REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 grudnia 2024 07:00 Polska Agencja Prasowa

Połowa Polaków planujących wymianę samochodu, szuka pojazdu używanego

Polacy wciąż są mocno przywiązani do aut spalinowych
fot: Tomasz Rzeczycki

Spośród kierowców planujących wymianę samochodu, 55 proc. wybiera używany samochód spalinowy - wynika z raportu Santander Consumer Multirent. Około 31 proc. ankietowanych planuje na zakup przeznaczyć od 20 do 50 tys. zł, 29 proc. poszukuje auta w cenie 50-100 tys. zł.

55 proc. Polaków, którzy chcą wymienić pojazd w ciągu najbliższych miesięcy decyduje się na używany samochód z napędem konwencjonalnym. Częściej deklarowały to kobiety (68 proc.) niż mężczyźni (46 proc.). 20 proc. badanych rozważa zakup nowego pojazdu spalinowego - tę odpowiedź częściej wskazywali mężczyźni (27 proc.) niż kobiety (8 proc.). Na wybór samochodu elektrycznego, nowego lub używanego wskazało odpowiednio 7 i 6 proc. Polaków - wynika z raportu “Polak w drodze po auto“.

- Polacy wciąż są mocno przywiązani do aut spalinowych, a ograniczenia budżetowe najczęściej skłaniają ich do inwestowania w pojazdy używane. Ta tendencja jest najbardziej widoczna w grupie najmłodszych uczestników badania (18-29 lat), spośród których 73 proc. zdecydowałoby się na używany samochód z napędem spalinowym. Auta elektryczne najmocniej przekonują do siebie najstarszą grupę respondentów w wieku 60+. 17 proc. spośród nich wybrałoby nowy pojazd elektryczny. Dla porównania w innych grupach wiekowych było to 5 proc. (18-29 lat), 4 proc. (30-39 lat), 9 proc. (40-49 lat), a wśród kierowców w wieku 50-59 lat żaden z ankietowanych nie zdecydowałby się na kupno elektryka - wskazała Joanna Solecka z Santander Consumer Multirent.

Jak pokazuje badanie, 31 proc. respondentów planuje przeznaczyć na samochód między 20 a 50 tys. złotych. Największy odsetek w tej grupie stanowią osoby w wieku 18-29 lat (44 proc.). 29 proc. badanych wskazało przedział 50-100 tys. złotych. Taką sumę planuje wydać 43 proc. osób w wieku 50-59 lat. Budżet między 100 a 150 tys. na wymianę auta przeznaczyłoby 13 proc. badanych. Odsetek ten wzrasta wraz z wiekiem respondentów i wśród osób po 60. roku życia wynosi 29 proc. 7 proc. ankietowanych poszukiwać będzie auta w cenie pomiędzy 150 a 200 tys. zł, a 4 proc. zamierza wydać na nie więcej niż 200 tys. zł.

47 proc. ankietowanych zadeklarowało, że rozważałoby zakup samochodu elektrycznego, pod warunkiem możliwości uzyskania dofinansowania. Wśród kobiet odsetek wskazujących tę odpowiedź wyniósł 51 proc., a wśród mężczyzn 45 proc. Grupą wiekową najbardziej zainteresowaną dofinansowaniami do pojazdów elektrycznych stanowili najmłodsi 18-29 lat. Niemal dwie trzecie z nich (65 proc.) wyraziło chęć kupienia samochodu elektrycznego w przypadku otrzymania wsparcia w postaci dotacji. 30 proc. respondentów nie było zainteresowanych zakupem elektryka nawet z dofinansowaniami, a 23 proc. badanych pozostało niezdecydowanych w tej kwestii.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MTXSB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rozmawiali o przyszłości kopalni, eksploatacja będzie kontynuowana
10 grudnia 2024
14.5 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]