Zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce przez interdyscyplinarny zespół badawczo-rozwojowy pod przewodnictwem architekta i projektanta Oskara Zięty. Autorzy projektu reklamują go jako zwinny jak rower i pojemny jak van. Polska marka Ultre debiutuje z innowacyjnym mikropojazdem Ultre 4 Cargo, który zrewolucjonizuje miejską logistykę. Zaprezentowany podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025 elektryczny czterokołowiec otwiera nową kategorię mobilności Ultra Light Commercial Vehicle (ULCV).
Ten zeroemisyjny pojazd w kompaktowy i ekologiczny sposób wypełnia lukę między rowerami i skuterami dostawczymi, a tradycyjnymi vanami LVC. Ultre 4 Cargo to funkcjonujący w małej homologacji L7e-CU czterokołowiec ważący zaledwie ok. 600 kg (bez baterii), o ładowności ok. 500 kg i 4 m sześć. przestrzeni załadunkowej. Ultre 4 Cargo jest zwinny i dynamiczny, może swobodnie poruszać się po zatłoczonych centrach miast, transportując paczki nawet do 2,8 m długości.
Projektanci i konstruktorzy zapewniają, że pojazd jest zorientowany na funkcjonalność i redukcję kosztów, dlatego został zaprojektowany „wokół paczek”. Jego monobryła wynika bezpośrednio z funkcji, której celem jest maksymalizacja ładowności przy jak najmniejszym gabarycie. Dlatego projektowanie rozpoczęto od mądrego rozplanowania paczek, które następnie precyzyjnie obudowano ultralekką, mobilną konstrukcją.
Duże przeszklenia i kamera cofania gwarantują doskonałą widoczność i pełną kontrolę nad otoczeniem. Niski środek ciężkości sprawia, że pojazd jest wyjątkowo stabilny, a dzięki niewielkiemu promieniowi skrętu kerb to kerb (ok. 4,2 m) Ultre 4 Cargo może swobodnie manewrować w wąskich uliczkach. Wyróżnia się niewielkimi gabarytami, ma zaledwie 3,4 metra długości i 1,5 metra szerokości. Przy takich wymiarach jego ładowność czyni go gigantem w swojej klasie.
Pojazd wyposażono w przesuwne drzwi boczne z dwóch stron i niskie progi, które umożliwiają szybki i wygodny załadunek i wyładunek nawet w bezpośrednim sąsiedztwie budynków. Wysokość przestrzeni cargo wynosi niemal 180 cm, więc pozwala na swobodne poruszanie się w pozycji wyprostowanej wewnątrz pojazdu, co znacząco podnosi komfort pracy kurierów. Taka ergonomiczna konstrukcja zwiększa efektywność i pozwala na oszczędność czasu i energii pracowników.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.