W ankiecie poproszono także pracowników o wymienienie jednej rzeczy która sprawiłaby, że byliby jeszcze bardziej lojalni. 41 proc. postawiło na „interesującą i bardziej rozwijającą pracę”, a 29 proc. na wyższe zarobki i świadczenia.
– Te wyniki obalają mit powszechnie funkcjonujący u wielu firmach, że to pieniądze są kluczowe. Pracownicy zaczynają dojrzewać i zaczynają coraz większą wagę zwracać na to co robią, a nie tylko za ile. Liczą się dla nich przyjazne środowisko pracy, sposób zarządzania przedsiębiorstwem, wyzwania, jakie przed nimi stoją, oraz to, czy to co robią jest ciekawe. Dlatego warto, aby w ślad za nimi zaczęli dojrzewać także pracodawcy. Jeśli nie dostrzegą tych tendencji, mogą zacząć tracić pracowników – mówi Janczewska.
Potwierdzają to kolejne dane. Aż 36 proc. ankietowanych stwierdziło, że do opuszczenia firmy skłoniłby ich brak szans na awans, a 19 proc. - złe zarządzanie firmą. Tylko 13 proc. złożyłoby wypowiedzenie ze względu na niskie zarobki. Polscy pracownicy, szczególnie ci dojrzali, zaczynają także coraz częściej doceniać wagę reputacji ich miejsca pracy. Aż 55 proc. respondentów w wieku 48-65 lat uznało reputację firmy za „bardzo ważne” kryterium wyboru.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.