PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 marca 2013 13:33 Polska Agencja Prasowa 1,679 odsłon

Polacy kupują coraz więcej przez internet

Polacy w sieci kupują coraz więcej i chętniej. Eksperci wskazują, że sprzyja temu kryzys i szukanie oszczędności. W internecie można znaleźć towar dużo tańszy, a zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas
fot: Maciej Dorosiński

W internecie można kupić dowolne produkty - od jedzenia po samochód - i z roku na rok Polacy kupują coraz częściej siedząc przed komputerem. Zdaniem ekspertów, najbliższe lata będą stały pod znakiem m-commerce, czyli zakupów za pomocą smartfona czy tabletu.

Polacy w sieci kupują coraz więcej i chętniej. Eksperci wskazują, że sprzyja temu kryzys i szukanie oszczędności. W internecie można znaleźć towar dużo tańszy, a zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

Według szacunków internetowej porównywarki cen Nokaut.pl, polski rynek e-commerce urósł w 2012 roku o około 23-25 proc. i osiągnął wartość bliską 21,5 mld złotych.

- Prognozy na rok 2013 rok zakładają, że rynek ponownie urośnie w Polsce o ponad 20 proc. Duży potencjał wzrostu tej branży podyktowany jest przede wszystkim obecnym poziomem popularności zakupów online. W Polsce zaledwie 2,5 proc. handlu detalicznego przypada na zakupy w internecie, ale już w państwach Europy Zachodniej poziom ten jest kilkakrotnie wyższy - mówi Stefan Nowak, doradca zarządu grupy Nokaut.

Jak dodaje, w ostatnim roku można było zaobserwować rosnące zainteresowanie takimi kategoriami jak m.in. moda i styl oraz sport i hobby.

- Przewidujemy, że najbliższe lata będą stały pod znakiem m-commerce, czyli zakupów za pomocą telefonu komórkowego. Ta branża w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać - podkreśla Nowak.

Rośnie też lawinowo liczba sklepów internetowych. Inna porównywarka internetowa Ceneo.pl przeprowadziła wśród nich ankietę, z której wynika, że tylko 10 proc. z nich powstało przed 2005 rokiem, natomiast aż 20 proc. to e-sklepy założone w roku 2012.

- Szacujemy, że liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła już 10 tys., a rynek rozwija się bardzo szybko. Następuje jednak mocna specjalizacja i widać, że wiele nowych sklepów stawia na jedną konkretną branżę i mocno wyspecjalizowanego klienta - mówi Jakub Walczak z Ceneo.pl.

W styczniu Ceneo.pl zapytało swoich użytkowników o to, w jakich kategoriach najchętniej kupują towary w internecie.

- Okazuje się, że aż 47 proc. badanych przynajmniej raz zakupiło towar w kategorii odzież, obuwie i dodatki. 46 proc. zakupiło sprzęt RTV i tyle samo osób sprzęt AGD. Na kolejnych miejscach są komputery (42 proc.) oraz kategoria dom i ogród (42 proc.). Okazuje się, że w internecie kupujemy już prawie wszystko - bo i wszystko można tu znaleźć, często w bardzo okazyjnych cenach - dodaje Walczak.

Wskazuje też na nowy trend.

- Na Ceneo.pl pojawia się coraz więcej sklepów oferujących towar z kategorii wyposażenia wnętrz i budownictwa i to właśnie w tych kategoriach przewidujemy znaczący rozwój w najbliższych miesiącach - mówi.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KDZAY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,350 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]