winę na kogoś niż poszukać jej we własnym gnieździe. Nie da się zaprzeczyć,że połączenie Makoszowy z Sośnicą to był błąd karygodny,którego skutki dziś odczuwają oba zakłady wydobywcze. Jednakże w obecnej sytuacji dla obu kopalni nie ma to już znaczenia. Czas pokaże,czy którakolwiek kopalnia wyjdzie z impasu w jakim się znajduje.

  • z branży 15 lipca 2015 00:27:39
    Profile Avatar

    Makoszowy już w SRK czyli do likwidacji, Sośnica wkrótce to samo więc o co wy się ludzie wadzicie? O to że jedni wcześniej a drudzy później będą żebrać w Urzędzie Pracy? No ogarnijcie się... Sośnica pogrążyła Makoszowy, teraz w momencie likwidacji ludzie przeszli na Sośnicę, prawda jest taka, że Sośnica idzie na dno i przerzuca wszystkich na inne kopalnie także tych, co z Makoszów pisali o przeniesienie na Sośnicę. Wszyscy wrzuceni do jednego wora - bezrobocia. Czarno to widzę....

  • DOŁOWIEC 14 lipca 2015 23:37:25
    Profile Avatar

    Do pani z biura, może nadeszła wiekopomna chwila aby zwolnić panie z biur na Sośnicy jest nadmiar biurokracji,cwaniaków specjalistów po biurach pochowanych dniówki po 1,8 bez zjazdów i mechanicy od ratownictwa dniówki po 1,8 ,profile ,akcyjne i wiele wiele innych przywilejów i premie? Mój sąsiad jest mechanikiem,siedzi na garażach i chwali się paskiem 90% premii,ja pracuje na dole -- dlaczego mam mniej floty od kogoś kto siedzi na powierzchni,Panie Dyrektorze,Panie Prezesie Spółki?

  • makoszowianin 13 lipca 2015 20:34:27
    Profile Avatar

    jakiego koleżeństwa? Ze złodziejami np. Rysiem to ja się nie koleguję.

  • Mario G1 13 lipca 2015 12:00:15
    Profile Avatar

    panowie gornicy jak czytam te bzdury jakie wypisujecie w tych komentarzach to zygac sie chce przemawia przez was jakas dziwna zawisc i brak kolezenstwa .Moze troszke wiecej szacunku tra siebie i roboty jaka robicie Wszystkim poszkodowanym w tym zdarzeniu zycze duzo zdrowia SZCZESC BOZE

  • pani z biura 13 lipca 2015 11:53:55
    Profile Avatar

    nie jestem i niegdy nie byłam za związkowcami i nie należę do żadnych związków ale pytam tylko jak wieszacie psy na związkowców to po prostu wypiszcie sie ze związków wtedy oni nie będą mogli być na stałym oddelegowaniu i bedą zmuszeni wrócic do roboty. czy was wszystkich nęci bycie w związkach bo wycieczka,bo paczka świąteczna,bo chwilówka?itp

  • jas-mos 13 lipca 2015 02:40:44
    Profile Avatar

    Wy z tej Sośnicy i Makoszowy to normalni nie jesteście , żrecie się jak psy pod każdym artykułem . Zróbcie sobie gdzieś ustawkę w lesie bo ta pyskówka którą uprawiacie to żenada .

  • Jan Kowalski 13 lipca 2015 02:21:49
    Profile Avatar

    Z tym pytaniem, należałoby się zwrócić do byłej dyrekcji Makoszowy. Pytanie powinno do nich brzmieć: gdzie są pieniądze z inwestycji? Na Sośnicy, były co poniektóre osoby niekompetentne, ale to co zobaczyłem, po połączeniu obydwóch kopalń, to był dla mnie szok, że mogą być takie tępaki w kierownictwie kopalni, jakie miała kopalnia Makoszowy. Ktoś tu zwrócił uwagę że żremy się jak Kargul i Pawlak, masz kolego rację. Bo my nienawidzimy kierownictwa kopalni Makoszowy, a oni nienawidzą nas.

