REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 maja 2025 09:00 Polska Agencja Prasowa

Wyjazdy Polaków na weekend majowy są coraz dłuższe

Wśród najczęściej wybieranych na majówkę regionów dominują Pomorze Zachodnie
fot: Krystian Krawczyk

Wyjazdy Polaków na weekend majowy z roku na rok stają się coraz dłuższe - twierdzą przedstawiciele branży hotelarskiej. Wypoczynek coraz częściej zaczyna się przed pierwszym, kończy po trzecim maja.

Z danych dostawcy systemu rezerwacyjnego większości polskich hoteli, firmy Profitroom wynika, że wśród najczęściej wybieranych na majówkę regionów dominują Pomorze Zachodnie, Sudety, Mazury; wśród miast niezmiennie króluje Kołobrzeg. Dla branży majowy weekend to symboliczny początek sezonu turystycznego.

Ze statystyk dostawcy systemu rezerwacyjnego wynika też, że rośnie znaczenie mniej oczywistych destynacji, które w tym roku odnotowują dynamiczne wzrosty liczby rezerwacji. To m.in. Lubelszczyzna, Kujawy, Podlasie czy Warmia.

“W zestawieniu miast najwięcej rezerwacji dotyczy Kołobrzegu, Szklarskiej Poręby, Gdańska, Krakowa oraz Warszawy. Warto zwrócić uwagę na istotny, bo liczący 31 proc. wzrost rezerwacji w Krakowie oraz 64 proc. w Warszawie, co może potwierdzać znaczenie city breaków jako formy wypoczynku podczas majowego weekendu“ - podała firma.

Tuż za główną piątką uplasowały się m.in. Zakopane, Karpacz, Krynica-Zdrój i Mielno.

Niektóre tradycyjne kurorty notują spadki zainteresowania. W porównaniu do roku ubiegłego, niższą liczbę rezerwacji zarejestrowano m.in. w Wiśle, Szczyrku, Łebie, Ustce oraz Jastrzębiej Górze.

Wyjazdy na długi weekend majowy z roku na rok stają się coraz dłuższe. Taki trend dostrzegają również hotelarze.

“Majówka przestaje być ściśle określonym terminem. Goście elastycznie planują pobyty wokół dni świątecznych, często zahaczając o okresy przed- i pomajówkowe. W najbliższych latach majówka będzie coraz bardziej rozciągać się w czasie, stając się elastycznym “sezonem majowym“. To będzie wymagało od hotelarzy większej zwinności operacyjnej“ - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Kucharski reprezentujący ośrodek z hotelem i apartamentami we Władysławowie.

Choć zainteresowanie majówką pojawia się już w okolicach marca, to najwięcej rezerwacji wykonywanych jest na ostatnie dwa tygodnie przed długim weekendem. W ubiegłym roku aż 43,8 proc. wszystkich rezerwacji na termin 30 kwietnia - 5 maja zostało dokonanych właśnie w tym okresie. Ten scenariusz powtarza się również w 2025 roku.

Ponad 42 proc. wszystkich rezerwacji na majowy weekend to rezerwacje dla dwóch osób. Niemal co trzecią rezerwację robią rodziny z dziećmi. Dane dotyczące tegorocznej majówki pokazują również rosnącą popularność wyjazdów indywidualnych - forma rezerwacji 1+0 odnotowała wzrost aż o 69 proc. r/r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwiększono wartość jednorazowych odpraw ze 120 tys. zł do 170 tys. zł
24 kwietnia 2025
32.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]