Polskie Koleje Państwowe zbadały potrzeby pasażerów i innych użytkowników dworców; analiza ma pozwolić wdrożyć inicjatywy poprawiające komfort podróżnych - przekazały PKP w piątkowym komunikacie.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach tzw. “Mapowania Potrzeb Pasażera“; dzięki analizie spółka zidentyfikowała dziewięć głównych potrzeb pasażerów i użytkowników dworców kolejowych.
Składają się na nie: dobre skomunikowanie dworca z otoczeniem, szeroko rozumiana dostępność dworców (indywidualne potrzeby pasażerów), określony standard obsługi, spójna i aktualna informacja, poczucie bezpieczeństwa na dworcach oraz w ich otoczeniu, dostęp do oferty handlowej, czystość i estetyka budynków dworców, komfort korzystania z dworca oraz “inne cechy (np. możliwość przebywania w ciekawym miejscu związanym z regionalną tożsamością)“.
Spółka podkreśliła, że dzięki analizie powstały rekomendacje, stanowiące podstawę do wypracowania konkretnych rozwiązań i projektów ze szczególnym uwzględnieniem procesów inwestycyjnych, co miałoby nastąpić do końca tego roku oraz w latach 2026-2027.
“Nasze dworce to ważne miejsca nie tylko w kontekście samej podróży, ale także jako punkty na mapach w centrach większych miast i w mniejszych miejscowościach, które odgrywają ważną rolę dla lokalnych społeczności.(...) Chcemy, żeby dworce były miejscami przyjaznymi dla podróżnych, ale też takimi, które chętnie odwiedza się w celu skorzystania z różnych usług“ - podkreślił cytowany w komunikacie członek zarządu PKP S.A Paweł Lisiewicz.
PKP wyjaśniły, że Mapowanie Potrzeb Pasażera na dworcach PKP to jedna z inicjatyw prowadzonych pod hasłem ZmieniaMY Kolej. W ramach inicjatywy PKP przeanalizowały m.in ponad 3700 wypowiedzi klientów z ostatniego roku oraz przeprowadziły na 2000 osobach tzw. “ogólnopolskie badania satysfakcji“.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.