PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 kwietnia 2014 15:56 Portal gospodarka i ludzie : : autor: AZ 18,682 odsłon

Górnictwo: czy będzie przestój w Kompanii Węglowej?

Z nieoficjalnych informacji, które docierają do przedstawicieli związków zawodowych, wynika, że przestój ekonomiczny ma potrwać od 28 kwietnia do 4 maja włącznie
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Podczas najbliższego spotkania zarządu Kompanii Węglowej ze stroną społeczną omawiana będzie sprawa "ogłoszenia przestoju ekonomicznego w KW w oparciu o ustawę z dnia 11 października 2013 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy" - informuje śląsko-dąbrowska Solidarność.

Z informacji podanej przez związkowców wynika, że do spotkania ma dojść 17 kwietnia. Obok informacji o wynikach KW po pierwszym kwartale 2014 r. zarząd poinformować ma na nim o planowanym przestoju.

- To oznacza, że szykowane są przerwy w wydobyciu, a to wiąże się z niższymi wypłatami. Ustawa, o której mowa, dotyczy przedsiębiorstw w trudnej sytuacji ekonomicznej, które zobowiązują się utrzymywać miejsca pracy w zamian za pieniądze z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. I z tych środków finansowana jest część wynagrodzeń pracowników objętych przestojem - mówi Jarosław Grzesik, szef górniczej Solidarności i przewodniczący kompanijnej "S".

Z nieoficjalnych informacji, które docierają do przedstawicieli związków zawodowych, wynika, że przestój ekonomiczny ma potrwać od 28 kwietnia do 4 maja włącznie. Informacji przekazanych przez Solidarność nie komentują przedstawiciele spółki.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (100) pokaż wszystkie
  • magda 21 kwietnia 2014 21:58:25
    Profile Avatar

    codziennie na każdej zmianie, czy wejście czy wyjście dmuchają i sprawdzają, to nie ma to tam to !!!!

  • rychoo 18 kwietnia 2014 17:09:31
    Profile Avatar

    a na kopalni brzeszcze jest zakaz sprzedaży węgla mimo że jest on na hałdach i są chętni na jego zakup więc gdzie sens i logika zarządu bo to on nie zezwala na sprzedaż

  • mario 17 kwietnia 2014 20:57:45
    Profile Avatar

    koko to ty chyba juz przeszles odwyk albo byles jednym z tych ci najbardziej kradli skoro tak wszytsko wiesz c sie dzieje na kopalni a teraz grzejesz dupsko na emeryturze .

  • Wiesiu 17 kwietnia 2014 14:16:04
    Profile Avatar

    Ko ko ko ko Ty idioto :D fest nie na temta :P aaale Ty piszesz bzdury, ludzie pokażcie mi zdrowego emeryta, pokażcie mi tego co poszedł na emeryture w wieku 43- 45 lat wiadomo sa wyjatki, ale w zyciu wszedzie sa wyjatkowe przypadki jak Kompania weglowa upadnie, TO UWIERZCIE MI BYDZIE JESZCZE WIEKSZY SYF NIZ NA MAJDANIE

  • Nadsztygar 17 kwietnia 2014 13:45:51
    Profile Avatar

    Jak tak czytam wasze wypowiedzi to poprostu zalosc bierze... Pracuje na kopalni od 90 roku i uwierzcie mi te prace ktore wykonuja gornicy to naprawde ciezka i solildna praca... Jezeli chodzi o wczesniejsze wyjazdy to tylko wyjezdzaja ci co maja do tego uprawnienia... Na kopalniach rozbudowali rcp wiec jezeli nie masz uprawnien nie wyjedziesz wczesniej, takze prosze tutaj nie mowic ze gornicy uciekaja z pracy... A to co sie dzieje w kompani to nie wina gornikow!!Nie znacie tematu a zabieracie glo

  • K**O 16 kwietnia 2014 23:25:13
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu braku związku z tematem.

  • elektryk 16 kwietnia 2014 23:05:44
    Profile Avatar

    Do Twardy Blondyn tyś jest bardziej gupi za węglem niż dyrektor !!!

  • Benek 16 kwietnia 2014 21:58:21
    Profile Avatar

    Zarobek 7 tyś to ja mam ale za 2 miesiące razem około nie za 1 mieś i to z 2 świętami ! czyli ok 3,2 tyś zł na mieś a nie 7 tyś zł tyle to będzie miał nadsztygar nie ryl z dołu ! proszę tu nie siać fermentu i nie nawisci kolego KOKO .

