PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 maja 2018 08:28 Polska Agencja Prasowa 1,736 odsłon

Metropolia: współpraca konieczna do rozwoju elektromobilności

Spółka GWP przyznaje, że rozwijając sieć szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Centralnej, jest zainteresowana rozwijaniem infrastruktury ładowania przez samorządy
fot: greenwaypolska.pl

O tempie rozwoju rynku i komforcie korzystania z pojazdów elektrycznych może przesądzić model współpracy między samorządami a dostawcami infrastruktury oraz usług ładowania, płatności i rozliczeń - uważają przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).

Dlatego w piątek, 11 maja, Metropolia, zrzeszająca ustawowo 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zorganizowała w Katowicach konferencję nt. rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Zaprezentowano na niej raport - zbiór wskazówek dla samorządów w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych - sygnowany m.in. przez spółkę GreenWay Polska (GWP), która buduje w Polsce sieć szybkich ładowarek do samochodów.

Na konferencję nie zaproszono dziennikarzy. W informacji prasowej nt. raportu, przygotowanej przez GWP, przypomniano m.in., że Unia Europejska wymaga, aby do 2020 r. powstała infrastruktura pozwalająca na płynne poruszanie się pojazdów elektrycznych (EV) w zaludnionych aglomeracjach. Plan rozwoju elektromobilności przyjęty przez polski rząd zakłada zbudowanie prawie 7 tys. punktów ładowania.

Raport GWP, poza diagnozą znaczenia elektromobilności dla rozwoju miast i regionów (aspekty zdrowotne, środowiskowe i gospodarcze), zawiera rekomendacje co do możliwych ról samorządów w rozwoju infrastruktury dla pojazdów elektrycznych.

Celem raportu - według GWP - jest ułatwienie samorządom przygotowania działań związanych z rozwojem takiej infrastruktury i podejmowania świadomych decyzji w tym zakresie. Dokument zachęca gminy, zwłaszcza duże miasta, aby już teraz zaczęły planować infrastrukturę ładowania dla samochodów elektrycznych. Podkreśla też, że gminy mają możliwości oraz narzędzia niezbędne do rozwoju instalacji ładowarek w przestrzeni publicznej.

Spółka GWP przyznaje, że rozwijając sieć szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Centralnej, jest zainteresowana rozwijaniem infrastruktury ładowania przez samorządy. Wzrost liczby stacji ładowania przełoży się bowiem na zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Jednocześnie samorządy budujące i zarządzające infrastrukturą będą musiały się do tego przygotować, tworząc własne procedury i systemy, co wiąże się z kosztami.

Jak podkreślił, cytowany prezes GWP, Rafał Czyżewski, alternatywą może być powierzenie utrzymania infrastruktury zewnętrznym operatorom.

"Takie rozwiązanie daje wiele korzyści, np. właściciel punktów ładowania nie musiałby martwić się o stronę techniczną, nie musiałby inwestować w systemy informatyczne i procedury monitorowania" - wskazał Czyżewski. Podkreślił, że podział zadań na zlecającego i wykonawcę ułatwia egzekwowanie jakości usług, przy utrzymaniu kosztów na racjonalnym poziomie.

"Wypracowanie odpowiedniego modelu współpracy pomiędzy samorządami, a dostawcami infrastruktury i usług ładowania, płatności oraz rozliczeń, może przesądzić o tempie rozwoju rynku i komforcie korzystania z pojazdów elektrycznych" - skomentował dyrektor departamentu rozwoju społeczno-gospodarczego i współpracy w GZM Jakub Stęchły.

Jak dodał, z infrastruktury ładowania korzystać będą nie tylko użytkownicy prywatni, ale też firmy rozwijające floty pojazdów elektrycznych, korporacje taksówkowe czy samorządy, zobowiązane ustawą o elektromobilności.

Przedstawiciele GZM deklarują, że z perspektywy Metropolii biorą pod uwagę m.in. potrzebę koordynacji instalacji stacji ładowania w gęsto zaludnionych miejscach - dzięki czemu władze lokalne będą mogły optymalnie zaplanować infrastrukturę ładowania. Przyznają też, że udział samochodów elektrycznych w transporcie może zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza, dotkliwe m.in. na terenach gęsto zaludnionych.

Dlatego GZM przystąpiła już do projektu NCBR "Bezemisyjny Transport Publiczny", w którym zadeklarowała wolę zakupu 300 autobusów elektrycznych. Zainteresowała się też projektem Jastrzębskiej Spółki Węglowej dotyczącym separacji i wykorzystania wodoru z nadmiarowego gazu koksowniczego w ogniwach paliwowych w perspektywicznych pojazdach komunikacji miejskiej.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Oli 26 maja 2018 08:29:00
    Profile Avatar

    No i to się nazywa i inwestycja w przyszłość i stawianie na sprawdzonych, solidnych partnerów. Widać że greenway nie tylko ma potencjal i naprawde probuje cos podzialac w tym naszym kraju jesli chodzi o elektromobilnosc. U nas brakuje wlasnie takich kontrahentow. Obysmy tylko umieli z ich pomocy korzystac na full

  • JLONQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,046 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]