  • Jan Kowalski 13 lipca 2015 02:13:32
    Profile Avatar

    Dawid, w pełni z tobą się zgadzam. Co do połączenia 2 kopalń, to był totalny błąd. Z jednej strony; Makoszowy, totalnie zacofana kopalnia, której wygląd przypominał króla Ćwieczka. Z drugiej strony; Sośnica kopalnia rozwojowa, ale niestety bardzo niebezpieczna ze względu na zagrożenia naturalne. Przed połączeniem obydwóch kopalń straty wyglądały tak: Sośnica (-13) zł. na tonie, Makoszowy (-170), zł na tonie. Dlaczego takie duże straty miała Makoszowy, a panowało tam zacofanie?

  • stary hajer 12 lipca 2015 23:10:15
    Profile Avatar

    Zdarzenie które mogło doprowadzić do tragedii, a te smarkacze się tylko kłócić umią, a roboty się chyćcie lenie pierońskie a nie internetu. Wiecie czemu kiedyś górnictwo było wysoko? bo ludzie do roboty szli a nie na odróbka, kto z was teraz zrobi 8m chodnika na szychta albo 5 cięć na scianie 160 sekcji, 3m wysokości. Tylko umicie szczekać a nie robić, wszyscy są głupi tylko wy mądrzy! My 15 lat temu robili od dzwona do dzwona bo to boła nasza gruba!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • znawca 12 lipca 2015 21:39:36
    Profile Avatar

    chyba bardziej porównał go do > "parapiteka"

  • dzienllll 12 lipca 2015 21:33:27
    Profile Avatar

    tu masz rację "z tąd" . Jak go nazwał Niesiołowski? trologyta ? zcy jakoś tam.....

  • z tąd 12 lipca 2015 21:27:56
    Profile Avatar

    wodę na sośnicy z mózgów robią ludziom, a szczególnie ten z sierpnia. Jego intersuje jak rodzine zatrudniać i rodziny jego koleżków ze związku. ludzi ma głęboko, bo jak dojdzie do likwidacji sosnicy ( co nieuchronne) to pryncypał Z. przerzuci go na inną kopalnię >Taka tam panuje w końcu demokracja. Miał średnie wykrztałcenie , ale się wycofał ( ha,ha,) tak więc tylko związkowcem może zostać. Do emerytury daleko , co nie?

  • obojetny 12 lipca 2015 21:20:17
    Profile Avatar

    Smieszny mnie Panowie teraz to ze zwalacie wine na ludzi z Makoszów który przeszli na kwk Sosnica. z tego co wiem to przecież sami chcieliście się rozłączyć Koplanie. A z tym zbiornikiem wodnym z I63 jest prawda jest taka ze go nie będzie ponieważ woda spłynęła przez poprzednie sciany. A z tego to wiem to na KWK Sosnica tamuja N108 także już po scianie. już przed otwarciem było tam zagrozenie pożarem także nie wierze żeby wpuścili tam ludzi jak to odtamują bo raczej nie będzie do czego.

  • w temacie 12 lipca 2015 21:16:37
    Profile Avatar

    Jejku, ludzie, jak wy tu zioniecie nienawiścią! Prawda jest taka, że Makoszowy i tak zamkną do końca roku, a Sośnica spośród wszystkich kopalń KW i tak jest do odstrzału jako pierwsza, przejdzie tą samą drogę co Makoszowy czyli najpierw SRK a potem dupna restrukturyzacja z finałem zamknięcia. No i o co tu się wadzić?! Pokłady/alpiny/wydobycie/zyski - to słowa które nie pomogą - wszyscy skończycie w Urzędzie Pracy... Może to Was znów połączy...

  • skromny GNR 12 lipca 2015 20:45:57
    Profile Avatar

    Górniku z makoszów, wodę z "nadściany i63 będziemy pompować" ale z muld. Bo na nadścianowym wody nie ma bo skąd. Woda jest w zrobach ściany i58 i podczas drążenia nadścianowego i63, ok 600mb będą wiercone pierwsze otwory drenujące wodę ze zbiornika. Chyba, że alpina 3 dojedzie do przecinki szybciej od A II do zbiornika, wtedy drenować będziemy od przecinki a AII pojedzie bez zatrzymywania i pompowania wody.

  • wodnik 12 lipca 2015 20:32:32
    Profile Avatar

    Woda? Przecież na sośnicy dwie alpiny są utopione.