  • Benek 16 kwietnia 2014 21:43:46
    Profile Avatar

    Praca jest dalej szkodliwa czy w przodku czy w ścianie dziś właśnie pożegnaliśmy kolegę z Brzeszcz co miał wypadek Śmiertelny i brakło mu 2 lata do 25 lat pracy a co poradzimy ze ktoś ma robić do 67lat nie powinieneś tak srać w swoje gniazdo gdzie korzenie masz kolego KOKO bo najgorsi tacy są! technika poszła do przodu ale też i waga i gabaryty elementów obudowy czy kompleksów Ścianowych ,maszyn na dole , hałas , smród spalin na pewno kies było inaczej jak teraz ale zagrożenia pozostały.

  • zilmnylech 16 kwietnia 2014 21:30:51
    Profile Avatar

    @KOKO Wykształcony dozór? i Ty mówisz że pracowałeś na kopalni? 7 tyś? chyba z podatkiem, węglem i kartkami. W takim razie osoba pracująca na fabryce na linii dla Niemca zarabia 4500 zł wiem bo pracowałem o tym nie napiszesz. Piszesz o nierobach, leniach i wcześniejszych wyjazdach? Jako przodowy powinieneś to piętnować ale widać że byłeś za słaby w jajach a przodowym to byłeś bo kanapki kierownikowi przynosiłeś.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 20:09:08
    Profile Avatar

    A pomyśl że inni do 67 lat muszą pracować teraz jest technika lepszy i wykształcony dozór górniczy więc można 30 lat pracować w przodku. Nie to co ją jak nie było takiej mechanizacji .Górnicy którzy przyjęli się do pracy po 1999 roku powinni pracować dłużej 30 lat czystego dołu oczywiście z podrabianie więcej.

  • Benek 16 kwietnia 2014 19:40:59
    Profile Avatar

    Jak można być emerytem w wieku 43lat ? jeśli pracujesz od 18lat+25= 43 lata czystej roboty bez chorobowego a na pewno nie każdy pracował od 18 lat doliczyć wojsko bo też tacy są co odrabiają wojsko to masz 2 lata + chorobowe nawet 1 dzień a nie wierze ze nikt w czasie 25lat roboty był okazem zdrowia . To jak można być emerytem w wieku 43 lat ! trochę nie realne chyba tak ze panie KOKO nie pisz bzdur , ja pracuje od 19lat +25lat roboty =44wiek mój+chorobowe za 25lat 6-7mieś to45 emeryt.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 19:03:08
    Profile Avatar

    Reasumując: lenie, pijaki i złodzieje. Niektórzy, nie wszyscy.

  • Norman 16 kwietnia 2014 18:57:52
    Profile Avatar

    Kierowniku proszę na rządanie i początek kwietnia a urlopu już nie ma.

  • ziemowit 16 kwietnia 2014 18:50:35
    Profile Avatar

    jest tu moderator?

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:50:25
    Profile Avatar

    Wiem że mam rację nic tylko strajkować by chcieli , podwyżek a roboty be i jeszcze uciekać wcześniej z roboty należało by odpowiednio podejść do tego tematu bo górnicy sami są winni temu bo gdyby solidnie pracowali i interesowaliby się tylko pracą to nie było by tyle strat . Ale niedbalstwo i głupota w parze dodając do tego lenistwo to tak na dłuższą metę się nie da.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:45:11
    Profile Avatar

    A kiedy są zachlani to robią bumele.

  • górnik 16 kwietnia 2014 18:40:33
    Profile Avatar

    Koko masz rację teżrobiłem na grubie ile nauzerałem sie z tymi leniami to tylko ja jeden wiem ale mosz racja Koko

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:37:14
    Profile Avatar

    To co piszę to prawda przecież robiłem w kopalni to wiem . Zamiast się złościć to lepiej zrobić sobie rachunek sumienia i wziąść się za robotę lub uczyć się rzemiosła

  • *** 16 kwietnia 2014 18:33:21
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:32:38
    Profile Avatar

    A jak ni ma na gorzałę to kradną miedziane kable.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:30:03
    Profile Avatar

    A później na dole nie chce się robić jak się wcześniej pochlało

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:27:03
    Profile Avatar

    I przestańcie tyle gorzały chlać.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:24:25
    Profile Avatar

    Musicie się solidnie wziąć za robotę i zrezygnować z podwyżek to nie będzie postoju. Jest wolny rynek i nie musicie pracować w kopalni możecie pójść na szkolenia zmienić zawód i zacząć pracować w innym zawodzie , możecie się uczyć rzemiosła i zostać rzemieślnikami np. szyć kapelusze, trudnić się kołodziejstwem itp.

