90 proc. firm postrzega działania komunikacyjne jako istotne, ale większość nie potrafi ocenić ich efektywności. Prawie połowa z nich (41,57 proc.) przyznaje, że nie potrafi stwierdzić, czy są opłacalne - informuje Puls Biznesu.
Tak wynika z sondażu polskiego przedstawicielstwa Stowarzyszenia IABC (International Association of Business Communicators), w którym przepytano prawie 300 liderów (w tym dyrektorów i menedżerów marketingu) w polskich organizacjach.
Ankietowani jako główne powody niestosowania jakichkolwiek mierników skuteczności działań komunikacyjnych wskazywali: niewystarczające zasoby (27,94 proc.) oraz brak zainteresowania danymi ze strony zarządu (25 proc.).
Zastanawiające jest to, że w czasach, kiedy firmy, a w szczególności działy marketingu, rozliczane są z każdej wydanej złotówki, prawie co druga osoba nie jest w stanie ocenić efektywności podejmowanych inicjatyw - mówi prezes IABC/Poland Justyna Piesiewicz.
Jak ocenia, w obliczu takiego braku wiedzy trudno oczekiwać, by ich komunikacja z rynkiem przekładała się na realizację celów biznesowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.