W tym tygodniu mija 5 lat odkąd wszyscy odbiorcy mogą korzystać z prawa do zmiany sprzedawcy energii. Ostatnia grupa klientów, tj. odbiorcy w gospodarstwach domowych, zyskali takie prawo 1 lipca 2007 r. - poinformował portal górniczy nettg.pl Urząd Regulacji Energetyki.
Do dziś sprzedawcę prądu zmieniło 34 166 odbiorców w gospodarstwach domowych, co stanowi wzrost o prawie 140 proc. od końca 2011 r. Jeśli porównamy dane sprzed roku, tj. z maja 2011 r., okazuje się, że w ciągu ostatniego roku sprzedawcę zmieniło 32 502 odbiorców (stan na maj 2011 r. wynosił 1 664 zmiany w gospodarstwach domowych).
Prezes URE informuje o prawie do zmiany sprzedawcy energii, a podstawą jego działań jest przekonanie, że tylko odpowiednio poinformowany odbiorca może skutecznie dbać o własne interesy na rynku energii. Dlatego już po raz drugi URE zdobyło zewnętrzne finansowanie na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii edukacyjno - informacyjnej, której motywem przewodnim jest zmiana sprzedawcy energii. Tym razem kampania gości na szklanym ekranie.
Celem kampanii jest informowanie o przysługujących odbiorcom prawach i korzyściach, jakie konsument może osiągnąć będąc świadomym i aktywnym uczestnikiem rynku energii.
Kampania telewizyjna, na którą składa się 90-krotna emisja spotu, rozpoczęła się 17 czerwca na antenach Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 2, TVP Info oraz TVP Sport) stanowi element "Kampanii edukacyjno-informacyjnej promującej efektywne i oszczędne gospodarowanie energią z pożytkiem dla środowiska naturalnego oraz budżetów domowych" i jest finansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W ramach kampanii 10 emisji spotu odbyło się tuż przed spotkaniami rozgrywek piłkarskich mistrzostw Europy. Obejrzało je 4 miliony widzów! W tym czasie "klikalność" strony internetowej URE dedykowanej zmianie sprzedawcy energii - www.maszwybor.ure.gov.pl, zwiększyła się 10 - krotnie. W godzinie emisji spotów stronę odwiedza nawet 3 tysiące internautów.
Kampania telewizyjna potrwa do końca czerwca. Spoty emitowane są w godzinach największej oglądalności, tj. np. przy programach informacyjnych oraz cieszących się popularnością serialach i teleturniejach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.