  • Cześć Bury tu KOKO 16 kwietnia 2014 18:16:33
    Profile Avatar

    Bury co słychać u Ciebie.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 18:15:58
    Profile Avatar

    Będą postoje co miesiąc, bo górnicy to cieniasy i boją sie walczyć o swoje.

  • b**y 16 kwietnia 2014 18:08:42
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 17:55:13
    Profile Avatar

    Mam dopiero 48 lat i od września chcę znowu pójść pracować do firmy i zarobek będzie i wyższa emerytura a że jestem Hajer i przodowy to każda firma mnie przyjmie

  • KOKO 16 kwietnia 2014 17:47:36
    Profile Avatar

    Wszyscy tutaj plują jadem , panowie górnicy odrobinę szacunku dla biednego emeryta większość z Was też pójdzie do firmy. Przetargów nikt nie ustawia a firmy górnicze są po to żebyście Wy mieli mniej roboty . Panowie górnicy w jedności siła

  • damian 16 kwietnia 2014 17:40:18
    Profile Avatar

    Koko Tobie i tym wszystkim którzy po 25 latach idą na dół do firmy napluł bym na ryj, tyle w temacie...

  • śleper 16 kwietnia 2014 17:38:40
    Profile Avatar

    Doradż nam KOKO, jak pozbyć się tych złodziei co ustawiają przetargi?

  • KOKO 16 kwietnia 2014 17:28:00
    Profile Avatar

    Jesteśmy górniczą bracią nie można tak pisać i się gniewać . Drogi kolego ja pisałem że przepracowałem 25 lat pod kopalnią i 6 lat w firmie górniczej obecnie jestem na emeryturze nie muszę się martwić o przyszłość ale chcę wam pomóc żebyście rzetelnie pracowali i dawali z siebie wszystko bo tylko w taki sposób możemy uratować KW . A więc do roboty bracia górnicy.

  • Rylątko 16 kwietnia 2014 17:22:48
    Profile Avatar

    Ja ani nie płaczę, ani się nie użalam. W mojej rodzinie jestem czwartym pokoleniem w górnictwie i jestem z tego dumny, natomiast z twoich wszystkich wypowiedzi można wywnioskować że to ty się użalasz że musiałeś "ciężko" pracować i jeszcze poszedłeś do firmy, powinieneś się wstydzić. Nie mam szacunku dla takich ludzi jak ty, którzy wrzucają wszystkich do jednego worka. Ubliżasz mi i innym i gdybym z tobą rozmawiał twarzą w twarz, to dostał byś ode mnie w ryj.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 17:11:48
    Profile Avatar

    To raczej Ty nie masz nic wspólnego z górnictwem bo górnikiem trzeba być i górnictwo trzeba mieć we krwi , pisząc z byłym przodowym możesz się dużo nauczyć a nie płakać i się użalać tak nie robi prawdziwy górnik. Górnik musi być twardy jak stal nie do zdarcia.

  • Rylątko 16 kwietnia 2014 17:03:48
    Profile Avatar

    No dobry jesteś KOKO udaje ci się prowokacja. Natomiast wiem o tym że wszystko o czym piszesz usłyszałeś gdzieś od kolegów, a tak naprawdę nie masz o tym pojęcia. Próbujesz tylko swoją marną osobą zwrócić na siebie uwagę. Proponuję wszystkim ignorować tego użytkownika, który nigdy nic wspólnego z górnictwem nie miał.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 16:53:38
    Profile Avatar

    Przynajmniej wiem że uczciwie pracowałem i mam uczciwą emeryturę. Najgorsi w kopalni to lenie a jest ich coraz więcej dlatego chciałbym zwiększenia wieku do 55 lat w tym co najmniej 30 lat czystej pracy na dole pod ziemią .

  • KOKO 16 kwietnia 2014 16:48:11
    Profile Avatar

    A dlaczego nikt nie pisze o wcześniejszych wyjazdach z dołu przez lata pracy to by się godzin i dni uzbierało co może źle piszę na dole pracuje się 7,5 godziny a p[od szybem pełno ludzi na wcześniejszy wyjazd dobrze że chociaż alkomaty są i kontrole wiem co piszę. jak ja z dołu wyjeżdżałem to inni już wykąpani i wyspani a jeszcze inni już dawno w domu byli a na normalny wyjazd to tylko jedna szola , ale domagać się podwyżek to wszyscy chcą.

