1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 lipca 2025 10:17 Prezentacja

Rekordowy czerwiec i nowe funkcje w Kaeśce – aplikacji mobilnej Kolei Śląskich

fot: Koleje Śląskie

W czerwcu za pośrednictwem Kaeśki pasażerowie kupili blisko 73 tys. biletów – to najlepszy wynik od momentu uruchomienia aplikacji mobilnej Kolei Śląskich w styczniu tego roku. Od lipca, dzięki najnowszej aktualizacji, użytkownicy Kaeśki mogą m.in. sprawdzić napełnienie pociągu w czasie rzeczywistym i dokupić bilet na większy bagaż, podróż z psem i przewóz roweru – także wtedy, kiedy wcześniej kupili już bilet na przejazd.

W najnowszej aktualizacji podróżni zyskali podgląd pełnej trasy pociągu z wyróżnieniem odcinka objętego biletem, automatyczne rozjaśnianie ekranu i powiększenie kodu QR w trakcie kontroli, a także możliwość zakupu miesięcznego biletu sieciowego na przewóz roweru w cenie 84,90 zł.

Nowe funkcje w Kaeśce

Od lipca użytkownicy aplikacji mogą także dokupić usługi dodatkowe takie jak przewóz psa, roweru lub bagażu. Funkcja ta działa, także, gdy bilet podstawowy został wcześniej zakupiony w aplikacji. To ważne udogodnienie, szczególnie w przypadku nagłej zmiany planów podróży.

– Dzięki możliwości zakupu usług dodatkowych nie trzeba wcześniej planować wszystkich szczegółów przejazdu – można elastycznie dobrać dodatkowe usługi w aplikacji tuż przed podróżą – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich.

Podróż pod kontrolą

Dzięki najnowszej aktualizacji pasażerowie korzystający z Kaeśki mogą szybko sprawdzić orientacyjny poziom napełnienia kursującego składu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. To praktyczne rozwiązanie, które pozwala wybrać bardziej komfortowe połączenie.

– Informacja o obłożeniu składu jest przedstawiona w formie trzech ikon z sylwetkami pasażerów. Stopień zapełnienia składu sygnalizują zmiany ich koloru. Jedna podświetlona ikona oznacza dużo wolnych miejsc siedzących, dwie – ograniczoną dostępność, a trzy podświetlone sylwetki wskazują, że dostępne są głównie miejsca stojące. Gdy wszystkie trzy ikony zmienią się na czerwone, system sygnalizuje wysokie obłożenie – zarówno miejsca siedzące, jak i stojące mogą być zajęte – wyjaśnia Tomasz Niedziela.

Warto zaznaczyć, że wskaźniki napełnienia zależą od typu składu kursującego na danej linii – pociągi mają różną pojemność, dlatego system nie pokazuje liczby wolnych miejsc, lecz orientacyjny poziom zajętości w formie ikon. Dane są aktualizowane w czasie rzeczywistym, o ile dany pojazd wyposażony jest w liczniki pasażerów – starsze lub dzierżawione jednostki mogą nie posiadać takiego systemu, a tym samym nie wyświetlają informacji o obłożeniu.

Współtworzona z pasażerami

Aplikacja Kaeśka rozwija się również dzięki opiniom użytkowników. Pasażerowie regularnie przesyłają swoje uwagi, na podstawie których wprowadzane są kolejne usprawnienia – jak lepszy układ głównego ekranu, przejrzysta lista ulg czy możliwość anulowania zakupu biletu, które zostały wdrożone w poprzednich aktualizacjach.

– To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udaje się rozwijać aplikację, która cieszy się coraz większym zaufaniem – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat aplikacji. Można to zrobić, pisząc na adres kaeska@kolejeslaskie.pl.

Czerwcowy rekord Kaeśki

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pasażerów kupujących bilety za pośrednictwem aplikacji Kaeśka. W styczniu sprzedano 30,9 tys. biletów, w lutym już 47,3 tys. W kolejnych miesiącach zainteresowanie nadal rosło – do 65,7 tys. w kwietniu i 68,8 tys. w maju.

– Od momentu uruchomienia aplikacji w styczniu 2025 roku za jej pośrednictwem pasażerowie kupili już ponad 353 tys. biletów. Najwięcej – blisko 73 tys. w czerwcu. To dla nas jasny sygnał, że Kaeśka cieszy się coraz większa popularnością i dodatkowa motywacja do wdrażania kolejnych usprawnień i rozwijania aplikacji – dodaje wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i przypomina, że korzystając z Kaeśki, pasażerowie zyskują stałą 10-proc. zniżkę na bilety jednorazowe, miesięczne oraz wybrane oferty specjalne.

Od debiutu Kaeśka została pobrana już ponad 62 tysięcy razy, a liczba założonych kont przekroczyła 43 tys. Aplikację mobilną Kolei Śląskich można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play i App Store.

Wakacyjne bilety za 10 zł tylko w Kaeśce

Oprócz stałej 10-proc. zniżki w Kaeśce, od 27 czerwca do 29 sierpnia, w dni robocze, rodzice i opiekunowie (maksymalnie dwie osoby) podróżujący z co najmniej jednym dzieckiem do 16. roku życia mogą kupić jednorazowy bilet w cenie 10 zł za osobę. Promocja obowiązuje na terenie całego województwa śląskiego i jest dostępna wyłącznie w aplikacji Kaeśka. Oferta nie jest limitowana – można więc kupić dowolną liczbę biletów.

 Regulaminy ofert specjalnych są dostępne na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kopalnia zamknięta, miasto umiera
16 lipca 2025
19.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]