1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 kwietnia 2025 08:00 Prezentacja

Jak dobrać funkcjonalne dodatki do żywności, by spełnić wymagania sieci handlowych?

Funkcjonalne dodatki do żywności
fot: Pexels.com

Sieci handlowe ustalają rygorystyczne standardy jakości, trwałości i estetyki produktów spożywczych. Ich oczekiwania wykraczają poza zwykłą etykietę – liczy się powtarzalność partii, odpowiednia konsystencja, atrakcyjny wygląd i brak numerowanych dodatków E. Dlatego dobór odpowiednich dodatków funkcjonalnych do żywności staje się nieodzownym elementem strategii producenta.

Firmy działające na szeroką skalę muszą sprostać nie tylko gustom konsumentów, ale i wymaganiom logistycznym oraz technologicznym. Tutaj właśnie wkraczają rozwiązania od PROMAR, które precyzyjnie wpływają na parametry technologiczne i sensoryczne żywności.

Dobór dodatków funkcjonalnych do mięsa zgodny z wymogami handlowymi

W przypadku mięs przetworzonych lub gotowych dań mięsnych niezwykle istotne jest zastosowanie odpowiednich solanek do mięsa, emulgatorów, konserwantów oraz dodatków strukturotwórczych. Stabilność koloru, zatrzymywanie wody, tekstura – to wszystko składa się na końcową jakość, którą oceni klient i sieć handlowa.

Systemy panierujące jako element strategii jakości

W segmencie produktów panierowanych nie ma miejsca na przypadkowość. Systemy panierujące muszą nie tylko wyglądać apetycznie, ale także wytrzymać obróbkę termiczną i logistykę na dużą skalę. Dlatego producenci korzystają z rozwiązań takich jak PROMIX, który zapewnia gotową panierkę o powtarzalnych parametrach.

Dobrze dobrana panier zewnętrzny wpływa na chrupkość i barwę produktu, co jest często jednym z głównych kryteriów ocenianych przez sieci handlowe. Dzięki użyciu dedykowanych systemów panierujących można także zoptymalizować zużycie surowca i zwiększyć wydajność procesu.

Naturalne dodatki do żywności a trend clean label

Sieci coraz częściej oczekują, że produkt będzie pozbawiony sztucznych składników. Producent, który chce się dostosować, powinien inwestować w naturalne dodatki do żywności, takie jak naturalne barwniki spożywcze, naturalne emulgatory czy konserwanty pochodzenia roślinnego.

Zespół PROMAR wspiera klientów w doborze takich rozwiązań – od barwników tłuszczo rozpuszczalnych po emulgatory w żywności, które wpływają na strukturę bez ingerencji w skład naturalny produktu. To pozwala spełnić kryteria „clean label” i jednocześnie zachować pełną funkcjonalność produktu.

Jakie przyprawy, marynaty i aromaty są akceptowane przez sieci?

Coraz więcej sieci oczekuje produktów o autentycznym smaku i naturalnych składnikach. Dlatego warto sięgać po przyprawy sterylizowane, pieprz kriomielony oraz przyprawy sypkie w dużych opakowaniach, które gwarantują jednorodność i bezpieczeństwo mikrobiologiczne.

Producent przypraw i marynat współpracujący z przemysłem spożywczym – taki jak PROMAR – może dostarczyć mieszanki przypraw do wieprzowiny, drobiu czy ryb, które spełniają normy dużych sieci handlowych i nie zawierają składników zakazanych w danych sieciach.

Wybór odpowiednich dodatków to nie tylko technologia, ale też strategia

Dobór dodatków powinien być częścią większego planu, który obejmuje nie tylko jakość produktu, ale także jego akceptowalność na poziomie handlu i konsumenta. Producent dodatków do żywności, który oferuje kompleksowe wsparcie – od analizy potrzeb, przez testy, po wdrożenie na linii – pozwala realnie zwiększyć szanse na sukces rynkowy.

Zadbaj o jakość dodatków już dziś

Jeśli chcesz tworzyć produkty, które spełniają oczekiwania konsumentów i sieci handlowych – dobór odpowiednich dodatków funkcjonalnych do żywności jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy wesprzeć Twoją produkcję: www.promar.pl

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Minister z wizytą w kopalni. Była też rozmowa o przyszłości regionu
16 kwietnia 2025
27.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]