Giełda Papierów Wartościowych ruszyła z kampanią wizerunkową promującą rynek kapitałowy. Celem jest podkreślenie roli, jaką giełda odegrała w procesie budowania wolnego rynku w Polsce, powiązanie 23 lat istnienia warszawskiego parkietu z przypadającymi na ten rok obchodami 25-lecia transformacji ustrojowej oraz zachęcenie Polaków do inwestowania swoich oszczędności na GPW.
- Giełda już odgrywa bardzo dużą rolę w rozwoju polskiej przedsiębiorczości, ale ciągle za małą. Dlatego powinna zdecydowanie mocniej otworzyć się na nowych inwestorów - m.in. poprzez takie kampanie, które przypominają o jej podstawowej roli, jaką jest pozyskiwanie kapitału dla polskich firm i skuteczna alokacja oszczędności Polaków - uważa Adam Maciejewski, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych.
Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę, jaką giełda odegrała w procesie transformacji ustrojowej w Polsce, oraz przekonanie Polaków, że inwestowanie to dobry sposób na pewne i bezpieczne lokowanie swoich oszczędności. GPW chce przypomnieć w kampanii o 23 latach sukcesów warszawskiego parkietu. Jak podkreśla Maciejewski, okazją jest m.in. 25. rocznica transformacji ustrojowej w Polsce.
- Doszliśmy do wniosku, że wiosna i 25-lecie wolności polskiej jest dobrym momentem, żeby przypomnieć o sukcesach giełdy i po prostu stworzyć dobrą atmosferę wokół rynku kapitałowego. Te 23 lata to lata praktycznie samych sukcesów polskiego rynku kapitałowego i polskiej giełdy - przypomina Maciejewski.
Na giełdzie w Warszawie jest obecnie notowanych łącznie niemal 900 spółek - 455 na głównym parkiecie GPW oraz 439 na alternatywnym rynku NewConnect. Zdecydowana większość z nich to spółki z sektora prywatnego, które dzięki środkom ze sprzedaży akcji mogły rozwijać się i inwestować w nowe produkty i usługi, a co za tym idzie - aktywnie wspierały rozwój polskiej gospodarki w ostatnim ćwierćwieczu.
Dzięki takiemu rozwojowi GPW jest dziś największą giełdą w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak prezes Maciejewski zauważa, że rynek wciąż ma ogromny, niewykorzystany potencjał, a wielu Polaków oraz przedsiębiorstw obawia się inwestować na GPW. Ma się to zmienić m.in. dzięki rozpoczętej dziś kampanii wizerunkowej.
- Musimy to zmienić różnymi metodami. Oczywiście robimy to przede wszystkim poprzez działania typowo edukacyjne. Corocznie kształcimy kilkanaście tysięcy osób, które są zainteresowane rynkiem kapitałowym, ale to jest wciąż za mało. Ważne, żeby stworzyć zarówno jasny wizerunek polskiego rynku kapitałowego i polskiej giełdy, jak i wizerunek miasta jako Warsaw Capital City - przekonuje Maciejewski.
Kampania będzie widoczna na ulicach Warszawy, w komunikacji miejskiej, prasie, internecie i telewizji. W ramach kampanii uruchomiona została specjalna edukacyjna podstrona www.gpw.pl/inwestuj, objaśniająca podstawy inwestowania na giełdzie. Partnerem kampanii jest Miasto Stołeczne Warszawa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.