Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wybrała dostawcę 250 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, pod kątem planowanej wypożyczalni długoterminowej. Ma to być uzupełnienie uruchomionego z początkiem sierpnia systemu Roweru Metropolitalnego.
O rozstrzygnięciu trwającego od sierpnia br. postępowania w tej sprawie poinformował podczas środowej sesji zgromadzenia GZM przewodniczący jej zarządu Kazimierz Karolczak. Wyjaśnił, że najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma BikeU - operator publicznych systemów wypożyczania rowerów m.in. w Bielsku-Białej i Toruniu.
- Podobny, bliźniaczy system został uruchomiony w poprzednim roku w Krakowie. Cieszy się powodzeniem, w związku z tym uznaliśmy, że dopełnieniem naszego Metroroweru byłaby możliwość długoterminowego wypożyczenia roweru ze wspomaganiem elektrycznym - powiedział Karolczak.
Jak wynika z platformy zamówień Metropolii, w przetargu wpłynęły cztery oferty: spółek Nextbike Polska, Romet, BikeU i Geobike. Przy budżecie 5,3 mln zł, spółka BikeU zaproponowała najniższą cenę (5,2 mln zł: 2,7 mln zł w zakresie podstawowym i 2,5 mln zł za prawo opcji) i zdobyła maksymalną liczbę punktów w dwóch z trzech pozostałych kryteriów wyboru.
Zgromadzenie GZM przyjęło w środę poprawki do budżetu i wieloletniej prognozy finansowej, związane m.in. z przesunięciem z tego roku na przyszły wydatków związanych z finansowaniem zadania dot. rowerów elektrycznych.
Uruchomiony w całości 1 sierpnia system Metroroweru w GZM obejmuje 7 tys. rowerów w 31 miastach i gminach. To rowery miejskie tzw. 4. generacji (z wbudowanymi urządzeniami GPS i elektrozamkami), które w GZM korzystają ze stacji - m.in. ze względu na kwestie obsługi. System ma ułatwiać przez cały rok podróżowanie po miastach i gminach, zwłaszcza na krótkich odcinkach, tzw. ostatniej mili.
W środę Karolczak przypomniał, że od 1 grudnia do 29 lutego będzie trwał okres zimowy systemu Metroroweru, w związku z czym flota rowerów dostępnych dla użytkowników będzie zmniejszona w tym czasie o połowę.
Już w trakcie planowania systemu Metroroweru założono, że jego uzupełnieniem będzie wypożyczalnia rowerów ze wspomaganiem elektrycznym - pod kątem wynajmu długoterminowego. Ta część planów nie została ujęta w głównym zamówieniu Metroroweru, GZM ogłosiła tu odrębne postępowanie.
Przetarg dotyczył dostaw 250 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, przystosowanych do wykorzystania w systemie wypożyczalni długoterminowej oraz 75 baterii zapasowych do tych rowerów. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na dostawie do 250 kolejnych rowerów.
Czas na dostawę rowerów z zamówienia podstawowego to 120 dni od daty podpisania umowy. W przypadku prawa opcji zakładana jest dostawa w 90 dni od daty zawiadomienia wykonawcy (co może nastąpić w rok od podpisania umowy).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.