  • muszkamini87 16 kwietnia 2014 16:31:13
    Profile Avatar

    KOKO Ja Cie Nie Popieram Bo Mój Facte Robi W Kopali I nie Ma 7 tysiecy złotych na niesiac tylko duzo mniej a sie na robi jak wół tak samo jak ty kiedys.

  • Dziecko kierownika 16 kwietnia 2014 16:18:44
    Profile Avatar

    Panowie znam tego całego KOKO i mogę wam powiedzieć tylko tyle... Gośc przez całe życie niczego nie osiągnął a i do roboty zbytnio się nie garnął. Jeżeli ktoś uczciwie przepracował 25 lat w górnictwie, to ani myśli przyjmować się na kolejne lata pod firmę. Takich jak KOKO wielu jest ,emeryty co nigdy się nie narobili to pewnie że maja siłę jeszcze robić w górnictwie. To trzeba tępić i tyle

  • Górnik 16 kwietnia 2014 15:51:09
    Profile Avatar

    Koko pisze prawdę tak jest jak pisze.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 15:47:50
    Profile Avatar

    Zjechać pod ziemię przespać się pod ociosem i na wyjazd sami żeście zajechali te kopalnie . Powinno być więcej dozoru górniczego robiłem to wiem . Panowie górnicy dzisiaj niech kazdy pilnuje siebie i kolega kolegę i od dziś pracujemy 7,5 godziny pod ziemią i nie domagamy się podwyżek jak nie zasłużyliśmy na to . To bracia górnicy do roboty wykażcie się w pracy a potem rozmawiajcie o podwyżkach.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 15:42:18
    Profile Avatar

    Gdyby nie nadsztygary to by była samowolka a tak przynajmniej jak górnik leń zobaczy nadsztygara to się szybko za robotę bierze taki jest popłoch że łopaty i kilofy sobie wyrywają. I jeszcze jedno czas pracy wszyscy żeby tylko na wcześniejszy wyjazd i 7000 tysięcy do ręki na wypłatę a co terza w górnictwie robi się na pół etatu?

  • h***r 16 kwietnia 2014 15:38:35
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • :marek 16 kwietnia 2014 15:32:01
    Profile Avatar

    koko tyś jest taki górnik jak te wszystkie nadsztygary he he!

  • KOKO 16 kwietnia 2014 15:21:04
    Profile Avatar

    31 lat w przodku i ścianie w tym 21 lat przodowy. Powinniście bracia górnicy brać ze mnie przykład . Teraz górnicy mają sprzęt , maszyny no i jest dużo leni co tylko z nazwy są górnikami. A co byś chciał 43 lata i na emeryturę do 55 lat śmiało można pod ziemią pracować . Teraz to macie zarobki nawet 7000 a ją mam 4600 emerytury.

  • cieśla 16 kwietnia 2014 14:51:47
    Profile Avatar

    koko ty baranie 35 lat w ścianie albo w przodku chciołbym cie widziec ty chyba te 31 lat za kalifaktora byłes

  • KOKO 16 kwietnia 2014 14:34:12
    Profile Avatar

    Dostaniesz urlop ale jak kierownik się zgodzi . Możesz być potrzebny w pracy i wtedy nie dostaniesz urlopu. Kopalnia to nasze wspólne dobro jesteśmy jedną górnicza rodziną.

  • kw 16 kwietnia 2014 14:21:56
    Profile Avatar

    a jak wezne w tych dniach urlop to przecież musza mi dać jak to wyglada??

  • Elektro 16 kwietnia 2014 14:04:05
    Profile Avatar

    Mam w dupie wasze kłótnie ale prawda jest jedna jak ktoś twierdzi ze pracował na dole to być tak uprzejmy i teraz zjedz na dol bo chyba na 300 albo 600 zjeżdżałeś a przodowym to w przewozie byłeś takie jest moje zdanie - a na dole teraz można zdechnąć z ciepła nawet podczas pracy kimy grupowej wiedz nie piepsz o zabraniu przywilejów i 35 latach roboty na dole - najlepsze rozwiązanie według mnie: wywalić zewnętrzne firmy z kopalń i po sprawie

  • sik.. 16 kwietnia 2014 13:55:17
    Profile Avatar

    Koko ty pajacu moze i byles przodowym przez 21lat ale sam sobie na tasmie

  • KOKO 16 kwietnia 2014 13:16:35
    Profile Avatar

    Panowie bracia górnicy nie możemy się obrażać na siebie . Dyskutujemy jak gornik z górnikiem jak przygodowy z urzędowym. Można się dogadać nawet jak prawda w oczy kole. Pozdrawiam Was bracia górnicy.

