Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Ruch Knurów zwiększy produkcję węgla koksowego
29 września 2020
Górnictwo będzie z nami zawsze
18 września 2020
Górnicy w Czechach obchodzili swoje święto
7 września 2020
Sytuacja górnictwa nie jest łatwa
4 września 2020
Solidarność to drugie imię Polski
3 września 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 czerwca 2018 Trybuna Górnicza : : autor: Jacek Madeja

Trzeba wyjaśniać, że lutnia to nie jest gitara

- Wyzwaniem było wyjaśnienie zawiłości górniczych. Na przykład, kiedy mówiliśmy, że rozciągamy lutnię, dostaliśmy sygnał, że w Warszawie myślą, że chodzi o gitarę. Stwierdziliśmy, że musimy nie tylko wyjaśnić, o co chodzi, ale też pokazać zdjęcie lutni - mówią Tomasz Śledź i Artur Dyczko
fot: Jacek Madeja

- Takich akcji w JSW nie było, dlatego zapewnienie spokoju zespołowi, który kierował akcją było kluczowe. Z drugiej strony chodziło również o zaproponowanie takiego przekazu, który przebije się i pokaże całą specyfikę działań. Chcieliśmy uniknąć tego, żeby o naszej akcji, o tym wszystkim, co się działo w kopalni, mówili przede wszystkim komentatorzy w telewizji, którzy przecież nie mogli wiedzieć, co się dzieje na dole - mówią o akcji w Zofiówce wiceprezesi Jastrzębskiej Spółki Węglowej Tomasz Śledź i Artur Dyczko w rozmowie z "Trybuną Górniczą". 

Daniel Ozon, prezes JSW, został uhonorowany przez środowisko dziennikarskie "za komunikację z opinią publiczną" podczas akcji ratunkowej w kopalni Zofiówka. Zgodnie uznano, że współpraca z mediami podczas jednej z najtrudniejszych akcji ratowniczych w polskim górnictwie w ostatnich latach, odznaczała się nową, niespotykaną do tej pory jakością. Szybkość, otwartość i rzetelność przekazywanych informacji od początku były tym, co wyróżniało przekaz z Zofiówki. Przez ponad tydzień prezes JSW wraz pozostałymi członkami zarządu osobiście przekazywali dziennikarzom informacje, praktycznie nie opuszczając terenu zakładu.

Dyplom uznania dziennikarzy na gali konkursu "Silesia Press 2018" odebrali w imieniu szefa JSW wiceprezesi spółki, z którymi rozmawiał Jacek Madeja.

Prezes wraz z wiceprezesem spółki, którzy regularnie, co kilka godzin wychodzą i przekazują dziennikarzom najświeższe informacje dotyczące akcji ratunkowej, to całkowita nowość.
Tomasz Śledź, wiceprezes JSW ds. technicznych: - Na wstępie chcę jeszcze raz podziękować wszystkim mediom i dziennikarzom za wzajemne zrozumienie. Zależało nam na tym, żeby za waszym pośrednictwem ludzie dowiadywali się na gorąco o wszystkich aktualnych sprawach związanych z akcją. Chcieliśmy, żebyście o tym, co się dzieje na dole, dowiadywali się bezpośrednio od nas, a nie z jakiś medialnych spekulacji i plotek. Otwarcie mówiliśmy o coraz to nowych problemach i komplikacjach podczas akcji, co sprawiało, że informacja była wiarygodna. To wszystko spowodowało, że czekaliście na tę informację. Równocześnie nie przeszkadzaliście ratownikom w pracy, a to było dla nas szczególnie ważne. Równie istotną kwestią było to, żeby rodziny górników, o tym jakie są postępy akcji dowiadywały się od nas, a nie z mediów. To im się po prostu należało.

Artur Dyczko, wiceprezes ds. strategii i rozwoju: - Dynamika zdarzeń, zwłaszcza w pierwszych godzinach po katastrofie, była tak duża, że musieliśmy nad tym jakoś zapanować. Kluczowe było, żeby zorganizować poszczególne obszary komunikacji, czyli to jak komunikować się z rodzinami, jak ze sztabem akcji i wreszcie jak poprowadzić kontakt z dziennikarzami. Nadrzędną sprawą była dla nas zasada, żeby dać całkowity spokój szefostwu akcji. To była wybitnie trudna akcja, jedna z najtrudniejszych w polskim górnictwie, co potwierdziły późniejsze rozmowy z ratownikami z KGHM czy PGG. Takich akcji w JSW nie było, dlatego zapewnienie spokoju zespołowi, który kierował akcją było kluczowe. Z drugiej strony chodziło również o zaproponowanie takiego przekazu, który przebije się i pokaże całą specyfikę działań. Chcieliśmy uniknąć tego, żeby o naszej akcji, o tym wszystkim, co się działo w kopalni, mówili przede wszystkim komentatorzy w telewizji, którzy przecież nie mogli wiedzieć, co się dzieje na dole. Tak na początku zaczęło się zresztą dziać. To była sobota wieczorem, kiedy spotkaliśmy się i ustaliliśmy, że albo my przejmiemy kontrolę nad komunikowaniem, albo będziemy narażeni na ciągłe odpowiadanie i dementowanie spekulacji. Stwierdziliśmy, że obserwując to, co robi sztab akcji, musimy w sposób jak najbardziej otwarty, kompetentny i szybki te informacje przekazywać dziennikarzom. Kolejnym wyzwaniem było wyjaśnienie pewnych zawiłości górniczych. Na przykład, kiedy mówiliśmy, że rozciągamy lutnię, dostaliśmy sygnał, że w Warszawie myślą, że chodzi o gitarę. W związku z tym stwierdziliśmy, że musimy nie tylko wyjaśnić, o co chodzi, ale również dać zdjęcie lutni.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • górnik 1234 10 czerwca 2018 10:40:50
    Profile Avatar

    'Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron, jest prawda czasów o których mówimy i prawda ekranu', fajna była ta blokada komentarzy.

  • KYMLD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jak będzie wyglądał harmonogram wygaszania kopalń?
25 września 2020
13068
Górnicy będą mieli gwarancję pracy do emerytury
25 września 2020
8521
Górnictwo węglowe w Polsce skończy się w 2049 roku
25 września 2020
7792
W ciągu jednego dnia zlikwidowaliśmy polskie górnictwo
25 września 2020
7503
Ruch Knurów zwiększy produkcję węgla koksowego
29 września 2020
6513
Takie porozumienie podpisała strona rządowa i MKPS
25 września 2020
5800
Czy KE zgodzi się na treść porozumienia z górnikami?
28 września 2020
3600
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu