Jurajska gmina Olsztyn chce znaleźć inwestora, który wykorzystałby tamtejsze wody termalne. Na razie ogłosiła przetarg na wykonawcę tzw. master planu, czyli studium możliwości zagospodarowania i wykorzystania terenu pod ewentualne termy.
Chodzi o niespełna 5-hektarowy teren w południowej części miejscowości, w pobliżu drogi powiatowej z Olsztyna do miejscowości Biskupice. Według samorządu mógłby tam powstać np. kompleks hotelowo-rekreacyjny z zespołem basenów.
W przyszłym roku gmina zamierza promować swoją ofertę w kraju i za granicą. Planowana kampania będzie częścią projektu "Termy Jurajskie - promocja walorów inwestycyjnych gminy Olsztyn" - w większej części (ponad 530 tys. zł) finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego. Pozostałą część (ponad 90 tys. zł) dołoży gmina.
Według środowej (10 października) informacji Moniki Kosielak z miejscowego urzędu gminy, w ramach projektu ruszył już przetarg na opracowanie studium możliwości zagospodarowania i wykorzystania terenu pod ewentualne termy.
Master plan powinien zawierać m.in. graficzne i pisemne opracowanie koncepcji zagospodarowania i komercyjnego wykorzystania terenu (co najmniej w dwóch wariantach) oraz propozycje rozwiązań architektonicznych wraz z szacunkową analizą ekonomiczno-finansową.
Koncepcja zagospodarowania ma uwzględniać kompleks obiektów bazujących na wodach termalnych (kąpielisko termalne, hotel, SPA, obiekty gastronomiczne, korty tenisowe, etc.) lub innych.
Propozycje rozwiązań architektonicznych powinny zostać wkomponowane w istniejące otoczenie, z uwzględnieniem m.in. walorów krajobrazowych i panoramy okolicy. Teren leży bowiem w bezpośrednim sąsiedztwie rezerwatu przyrody Sokole Góry, w pobliżu ruin średniowiecznego zamku w Olsztynie oraz licznych jurajskich ostańców i wzgórz.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu można składać do 23 października. Termin wykonania master planu przewidziano na 20 lutego 2013 r.
Master plan ma być podstawowym materiałem przyszłorocznej kampanii. Projekt przewiduje promocję oferty Olsztyna na targach nieruchomości inwestycyjnych w Poznaniu, a także w Cannes, Wiedniu i Monachium. Planowane są spotkania z potencjalnymi partnerami, powstanie też film promocyjny, a także foldery, ulotki, mapy turystyczne i gadżety.
Jeśli w Olsztynie stanąłby kompleks basenów termalnych, byłaby to pierwsza tego typu inwestycja w regionie. Istnienie tam, na głębokości ok. 500-600 m, wód termalnych zostało już udokumentowane, ale wymaga dalszych badań i odwiertów. Woda nie jest na tyle gorąca, żeby ją wykorzystać do celów grzewczych, ale przy temperaturze 20-40 stopni Celsjusza możliwe byłoby zastosowanie jej w parku wodnym.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Honeys is really a very influential and fast fashion brand in Japan. Honeys is made from four branch brands. Your first branch brand is CINEMA CLUB, may loveable style aimed at female between in 18 to three decades old. Another brand is GLACIER, along with that is aimed in the professional ladies are in 20 to 29 yr old. The third brand is C.O.L.Z.A, and a sexy and fashional style. The young female consumers are between 15 to quarter of a century old. Despite the fact that the sale of Honeys is s