  • Hajer 16 kwietnia 2014 12:33:53
    Profile Avatar

    Wiadomość do KOKO Skoro twierdzisz że górnik zarobio ponad 7tyś. to wybocz ale chyba żeś nigdy nie robił w górnictwie a twierdzisz że byłś za przodowego i te wychwalanie sie żeś zasłużony do górnictwa hahahaha chyba za szczylanie z ucha kablu :d A skoro naprowde żeś robił na dole to byłoby ci wstyd godać że hutnik czy kto iny bardzi sie narobi jak my :/ Szkoda że cie nie znom bo bych ci skopoł żić ty zasrany emerycie i ta twoja godka że powinni my robić po 35 lot na dole idz sie zbadać łeb ciulu

  • omg 16 kwietnia 2014 12:33:08
    Profile Avatar

    do Koko ty chyba z psychiatryka piszesz!!!stachanowcu!!!!jesteś odcięty od rzeczywistośći kompletnie!!!nie da sie tego czytać, nie jesteś górnikiem to sie o górnictwie nie wypowiadaj

  • KOKO 16 kwietnia 2014 12:24:20
    Profile Avatar

    Widać że nie masz kultury ja byłem przodowym więc mam i kulturę i znajomość wiedzy górniczej i niektórych to boli .

  • *** 16 kwietnia 2014 12:20:43
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 12:17:34
    Profile Avatar

    Teraz to górnicy zarabiają mają rolki , wysokie premie i kartę górnika same przywileje widziałem wypłatę 7000 górnik zarobił więcej jak nadsztygar i jeszcze narzekają lepiej się za robotę weźcie bo jak tak będziecie dalej robić , spać pod ociosami to skończy wam się to eldorado

  • KOKO 16 kwietnia 2014 12:08:57
    Profile Avatar

    a Nadsztygar jest potrzebny na kopalni żeby pilnował leni , do roboty górnicy to hasło na dzisiaj .

  • KOKO 16 kwietnia 2014 12:05:59
    Profile Avatar

    Weźcie się za robotę a nie za wynagrodzenia większość górników nie zasługuje nawet na najniższą krajową , nie mówię o wszystkich ale są takie lenie że nic nie robić dużo gadać a chcieliby jeszcze więcej pieniędzy . Tylko współzawodnictwo pracy i system motywacyjny i emerytura po przepracowaniu 35 lat pod ziemią uratuje polskie górnictwo . Zasłużony emeryt wam to mówi

  • Łukasz 16 kwietnia 2014 11:54:40
    Profile Avatar

    Do Nadsztygar : a moze zlikwidowac te stanowiska? Po co Tylu nadsztygarow na kopalni, i tak za robote sztygar odpowiada

  • NADSZTYGAR 16 kwietnia 2014 11:50:55
    Profile Avatar

    gornicy zapytajcie sie zwiazkowych nierobow czy im zmniejsza wynagrodzenie bo oni sa na dniowkach delegacyjnych niech pokaza wam paski z wyplatami zbuntujcie sie w koncu i zabierzcie przywileje gornicze zwiazkowcom na czas ich oddelegowania do zwiazku zabrac im barborki czternastki bony to zobaczycie ilu zostanie tych darmozjadow co walcza nie o was a o swoje dupska

  • Lukasz 16 kwietnia 2014 11:29:44
    Profile Avatar

    Szanowna redakcjo, dlaczego nie poruszycie tematu odprawy Uszko, Łobodzińskiej? Przetargów, szastania pieniedzmi. Ktos do tego doprowadzil ,..

