Jak odróżniać produkty, które mniej szkodzą środowisku od tych, które są tylko marketingową przynętą - o tym informuje strona Ekoszyk, do której odwiedzin zachęca resort środowiska.
Jak przypomniało ministerstwo, kampania Ekoszyk prowadzona jest przez resort od dwóch lat.
"Wystartowała nowa odsłona strony internetowej projektu, która jest przyjazna dla osób niepełnosprawnych i jest indeksowana przez wyszukiwarki" - poinformował resort w komunikacie. Dodano, że serwis zawiera "jeszcze więcej praktycznych porad dotyczących ekologicznych zakupów".
"Kampania Ekoszyk jest odpowiedzią na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie przyczyniają się do niszczenia środowiska i czy zostały wyprodukowane z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu" - informuje w komunikacie wiceminister Beata Jaczewska.
Jak podkreśliła, "Ekoszyk podpowiada, jak odróżnić produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku od tych, w których słowo EKO jest tylko marketingową przynętą".
"Promocja ekologicznych postaw jest bardzo ważna także w kontekście zrównoważonego rozwoju i zmniejszania emisji CO2. Po pierwsze ograniczamy środowiskowe koszty rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Po drugie - rynek będzie w coraz większym stopniu odpowiadał na popyt ekoświadomych konsumentów zielonymi produktami i usługami" - zaznaczyła Jaczewska.
Według badań, które niedawno opublikował resort środowiska, co trzecia osoba zwraca uwagę na oznaczenia ekologiczne na produktach. 27 proc. kupuje towary droższe, ale jednocześnie bardziej przyjazne środowisku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.