  • górnik z makoszów 12 lipca 2015 20:03:18
    Profile Avatar

    Do "górnika" - bardzo chętnie bym zapytał się fachowców z makoszów kiedy zostanie wypompowana woda nad ścianą i63 ale jest jeden problem że na makoszowach nie mam kogo się zapytać bo prawdziwych fachowców którzy by się znali na górnictwie to nie ma ? Kogo mam zapytać tych nieudaczników Krupe, Nojka albo Możdżonka przecież to są bez taleńcia a nie fachowcy. A może pana magistra i inżyniera Piotrusia z Kadry przecież z niego taki fachowiec jak z dupy trąbka. A ścian i tak u nas nie ma i nie będzie

  • zabrzanin 12 lipca 2015 19:52:55
    Profile Avatar

    Ja pracuję na makoszowach już ponad 20 lat i wiem bardzo dobrze że nas i tak zlikwidują bo Związkowcy nas sprzedali za urlopy górnicze, a na to stać Gienia , Piotrusia i Andrzejka bo o i jak każdy wie co najmniej przez 15 lat nie byli na dole, więc by musieli by pracować do 67 lat a dołu to się strasznie boją. A Piotrusiowi z Kadry to do tej pory blachy mu biją na dole po to żeby miał dniówki dołowe i zjazdowe. Tak robią nasze kochane Związki a nas górników w dupie mają.

  • górnik 12 lipca 2015 19:50:43
    Profile Avatar

    "górniku z makoszów" ty masz chyba zbiornik w mózgu , którego się nie da zatamować. Kiedy dojdzie do eksploatacji tej ściany to prawdopodobnie wtedy już żadej wody nie będzie. Dlaczego ? zapytaj fachowców.

  • górnik z makoszów 12 lipca 2015 19:36:41
    Profile Avatar

    Na i63 nie da rady fedrować bo tam jest nad ścianą duży zbiornik wodny, chyba nie zdążą go odpompować bo nas zaleje. A po drugie na makoszowach pokłady grupy 500 są samo zapalne, pamiętam że kiedyś tam na poziomie 850 jechaliśmy ale zaraz musieliśmy się z przodkiem wycofywać bo się zapaliło i musieli to tamować, starsi górnicy muszą to pamiętać bo to było za czasów gdy kierownikiem przygotówek był Jarek Łysy,to był jak każdy wie dobry fachowiec z makoszów jeden znajleprzych bo reszta to świry.

  • nixonlr 12 lipca 2015 19:36:19
    Profile Avatar

    Zamykanie kopalni i pożary to tragedia dla wszystkich ludzi.... Zastanawiam się dlaczego ludzie z Makoszowy tak jadą na ludzi z sośnicy zamiast po prostu robić swoje ???

  • Sośnica 12 lipca 2015 19:26:04
    Profile Avatar

    i 61 oraz i63 to jest Kopalnia Makoszowy. A ja pytam o Sośnicę

  • sosnica 12 lipca 2015 19:20:55
    Profile Avatar

    jak na jakiej? najlepiej by było na i61, a potem na i63, ale związki nas wyruchały.

  • Sośnica 12 lipca 2015 19:15:03
    Profile Avatar

    na jakiej ścianie będzie prowadzona teraz eksploatacja?

  • gość 12 lipca 2015 18:58:42
    Profile Avatar

    n108 wlaśnie jest tamowane, to gwóźdź do trumny dla Sośnicy!

  • makoszowianin 12 lipca 2015 18:19:00
    Profile Avatar

    proszę co ja tu słyszę długo nie trzeba było czekać na kolejny pożar tylko szkoda ludzi ale przecież ta kopalnia jest rozwojowa!

  • górnik.. 12 lipca 2015 17:29:53
    Profile Avatar

    Mam pytanie czy ktoś się może orientuje jak teraz wygląda sytuacja na n108 czy jest tamowanie ściany itp. ??