  • G1 16 kwietnia 2014 11:22:59
    Profile Avatar

    koko cmentarze są pełne takich ludzi niezastąpionych jak ty

  • esiu82 16 kwietnia 2014 11:17:05
    Profile Avatar

    Do KOKO Bez obrazy ale z tego wynika że jesteś nieudacznikiem życiowym bo nic poza fedrowaniem nie umiesz robić. A uwierz mi kopalnia bez ciebie fedrowała fedruje i fedrować będzie,nikt nie jest zastąpiony-Ty nieśmiertelniku

  • KOKO 16 kwietnia 2014 11:11:37
    Profile Avatar

    Trzeba wszystko pogodzić i bawienie wnuków i to że jestem zasłużony dla górnictwa.

  • esiu82 16 kwietnia 2014 11:03:04
    Profile Avatar

    DO KOKO Słuchaj emerycie-po 25 latach pracy powinieneś wnuki w domu bawić!!!A nie zabierać robote młodym.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 10:59:03
    Profile Avatar

    Byłem 21 lat przodowym i kto jak kto ale mogę wam koledzy dużo doradzać.A moja rada to rękawy zakazać i do roboty.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 10:54:08
    Profile Avatar

    Współzawodnictwo pracy i rezygnacja z przywilejów oraz motywacyjny system wynagradzania to jedyną możliwość żeby kopalnie wyszły na swoje. Koledzy wszystko jest w waszych rękach . Jak będziecie zaangażowani w to co robicie to 35 lat powinno się pracować pod ziemią i emerytura a nie 43 lata i emeryt. Ją też miałem 43 ale jeszcze w firmie 6 pracowałem jako gornik przygodowy.

  • biuralistka 16 kwietnia 2014 10:50:11
    Profile Avatar

    wolność pracy mb. sorki literówka

  • biuralistka 16 kwietnia 2014 10:49:36
    Profile Avatar

    moj komentarz został usuniety bo osmieliłam się napisac ile Uszko wziął milionów odprawy i za czyim pozwoleniem. Wolnośc pracy. Śmiech!!

  • l********o 16 kwietnia 2014 10:46:58
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 10:44:26
    Profile Avatar

    Byłem górnikiem i wiem jak się robi na dole nic nie robić i ciągle mało . Ja zostałem zasłużonym górnikiem i mam medal to o czymś świadczy teraz to nie ma żadnego zaangażowania. Powinni pozbawić górników przywileji i stworzyć system motywacyjny pracy i przy takiej technice gornik na dole powinien pracować 35 lat. Ją mam emeryturę ale się pracowałem. Tak więc do roboty koledzy górnicy każdy może się wykazać w pracy stworzcie współzawodnictwo pracy.

  • GOSC 16 kwietnia 2014 10:26:24
    Profile Avatar

    KOKO nie pir...l zes przepracował 25 lat na dole dam sobie głowę urwać ze 20 lat byles za popierdulke u kierownika na powierzchni a potem 5 lat na gwarku posiedziales lub papierki zbierales oczywiscie ciagle nazekales ze cie kregoslup boli ze cie noga boli itp a firma cie uzdrowila ale nadal jestes zwykla popierdulka. Problem miales z tym ze inni zarabiali lepiej od ciebie i to cie bolalo a teraz piszesz talkie idiotyzmy. Jest tez wersja ze ci sie snilo ze jestes gornikiem a teraz sie obudziles.

  • blebla 16 kwietnia 2014 10:25:56
    Profile Avatar

    powiem wam tyle KW robi wszystko by nas sprawdzać, jednocześnie skłócić ludzi ze związkami i się ich pozbyć bo wtedy każdy podkuli ogon i będzie siedział cicho.... jest tez winna rządu czemu nie wprowadzi embarga na węgiel sprowadzany z zagranicy by chronić dobro narodowe bo nasz rząd się boi, bierze kasę i pyski trzymają... albo wprowadzić że to węgiel od nas w większej części powinien być brany... po za tym czemu nie umią sprzedać węgla bo wolą wynająć firme marketingową którą maja i płacić

  • b*********a 16 kwietnia 2014 10:10:22
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • Paweł 16 kwietnia 2014 09:56:11
    Profile Avatar

    Pokaz mi gornika ktory ma 7tys na reke. Jak masz pisac pierdoly to lepiej nic nie pisz. Gornik w Kompanii Weglowej zarabia od 2,5tys do 3,5 tys zloty teraz mi powiedz gdzie te 7tys. Widze ze w Polsce wszyscy maja wyprany mozg.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 09:34:15
    Profile Avatar

    Moim zdaniem to zostawić z 10 dobrych kopalń a resztę zasypać i zlikwidować . Rząd tylko dopłaca do tego interesu. Górników można przekwalifikować i mogą pracować w innych zawodach. Mogą uczyć się rzemiosła np. kapelusze szyć czy być szwedem lub kołodziejem.

