REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 kwietnia 2025 13:47 Portal gospodarka i ludzie autor: MOKR

Katowice: 231 pomysłów mieszkańców w Zielonym Budżecie

Katowice są coraz bardziej zielone - i to za sprawą mieszkańców
fot: ZZM Katowice

Katowice to dziś miasto zielonych przemian – i to również za sprawą samych mieszkańców. Od 2020 r. stolica województwa śląskiego corocznie uruchamia Zielony Budżet – wyjątkowe narzędzie partycypacji społecznej, dzięki któremu katowiczanki i katowiczanie współdecydują o zielonym rozwoju swoich dzielnic. Do szóstej edycji Zielonego Budżetu wpłynęło 231 kolejnych propozycji.

– Zielony Budżet to istotny element włączania mieszkanek i mieszkańców w decydowanie o Katowicach. Zgłoszone przez mieszkańców projekty przekładają się na konkretne zmiany: łąki kwietne, kieszonkowe parki, zielone skwery, domki dla owadów, schronienia dla nietoperzy czy warsztaty ekologiczne dla dzieci i dorosłych. To nie tylko zieleń – to budowanie świadomości, wspólnoty i troski o miasto – podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic. - W pięciu dotychczasowych edycjach katowiczanki i katowiczanie zgłosili blisko 970 pomysłów, z których prawie 460 o wartości przeszło 13,5 mln zł trafiło do realizacji. W tym roku dostaliśmy kolejnych 231 pomysłów na proekologiczne działania w przestrzeni Katowic – dodaje.

W tegorocznej VI edycji Zielonego Budżetu w sumie zgłoszono 231 zadań, w tym 53 o charakterze ogólnomiejskim.

- Dzięki temu, że nabór wniosków odbywał się tylko drogą elektroniczną już teraz wiemy, że łączna, szacowana przez wnioskodawców wartość zgłoszonych propozycji do Zielonego Budżetu to ponad 8 mln zł, przy czym połowa z tej puli to wartość zadań wskazanych przez mieszkańców jako projekty o zasięgu ogólnomiejskim – mówi Justyna Buchalik, naczelniczka wydziału komunikacji społecznej Urzędu Miasta Katowice. Na realizację zadań obecnie trwającej edycji Zielonego Budżetu miasto przeznaczy w przyszłym roku 3 mln zł.

Najwięcej pomysłów na swoją dzielnicę zgłosili mieszkańcy Śródmieścia (27), Ligoty – Panewnik (15) i Załęskiej Hałdy – Brynowa cz. zachodniej (13). Dwie osoby w tegorocznej edycji złożyły aż po 10 wniosków – zarówno dla swojej dzielnicy (dla Śródmieścia i Piotrowic-Ochojca), jak i miasta.

Do 30 września miasto ogłosi listę projektów wybranych do realizacji. To właśnie wtedy mieszkańcy dowiedzą się, które z ich pomysłów zmienią przestrzeń Katowic w 2026 r.

Za treści zawarte w publikacji dofinansowanej ze środków WFOŚiGW w Katowicach odpowiedzialność ponosi Redakcja.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Dozór pod lupą nadzoru górniczego, posypały się kary
22 kwietnia 2025
20.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]