  • dr 12 lipca 2015 17:13:45
    Profile Avatar

    :Dawid: debilu, skorzystaj z dobrego psychiatry, bo masz ciężki przypadek

  • dawid 12 lipca 2015 17:05:13
    Profile Avatar

    Panowie nie dajcie się ogłupieć przecież każdy wie że jak by nie Postolski i Pawlak to makoszów by nie było 17 lat temu, to dzięki połączeniu z Sośnicą istnieją. I jak by nie te inwestycje robione na makoszowach kosztem Sośnicy to kopalnia makoszowy by była połączona z Guido jako skansen górniczy i muzeum górnictwa polskiego, bo wtedy by był cały ciąg technologiczny kopalni. A Emerytowane kierownictwo tej kopalni razem ze Związkowcami mieli by tam pracę jako konie pociągowe i wtedy by byli żłoba

  • do mak 12 lipca 2015 16:59:13
    Profile Avatar

    Po co była odstawa na Sośnicę ? - bo taki był plan dwóch połączonych ruchów. Całe wydobycie miało być na Sośnicy. Mam w domu gazetę "Nasze Sprawy" w której dyrektor Walter mówi o tym, że całe wydobycie będzie na Śośnicy. Pytaj więc dlaczego była odstawa na Sośnicę "waszego" Romana Waltera (obecnie dyrektora w jakiejś pierdzispółce KW). Jako emeryt z Sośnicy powiem Ci krótko-przewalili kupę kasy, skłócili ruchy a związkowe bosy pilnują o swoich biznesów - byle do wyborów - i tak KW du..nie

  • ciekawski 12 lipca 2015 16:18:04
    Profile Avatar

    ciekawe co będzie szybciej, makoszowy do inwestora czy sośnica do likwidacji, oto jest pytanie.

  • biały jelen 12 lipca 2015 14:06:24
    Profile Avatar

    Ciekawe co ten obsypany łupieżem teraz powie ludziom jak kasy nie dostaną, bo Makoszowian przekonywal do przejścia tym, że na Makoszowach "dużo gazu będzie i będzie niebezpiecznie" :)

  • całaprawda 12 lipca 2015 13:28:10
    Profile Avatar

    Kolego msp - my Makoszowianie to wiemy, że inwestora nie będzie, bo warszawka to blokuje, ale wasze sztucznie przelobbowanie do KW odbije się jej czkawką - a mogliście mieć blisko do roboty... 4 muszkieterów, którzy zwiali do was zostawiło Makoszowy bez robót przygotowawczych i załogi, bo mamili Makoszowian o miodzie i mleku sośnickim. Oby zdrajcy nie pożałowali, bo takich nie szanują nigdzie i z sośnicy 1-si polecą, a na Makoszowach są zdrajcy spaleni!!!

  • msp 12 lipca 2015 12:37:20
    Profile Avatar

    Jak to 3 górników rannych?! Dwóch górników i jeden biały! p.s. A kolegom z Mako życzymy dalszej wiary w słowa i propagandę związkowców i dobrego inwestora! SRK to nie poczekalnia tylko LIKWIDATOR!!! Nikt Was nie przejmie... zrozumcie to w końcu!

  • mak 12 lipca 2015 12:33:57
    Profile Avatar

    Zostaliśmy podzieleni na lepszych i gorszych a moglibyśmy być jedną mocną kopalnią i to obojętnie pod jakim szyldem. A teraz wszyscy jesteśmy w czarnej dup... Bo my szukamy inwestora i nawet jak się znajdzie to poucina sporo a u was jeszcze jeden pożar i wiecie jak się to skończy... Jednym i drugim dużo szczęścia górniczego Szczęść Boże

  • mak 12 lipca 2015 12:25:30
    Profile Avatar

    Kolegom górnikom życzę powrotu do zdrowia... I teraz pytanie do kolegów z sośnicy, po co była budowana odstawa z Makoszów na Sośnicę? skoro węgla nie mieliśmy ?? patrzcie ile mln zł wyrzucono w błoto. Skoro było tak mało węgla płuczka dała by radę, Czemu gwarek 5 był w pewnym okresie czasu pilnowany przez taką ilość ludzi w białych kaskach?.

  • l***k 12 lipca 2015 10:53:56
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • cała prawda 12 lipca 2015 10:38:15
    Profile Avatar

    mniemanie o wyższości swojej i wyjątkowości ludzi z sośnicy oraz przekonanie o tym, że wszystko z sośnicy jest cacy, a z Makoszów be, spowodowało to właśnie, że my ludzie z Makoszów nigdy dobrego słowa na tą oblepioną politycznymi powiązaniami kopalnię dobrego słowa nie powiemy. Zdradzili nas, nasyłali OUG itd., żeby obstać, ale węglem naszym nie gardzili. i61, h51.