  • KOKO 16 kwietnia 2014 09:25:13
    Profile Avatar

    Górnicy za dużo zarabiają . Zabrać przywileje i obniżyć zarobki 7000 na miesiac a murarz czy hutnik więcej się pracują i mają 2500 . Teraz górnikom to się robić nie chce wiem bo pracowałem pod ziemią same lenie i jeszcze mówią że mało zarabiają.

  • NOMAD 16 kwietnia 2014 09:19:37
    Profile Avatar

    Polakom nic się nie opłaca robić bo jak jest ci dobrze to ZUS i US się postara żeby nie było ci tak miło a zagraniczni inwestorzy mają bajkę w Polsce niestety

  • KOKO 16 kwietnia 2014 09:18:46
    Profile Avatar

    Ci co tu piszą to lenie robić się nie chce to narzekają . Do roboty . Ja przepracowałem 25 lat pod kopalnia i 6 lat w firmie górniczej teraz mam ładna emeryturke. Górnicy obecnie powinni miec 35 lat czystej pracy pod ziemią.

  • anonimowy 16 kwietnia 2014 08:57:20
    Profile Avatar

    A już krążą plotki, że w maju 4 kopalnie na dniówkach postojowych (cały miesiąc!) a w kolejne miesiące następne kopalnie .....No tak...ale wszak naszych "kochanych" przedstawicieli organizacji związkowych ten problem nie dotyczy...płaceni na kontraktach nie stracą ani grosza a i dozór się wzbogaci bo przecież wielu jest niezbędnych i niezastąpionych :( Porażka .....

  • emeryt2007 16 kwietnia 2014 08:38:00
    Profile Avatar

    Jakoś nie słyszę nadętych DZIAŁACZY - taaak a koryto się huśta coraz bardziej i się niedługo urwie. Oj oj ale będzie płacz i zgrzytanie zębów !

  • Twardy 16 kwietnia 2014 07:34:39
    Profile Avatar

    Bardzo dobrze bo już mam dosyć tego kopania wegla a dyrektor wciąż ryczy ze mało i mało ...a ja ludzi tylko gonie do roboty ....

  • obserwator 16 kwietnia 2014 07:29:22
    Profile Avatar

    Wbijcie sobie w wyszukiwarce "przestój ekonomiczny" krótko mówiąc to zwolnienia

  • Jurek 16 kwietnia 2014 06:55:20
    Profile Avatar

    To czemu nie wypieprzą wszystkich mających uprawnienia emerytalne?? Fizyczni odeszli i zwykli sztygarzy a dozór wyższy siedzi dalej w laćkach i się śmieje

  • Tomasz 16 kwietnia 2014 03:19:14
    Profile Avatar

    Jasne, zabrać wszystkim tylko nie mi. Panowie obudzicie się jak zaczną kopalnie zamykać, wtedy już będzie za późno. A potem wykupią was Czesi i wtedy zobaczycie jak wygląda prawdziwa robota. A druga spraw to fikcyjnie zatrudnieni, ciekawe ilu z tych ponad 50 tyś. pracowników tak naprawdę pracuje?

  • Gornikk 16 kwietnia 2014 02:42:35
    Profile Avatar

    wydaje mi sie ze to jest prowokacja KW chca sprawdzic czy potrafimy sie zjednoczyc czy podkulimy ogony i bedziemy siedziec cicho pokazmy ze dalej jestesmy sila i nie dajmy sie zastraszac teoriami ze nie ma zbytu nie bylo zimy wegiel z zagranicy tanszy rzad jest od tego jak dupa od srania i KW ze maja szukac innych rynkow zbytu ze powinni dac limity na sprowadzany wegiel zeby nasza gospodarke oparta na weglu chronic a nie tylko przytakiwac putinkowi i UE a jak nie to za mordy cala KW i rzad!!!

  • hajer 15 kwietnia 2014 23:20:36
    Profile Avatar

    zas po d... dostanie robol a paniska w centrali komapanji bydom nie do ruszynia przeca łoni sie nie dajom kszywdy zrobić nie wierza ze podarujom chocby złotek. CHOPY!! Krympocze do rynki i zamurowac tyn cyrk!!

  • sid 15 kwietnia 2014 23:14:54
    Profile Avatar

    To są wyniki polskich nie-rządów na śląskim przemysle ! Takie cos wyszło z wygłupów z tzw Powstaniami Sląskimi i obecnymi rządami polskich oligarchów.

