Ponad 32,5 tys. ton lotniczego frachtu przeładowano w ciągu trzech kwartałów br. na lotnisku Katowice. To najlepszy wynik w przewozach cargo w historii tego portu w takim okresie - podały w środę służby prasowe lotniska.
Jak wynika z informacji rzecznika Katowice Airport Piotra Adamczyka, na pokładach samolotów towarowych z i do Pyrzowic przewieziono od stycznia do końca września br. 32 554 tony frachtu lotniczego, co oznacza o 5 730 ton (o 21,4 proc.) więcej niż przed rokiem.
Adamczyk zaznaczył, że ten rezultat jest najlepszy w historii lotniska - dotąd rekordowy wynik pochodził z 2022 r., kiedy w terminalu cargo Katowice Airport odnotowano w takim okresie 30 474 tony ładunków.
Jak ocenił, cytowany w informacji, prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik, dynamiczny wzrost przewozów cargo to sygnał, że Katowice Airport znajduje się w gronie ważnych polskich węzłów logistycznych.
“Aktualnie szczególnie duże nadzieje wiążemy z perspektywą rozwoju połączeń z rynkiem chińskim. Aby sprostać coraz większemu popytowi na przewozy towarowe, konieczna jest rozbudowa infrastruktury portu. Naszym celem jest oddanie do użytku nowego, drugiego terminalu cargo już w 2027 r.“ - wskazał Tomasik.
Umowę na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla budowy drugiego terminalu cargo lotnisko podpisało w lipcu br. Wykonawca ma oddać koncepcję projektową i projekt budowlany dla nowego obiektu w I kw. 2026 r.
Drugi terminal cargo będzie obiektem magazynowym z zapleczem biurowo-socjalnym o powierzchni około 10 tys. mkw. Po jego oddaniu do użytku całkowita powierzchnia infrastruktury do obsługi ruchu towarowego w Pyrzowicach wzrośnie do około 22 tys. mkw.
Na obecną strefę cargo składa się terminal towarowy o powierzchni około 12 tys. mkw. oraz płyta postojowa dla frachtowców.
Władze katowickiego lotniska podkreślają, że obsługa frachtu lotniczego jest ważną składową jego działalności. Na początku dekady przewozy cargo wzrosły w Pyrzowicach dwukrotnie - z 20 tys. ton w 2020 r., do ponad 40 tys. ton w 2022 r.
Było to możliwe dzięki strefie cargo, która została oddana do użytku ponad osiem lat temu. Obecnie oddziały prowadzą tam firmy kurierskie, jak DHL Express, UPS i FedEx, obsługując stamtąd całą południową Polskę.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.