  • tak, tak 12 lipca 2015 10:16:25
    Profile Avatar

    Jojo ma rację - beznesmeny i konfidenci.

  • czytelnik 12 lipca 2015 08:13:52
    Profile Avatar

    Dziwię się ludziom z Makoszów i Sośnicy, to jak Kargule i Pawlaki z "Sami Swoje". Jedyne co mają to kopalnie, zamiast dbać o swoje miejsca pracy to życzą sobie kartonowych mieszkań pod mostem. Zazwyczaj tragedie jednoczą ludzi a nawet narody, a tu!!! nie wiem jakimi jesteście ludźmi ale cieszę się że jestem daleko od was! Widocznie nie wiecie co to bezrobocie ale gratuluję wam bo widzę że za niedługo możecie wiedzieć. Zabrze i Gliwice mogą stać się puste. Pozdrawiam

  • czytelnik 12 lipca 2015 07:53:41
    Profile Avatar

    pod pożarem w KWK Bielszowice 4 komentarze. Tu brednie i opluwanie. Nienawiść i zazdrość. Połączenie kopalń nie wniosło nic dobrego, tylko zamęt. Ludzie z Makoszowy zrobią festyn z okazji likwidacji Sośnicy, to widać w każdym komentarzu. A co dalej? Wałbrzych? czy komentujący pomyśleli, biedaszyby, tutaj nie będzie TESCO bo nie będzie was stać na nie, Prywatni inwestorzy zmienią rynek a was wywalą. Pewnie napiszecie Anglia, Holandia, Pozdrawiam Sośnicę i Makoszowy (dżuma i cholera)

  • górnik z makoszów 12 lipca 2015 07:52:28
    Profile Avatar

    Panowie zajmijmy się swoją kopalnią a nie inną bo my tak wcale dobrze nie mamy, kadra kierownicza u nas nie dość że jest nie udolna to jeszcze sami emeryci którym nie zależy na makoszowach bo tylko patrzą swoich interesów , związki zawodowe też u nas są do dupy bo się sprzedają za złotówkę a przy okazji nas, więc nie piszmy o innych kopalniach tylko patrzmy co się dzieje na naszym podwórku bo obudzimy się z ręką w nocniku.

  • Kolega 12 lipca 2015 07:49:25
    Profile Avatar

    Dajcie spokoj ...jak i jedna tak i druga gruba fedrowac powinny...ot wypadek ..tam tompniecie tu zapalenie .ale prawda jest jedno jako pracownik makoszowy teraz sośnicy nigdy nie widzalem na makoszowach takiej sciany jakie ma sosnica .ogromne 4m dojscie do pracy bardzo szybkie .kopalnia rozcieta fachowo .nie to co makoszowy 100 lat za zacofania

  • jojo 12 lipca 2015 07:42:53
    Profile Avatar

    Do gościa "mak" to kolego przekonasz się nie długo co ci panowie Związkowcy z Kadry, ZZG,ZZR i kontry są warci jak was zamkną. Piotruś z Kadry robi wycieczki przez biuro podróży swojej żony, Andrzejek z ZZG trzepie kasę w firmie związkowej,Andrzejek z Kontry zarabia na chwilówkach i prezentach i wycieczkach które organizuje a Gieniu jak zwykle ściemnia żeby jakoś obstać i też trzepie kasę na różnych imprezkach. A wam radzę zajmijcie się swoją kociną bo za niedługo wam ją zamkną.

  • bodzio z sośnicy 12 lipca 2015 07:12:46
    Profile Avatar

    Prawdą jest, że Sośnica jechała na plecach Makoszów jak chodzi o wydobycie więc możemy się niebawem znależć w SRK jak Makoszowy. Jak chodzi o Makoszowy to związkowcy ściemniają ludzi że jest OK a prawda taka, że inwestora nie ma i raczej nie będzie czyli LIKWIDACJA lub spółka pracownicza i to związkom odpowiadałoby najbardziej.

