PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 stycznia 2015 21:26 Polska Agencja Prasowa 1,557 odsłon

Kolej: 37 mln euro na rewitalizację linii Kluczbork-Poznań

Po zakończeniu rewitalizacji pociągi dalekobieżne pokonają wyremontowany odcinek ok. 20 min. szybciej niż dotychczas
fot: Andrzej Bęben/ARC

Komisja Europejska zatwierdziła przekazanie 37 mln euro na rewitalizację linii kolejowej Kluczbork - Poznań Główny. Dzięki środkom z UE, do końca roku zmodernizowanych będzie 60 km linii między Kluczborkiem a Ostrzeszowem.

KE podała w poniedziałek (19 stycznia) w komunikacie prasowym, że realizacja projektu skróci czas przejazdu między Opolszczyzną a Wielkopolską oraz zapewni pasażerom większy komfort i lepszą jakość usług.

Wartość projektu to 65 mln euro. Po zakończeniu rewitalizacji pociągi dalekobieżne pokonają wyremontowany odcinek ok. 20 min. szybciej niż dotąd.

Inwestycja zakłada przebudowę lub modernizację torów i podkładów, a także rozjazdów, peronów, urządzeń sterowania ruchem, przejazdów kolejowo-drogowych oraz innych obiektów inżynieryjnych i elementów sieci trakcyjnej.

Jak powiedział w poniedziałek rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec, dzięki rewitalizacji sieci kolejowej pomiędzy Wielkopolską, Opolszczyzną i Śląskiem podróżni jadący z Katowic do Poznania będą u celu nawet 1,5 godziny szybciej.

- Rewitalizacja odcinka Kluczbork - Ostrzeszów to projekt ważny zarówno dla pociągów pasażerskich, jak i dla połączeń towarowych. Dzięki tym pracom, a także dzięki rewitalizacji linii Kalety - Kluczbork, pociągi między regionami będą jeździły znacznie szybciej. Po zakończeniu obu projektów w 2015 r. parametry techniczne tras pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h. Przyspieszą także składy towarowe - powiedział.

Po zakończeniu rewitalizacji odcinka Kluczbork - Ostrzeszów, czas przejazdu pociągów dalekobieżnych będzie krótszy o ok. 20 minut. W przypadku pociągów regionalnych, które zatrzymują się na każdym przystanku, czas przejazdu skróci się o ok. 11 minut.

- Inwestycja na linii kolejowej na Opolszczyźnie i w Wielkopolsce pokazuje, jak polityka regionalna przyczynia się do poprawy mobilności mieszkańców, zapewniając warunki do bezpiecznego, zrównoważonego i przyjaznego środowisku podróżowania. Rozwój kolei zwiększy także konkurencyjność i nada impuls gospodarce tych dwóch regionów, czyniąc je bardziej atrakcyjnymi dla turystów i przedsiębiorców - poinformowała komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu.

Inwestycja realizowana będzie jako część programu "Infrastruktura i środowisko" i będzie finansowana z Funduszu Spójności w ramach priorytetu "Transport przyjazny środowisku".

Po zakończeniu wszystkich projektów związanych z poprawą infrastruktury torowej na trasie Katowice - Poznań czas przejazdu pociągiem między tymi miastami skróci się z 6 godzin do ok. 4,5 godziny.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VMQFD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy niezadowoleni z wynagrodzeń. Związkowcy chcą pilnych rozmów
10 kwietnia 2024
37,553 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]