34 proc. Polaków wskazało premię finansową jako benefit na koniec roku, który miałby dla nich największe znaczenie - wynika z “Barometru Polskiego Rynku Pracy“. Na drugim miejscu znalazły się pakiety opieki medycznej a na trzecim - 4-dniowy tydzień pracy.
Jak wynika z najnowszego barometru Personnel Service, 34 proc. Polaków wskazało premię finansową jako benefit, który miałby dla nich największe znaczenie. “To jednoznaczny lider tegorocznego zestawienia i jednocześnie rozwiązanie, które niesie natychmiastowy, odczuwalny efekt w domowym budżecie“ - wskazali autorzy badania.
Na drugim miejscu znalazły się pakiety opieki medycznej (13 proc.). Podium zamyka 4-dniowy tydzień pracy, wskazany przez 9 proc. badanych. Paczki świąteczne jako benefit wskazało 6 proc. pracowników. Natomiast dodatkowe dni wolne, dofinansowanie do dojazdów, karty sportowe i posiłki miały najmniej wskazań (po 3 proc.).
Jak zaznaczyli autorzy badania, w tym roku w barometrze znalazły się rozwiązania, które zniknęły z obiegu. Dofinansowanie rozrywki online, takie jak abonament Netflix, nie uzyskało żadnego wskazania, podobnie jak wsparcie hobby i pasji pracowników.
Zdaniem autorów badania, większość Polaków jako benefit wybrałoby premię, ponieważ nie czuje pełnego zadowolenia z zarobków. Dowodzą tego dane - niemal co trzeci zatrudniony jest niezadowolony ze swojego wynagrodzenia (29 proc.). 35 proc. badanych pytana o to, odpowiedziała “trochę tak, a trochę nie“. Zadowolenie wyraziło 36 proc. respondentów.
Badanie zostało przeprowadzone przez Personnel Service na próbie 1077 osób w dniach 28 listopada - 1 grudnia 2025 r. metodą CAWI.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.