  • p*****k 12 lipca 2015 01:54:59
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • mak 11 lipca 2015 23:49:50
    Profile Avatar

    debilu ( związkowy) JOJO odpowiem ci: ani Piotrś, ani Andrzejek, ani Eugeniusz nie mieli nic wspólnego z tym co się u was stało, ale to tylko przewidzieli i odłączyli makoszowy od sosnicy, ( na szczęście). 10 lat temu sośnicę mieli zamknąć. Makoszowy ciągnęło ją przez 10 lat. Koło historii się zakręciło i......Dzięki tym genkom, andrzejkom i piotrusiom ,że wiedzieli co robią.

  • jojo 11 lipca 2015 22:12:41
    Profile Avatar

    Kolego gościu akurat na makoszowach pracuję i wiem co Nojek zrobił, tąpło i dwóch naszych kolegów mieli uraz i wtedy fenomen Nojek zgłosił wypadek zbiorowy, choć wiem że to było tylko odprężenie górotworu ale znawca górnictwa Nojek zrobił to co zrobił i zgłosił że to było tąpnięcie a Urząd nam wtedy pozatrzymywał i kazał zrobić analizy, a dopiero po analizach zostanie wszystko dopuszczone. Więc nie kłam gościu czytelników tylko pisz prawdę złamańcu jeden. I zajmij się lepiej co dzieje się u nas.

  • Afa 11 lipca 2015 22:06:45
    Profile Avatar

    WUG to ma dar do falandyzacji faktów - górnicy poparzeni przez pożar, a nie zapalenie metanu, a na "Śląsku" nie było tąpnięcia, a jedynie "wysokoenergetyczny wstrząs w wyniku którego wyrobiska utraciły funkcjonalność". Typowy urzędniczy bełkot i ukrywanie faktów.

  • Jagu 11 lipca 2015 22:03:08
    Profile Avatar

    Wracajcie do zdrowia chłopaki

  • gosc 11 lipca 2015 21:59:26
    Profile Avatar

    przyczym obydwaj ostatni powinni byc dawno na emeryturze, a ten pierwszy w psychiatryku, a teraz o kierowniku czerwonym, jego sciana zapalila sie rok ponad rok temu, po czym na nastepnej scianie tak prowadzil wneke dolna ze filarki nie siegaly z zerowek do sekcji (3 zerowki 5 rzedow kap) wneka oczywiscie sie zawalila dzieki Bogu nikt tan nie stal, teraz byl nad sciana gdy doszlo do zapalenia sie metanu, troche mu beret przypalilo ale co tam dalej beda pracowac i ludzi gnebic

  • hajer 11 lipca 2015 21:58:38
    Profile Avatar

    Do kolegi gościa na makoszowy ze sośnicy nikt nie chce wrócić bo do likwidacji idziecie, a z tego co wiem to dwie zmiany wydobywcze były na Halembie u dyrektora aby on ich przyjął do pracy, ponoć bardzo błagali widać każdy ucieka z tonącego okrętu. A takie Związki Zawodowe jak Kadra, ZZR, Kontra i ZZG tylko przykładają ręce do likwidacji tej kopalni i załatwiają po cichu sobie urlopy górnicze aby uciec z tonącego statku. Więc radzę pilnujcie swojego zasranego interesu żebyście istnieli.

  • gość 11 lipca 2015 21:54:16
    Profile Avatar

    do jojo: widzisz chłopie mosz złe info bo ściany nikt nie zatrzymoł, a przodek już downo ruszył. Tera z Sośnicy na Makoszowy to ino szczury przyjdą bo kraty są już pozamykane. Pozdro

  • g****k 11 lipca 2015 21:51:13
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • j**o 11 lipca 2015 21:47:14
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • gość 11 lipca 2015 21:44:23
    Profile Avatar

    tera wszyscy będą chcieli wrócić do Makoszów, bo im się poli nie tylko ściana ale i pod nogami, fedrunku nie będzie bo została ściana z któryj jest więcej kamienia niż węgla, będą fedrować kamień, tak było zawsze, minęły dwa miesiące od rozdzielenia Makoszów z Sośnicą i już są efekty, przez kilka lat był węgiel z Makoszów i się skończyło, długo nie trzeba było czekać.