  • ssev 15 kwietnia 2014 23:09:04
    Profile Avatar

    wydobycie bez czerwonych 2600 netto 3 stażu śmiech na slai

  • marek 15 kwietnia 2014 22:53:25
    Profile Avatar

    HEJ !!! Ktoś komuś siłą każe być rylem ?? Jak się nie podoba to róbcie coś innego. Wolny kraj ! Każdy ma jakiś talent ! Nikt nikogo nie zmusza do roboty na kopalni. Ale jak ktoś robi tylko dlatego żeby iść na szybką i dużą emeryturkę to ciężko się zdecydować nie ?

  • gość 15 kwietnia 2014 21:39:00
    Profile Avatar

    A może by tak 25 kwietnia zjechac i nie wyjechać może by się kampania obudziła jakby tak na każdej kopalni zrobili

  • Górnik 15 kwietnia 2014 21:16:14
    Profile Avatar

    dostałem 2600zł netto wypłaty, za tą kasę wole posiedzieć w domku i nie ryzykować życiem :] pozdrawiam

  • On 15 kwietnia 2014 20:24:22
    Profile Avatar

    Hm. A ciekawe ile ścian w KWSA będzie fedrować w Wielką Sobotę , Wielkanoc, Poniedziałek następny weekend i potem w długi weekend majowy? Bo dla opinii publicznej trzy dni oszczędności a fedrunek w sob/niedz i święta kosztuje dużo większe pieniądze niż w tygodniu . Zaoszczędził tysiąc a potem wydał trzy . Jakie to w KWSA typowe. Wykonanie planu to podstawa bo to premie dla wierchuszki i kasa dla ludzi za robotę w dni wolne żadne tam mniejsze wypłaty oszczędność jest na innej półce.

  • terwil 15 kwietnia 2014 19:38:00
    Profile Avatar

    Gość "Ola" to członek zarządu ! - wszystkim urwać tylko nie Sobie . Pozdrawiam Górników - mam nadzieję że nie zapomnieliście jak walczy się o swoje ,o rodziny ,o miejsca pracy

  • dzidek 15 kwietnia 2014 19:31:29
    Profile Avatar

    jak Ty cos zle zrobisz to Cie zrypie sztygar jak sztygar cos zawali to go op.....i szt. oddz jak on cos zawali to Go podsumuje KRZG jak KRZG cos niedopilnuje to Go załatwia w-ce i prezes KW a jak oni cos spiepsza to wezma milionowe odprawy i zmiana na inne stanowisko gdzies....i maja to daleko w .......

  • Ślusorz do OLA 15 kwietnia 2014 19:25:32
    Profile Avatar

    Zjedz Snikersa bo strasznie gwiazdorzysz!!!!

  • ryl 15 kwietnia 2014 19:15:46
    Profile Avatar

    Jakby tak zlikwidowali roboty w soboty i niedziele to nadsztygarki za dużo by straciły.

  • Ola 15 kwietnia 2014 19:14:57
    Profile Avatar

    1. Akcja emeryt 2. Akcja węgiel emerycki 3. Ograniczenie pracy w weekendy 4. Łączenie kopalń 5. Zawieszenie dodatków nie wpływających na bieżące wynagrodzenie (wczasy, ołówki, itp.), wszystko poza Barbórką i 14 (ta np. w ratach). Po złapaniu oddechu i wyprowadzeniu przedsiębiorstwa na prostą mozna wrócić do przywrócenia niektórych dodatków. Obcinając bieżące wynagrodzenie wprowadzi się w wśród załogi zaniepokojenie, lęk przed jutrem, efekty mogą być nieprzewidywalne. Łatwiej zrezygnować z czegoś co widzi się raz na rok jak decydować czy zapłacić czynsz czy zjeść.

  • ariss 15 kwietnia 2014 19:03:45
    Profile Avatar

    to niech nasz rząd jeszcze więcej węgla sprowadza z innych krajów to będzie jeszcze lepiej jak można tak rujnować swoją gospodarkę innym krają opłaca się wydobycie polsce nie zamknąć kopalnie a czechy otworzą

  • ziemowitek 15 kwietnia 2014 18:50:42
    Profile Avatar

    dopóki nie bedzie oficjalnego stanowiska to nigdy nic nie wiadomo

  • BWPQX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,229 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]