REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 sierpnia 2013 18:04 Polska Agencja Prasowa 334.3 tys. odsłon

Gliwice: 10 chętnych do przebudowy dworca

Budynek gliwickiego dworca zbudowano w latach 1924-1925
fot: ARC

Dziesięć pracowni architektonicznych chce przygotować dokumentację projektową i techniczną przebudowy dworca kolejowego w Gliwicach. Polskie Koleje Państwowe SA otworzyły oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji - podała w środę (14 sierpnia)  spółka.

Otwarcie ofert to kolejny krok na drodze do przygotowania przyszłorocznej inwestycji. Jak poinformował Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu "komisja przetargowa sprawdza złożone oferty pod kątem formalnym i prawnym". "Na początku września powinna być znana firma, która przygotuje projekt. Pracownia, która zostanie wybrana w postępowaniu przetargowym będzie miała 20 tygodni od podpisania umowy na opracowanie dokumentacji przebudowy dworca" - powiedział.

Projektanci, którzy zostaną wybrani w przetargu przygotują projekt zagospodarowania terenu oraz projekt budowlany i wykonawczy, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę i nadzorem autorskim inwestycji. Wśród zadań projektantów są m.in. przygotowanie koncepcji zagospodarowania przestrzeni dworcowej, a także wykonanie badań i analiz stanu technicznego budynku.

Przebudowa dworca kolejowego w Gliwicach jest jedną z kluczowych inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanych przez PKP SA. Głównym celem przedsięwzięcia jest dostosowanie struktury przestrzennej dworca do współczesnych wymagań i standardów obsługi podróżnych, a także poprawa estetyki dworca.

Gmach będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych oraz wyposażony w nowoczesne system informacji wizualnej i akustycznej. Poprzez instalację nowoczesnego systemu monitoringu ma się poprawić bezpieczeństwo na dworcu i w jego najbliższym otoczeniu.

Szczegóły związane z inwestycją będą znane po zakończeniu prac projektowych i ogłoszeniu przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych. Ma to nastąpić w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Dworzec kolejowy w Gliwicach zostanie przebudowany ze środków z bieżącego okresu programów unijnych. Oznacza to, że przebudowa musi zakończyć się w 2015 r. Chodzi o unijny projekt "Przebudowa kompleksu dworcowego Gliwice", który w listopadzie ub. roku został przesunięty z listy projektów rezerwowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na listę podstawową.

Po przesunięciu projektu, PKP SA rozpoczęły procedurę środowiskową i zamówiły studium jego wykonalności. Dokument ten miał m.in. określić, czy inwestycja jest możliwa jeszcze w ramach bieżącego okresu programów unijnych. Wykonawca studium, konsorcjum firm Systra i BBF, przekazał je kolejarzom na początku czerwca.

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami dworzec ma być przebudowany w latach 2014-2015 kosztem 170,8 mln zł, z czego 83,7 mln zł to dofinansowanie unijne. Inwestor, czyli Polskie Koleje Państwowe SA, zaplanował m.in. przebudowę wnętrz istniejącego budynku dworca oraz modernizację infrastruktury torów i peronów.

Budynek gliwickiego dworca zbudowano w latach 1924-1925. Rocznie korzysta z niego ok. 5,7 mln podróżnych. W ostatnich latach obiekt nie był odnawiany. Wcześniejsze, plany PKP SA zakładały jego modernizację w latach 2011-2013. Koszty szacowano na ok. 30 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JRNFZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Powstał film o górnikach z Halemby
20 grudnia 2024
8.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]