  • gornik 11 lipca 2015 21:37:55
    Profile Avatar

    pracowalem na mako i pracuje na sosnicy bzdury piszecie ze ten nadrzygar przeszedl tam a ten tam i jest zle, zawsze bylo zle obojetnie jaki dozor by to nie byl, spowodowane jest to tym ze nadsztygar nie ponosi zadnych konsekwecnji za to co robi, jeden sie pociol i ludzi z nozem po dole gonil i do dzis pracuje nie ponoszac za to odpowiedzialnosci, malo tego byl w momencie zapalenia sie metanu w tym rejonie, a tak zwany czerwony, byl kierownikiem gdy zapalil sie metan w poprzedniej i teraz tez byl

  • bolo 11 lipca 2015 21:24:47
    Profile Avatar

    hmm na wydobyciu ani na przygotówkach nie ma nadsztygarów z Makoszów, sztygarów kilku na gieery zaciągnięto za kierownikiem robót, ale ponoć już byli prosić o możliwość powrotu na Makoszowy.

  • hajer 11 lipca 2015 20:57:24
    Profile Avatar

    Ratuj kopalnię Bredzisławie. Zamów czarne skrzynki.

  • gng 11 lipca 2015 19:48:44
    Profile Avatar

    AKURAT sztygarzy i nadsztygarzy byli z SOSNICY JAK BY BYLI Z MAKOSZÓW DO TEGO BY NIE DOSZŁO A ŻE ze Sośnicy to normalne bo ludziska godaja że się na niczym nie znają wiem coś o tym bo z nimi robiłem.

  • on 11 lipca 2015 19:42:03
    Profile Avatar

    niech dalej tworzą debilów sztygarów i nadsztygarów co pojęcia nie mają o górnictwie stołeczek i kasa wpada najlepsi są z makoszowy kto ich urobił szok ijiuż tyle było wypadków na sośnicy co nie miara a bły wypadki przed połączeniem sośnicy z makoszowy napewno nie tyle co teraz może ktoś pomyśli by zrobić w końcu z tym porządek

  • on 11 lipca 2015 19:33:09
    Profile Avatar

    dobrze że nie wybuchł metan bo pozamiatane by było ale co tam nie liczą sięludzie tylko wydobycie bo kopalnię zamkną a tak jest cały czas na wariackich papierach byle nakopać węgla i to nie tylko na sośnicy ale wszędzie na każdych kopalniach dla tego są wypadki

  • on 11 lipca 2015 19:24:02
    Profile Avatar

    pozabijają nas dla tony węgla i by tym na górze stołki się nie pozamykały bo boją się by sośnicę zamkneli teraz człowiek wart jest mniej niż tona wydobytego węgla dla nich i dla kampani

  • gienio 11 lipca 2015 17:01:35
    Profile Avatar

    Precz z emerytami,a co do szefa wentylacji tej kopalni to on został wyrzucony do Centrum Wydobywcze za 3 pożary które były w ciągu jednego roku. I dziwi mnie fakt że on został szefem wentylacji z powrotem na tej kopalni, ale dyrektor kolega to go ściągną ze sobą bo rączka rączkę myje a machloje ktoś musi pochować i przekręty,a on jest w tym dobry. Panie prezesie na asfald z nimi.

  • andrej 11 lipca 2015 16:51:33
    Profile Avatar

    Zgadzam się z moim przedmówcą "górnikiem" tych emerytów na tej kopalni powinni już dawno zwolnić bo to jest klika nie roboli, zamiast pomagać kopalni aby dobrze funkcjonowała to jej tylko szkodzą. A emeryci dyrektorowi Grzegorzowi M. pasują bo jest sam emerytem i mu na niczym nie zależy. Bo jak go Sędzikowski wyrzuci to i tak pójdzie na emeryturę i tyle mu zrobią. A szef wentylacji to jest tylko statysta i kolega dyrektora jeszcze za czasów kiedy były Centra Wydobywcze.

  • górnik 11 lipca 2015 16:32:58
    Profile Avatar

    Szefa wentylacji to już dawno powinni wypieprzyć na zbity pysk, ma uprawnienia emerytalne i go jeszcze lenia trzymają. Nie jeden taki pożar przez niego powstał, za jego kariery w ciągu 7 lat zostało zapalonych 8 ścian a dyrektorowi Mendakiewiczowi pasuje taki cep. Panie prezesie Sędzikowski wywal ich jak najszybciej z tej kopalni, póki wszystkiego nie wysadzili w powietrze.

  • Kolega 11 lipca 2015 16:24:54
    Profile Avatar

    Znam kolegow poszkodowanych w wypadku ,strzalowy byl odpowiedzalnym pracownikiem tym bardziej ze z Makoszów wiec przestrzegal przepisy dotyczace metanu ( nie rutyniarz ) ot natura ,urok gorniczej pracy,niech szybko wracaja do zdrowia .

  • bojkow 11 lipca 2015 15:12:19
    Profile Avatar

    jak tera nie sprzątną dyrekcji to znaczy że jest przyzwolenie na zawarcie tej gruby.

  • urlop gorniczy 11 lipca 2015 14:44:21
    Profile Avatar

    Jak dobrze ze jestem na urlopie górniczym i wam życzę jak najszybszego odejścia i bezpiecznej pracy

  • emeryt ze sośnicy 11 lipca 2015 13:57:00
    Profile Avatar

    teraz to napewno zamkną tom kocine .szukajcie już sobie roboty w tesko - narazie przyjmują.ciesze się że udało mi się przetrwać 28 lat z tym debilskim dozorem górnicy zasuwają a białe cioty śpią po komorach i walą wd 40 patologia.

  • gornik 11 lipca 2015 12:51:32
    Profile Avatar

    ale to co tam sie dzieje tamuja rejon n108 ugasili to i tylko przewietrzanie zrobia bo sa bledne informacje czy ktos moze powiedzec?

  • Sośnica 11 lipca 2015 12:45:12
    Profile Avatar

    Dlaczego?

  • sztajger 11 lipca 2015 12:37:59
    Profile Avatar

    niestety TAK. To już jest koniec.

  • Sośnica 11 lipca 2015 12:33:47
    Profile Avatar

    Chodzi o ścianę n108 w pokładzie 408/4?

  • zlucky 11 lipca 2015 11:16:30
    Profile Avatar

    te, "hajer", w tesco robią fachowce Nie obrażaj pracowników tesco, a dyrektora to my już momy.

  • hajer śmiatana 11 lipca 2015 11:10:12
    Profile Avatar

    chopy no co wy piszecie? jest węgiel u nos to jest i metan. Chop odwiertoł, pomierzoł i odpoloł- jak robicie na grubie to przecież wiecie że czasem metan wyskoczy i jest problem. Dobrze że ich nie pozabijało. Teraz to już chyba nie ma dla kopalni ratunku... bydymy w tesco na sośnicy robić co najwyżej...

  • biały jelen 11 lipca 2015 11:06:33
    Profile Avatar

    Polityka miłości, pracownik to przyjaciel, nie wolno krzyczeć, wymagać. No to Grzesiu masz efekty ;)

  • kadrowa 11 lipca 2015 10:51:34
    Profile Avatar

    Kiedy wreszcie awansują najlepszego dyrektora Mendakiewicza na prezesa Nowej Kompanii?

  • po***************ra 11 lipca 2015 10:41:27
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • d 11 lipca 2015 10:35:27
    Profile Avatar

    aha to dyrektor tam ladowal i odpalal mw ?

  • jon 11 lipca 2015 10:35:05
    Profile Avatar

    no ja wykończyli makoszowy, przyszoł czas na sośnica.

  • vip 11 lipca 2015 10:33:52
    Profile Avatar

    Panie prezesie Sędzikowski, jak długo to jeszcze potrwa , co ?

  • h***r 11 lipca 2015 10:32:23
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • H*****k 11 lipca 2015 10:25:22
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • janek 11 lipca 2015 09:41:54
    Profile Avatar

    to już chyba piąty pożar w ciągu 3lat. ciekawe czy dyrekcja zaś powie "sorry taki mamy klimat".to już ostatni chyba sygnał na zmiany, albo........

  • grzegorz 11 lipca 2015 09:35:30
    Profile Avatar

    co to jest chodnik nadciśnieniowy??? chyba powinno być chodnik nadścianowy, no nie

  • IUMQY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
36,954 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]