ArcelorMittal zaakceptował przedstawione przez PKP Cargo propozycje handlowe dotyczące zawarcia dwóch umów na przewozy towarów z różnych segmentów o łącznym szacowanym wolumenie ok. 6 mln ton - poinformowało PKP Cargo w poniedziałkowym raporcie giełdowym.
Dodano, że umowy zostaną zawarte na okres dwóch lat każda.
Zarząd spółki PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji informuje, że w dniu 29 lipca 2024 roku powziął wiedzę, iż ArcelorMittal zaakceptował przedstawione przez spółkę propozycje handlowe dotyczące zawarcia dwóch umów z ArcelorMittal Poland oraz ArcelorMittal Warszawa na usługę przewozów towarów z różnych segmentów towarowych o łącznym szacowanym wolumenie ok. 6 mln ton. Przedmiotowe umowy zostaną zawarte na okres dwóch lat każda - przekazano w raporcie.
PKP Cargo zadeklarowało, że o podpisaniu umów, które określą szczegółowe parametry współpracy pomiędzy stronami, spółka poinformuje odrębnym raportem.
W środę zarząd PKP Cargo zdecydował o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę spółki. Mają one objąć do 30 proc. zatrudnionych, czyli do 4142 osób.
Spółka poinformowała, że szacowana wysokość rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia wyniesie ok. 249 mln zł, a przewidywane oszczędności w skali roku dotyczące kosztów osobowych sięgną ok. 423,4 mln zł.
Zwrócono ponadto uwagę, że w razie uzyskania pozytywnej decyzji sądu o otwarciu postępowania sanacyjnego koszty zwolnień grupowych spółka będzie mogła sfinansować z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Gdy na początku lipca zarząd PKP Cargo informował o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych, wskazywał, że miałyby one nastąpić do 30 września 2024 r.
Pod koniec maja br. zarząd spółki zdecydował o skierowaniu do 30 proc. pracowników na tzw. nieświadczenie pracy. Zaproponował też rozwiązanie zakładowego zbiorowego układu pracy i porozumienia ws. wzajemnych zobowiązań stron układu. W czerwcu zaś podjął uchwałę o jednostronnym rozwiązaniu, z upływem 24-miesięcznego okresu wypowiedzenia, Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, a 27 czerwca zdecydował o złożeniu wniosku do sądu o otwarcie postępowania sanacyjnego.
Jak wyjaśniał 10 lipca p.o. prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka, spółka jest zadłużona, nie reguluje części zobowiązań, nie płaci dużej części faktur i wymaga gruntownych działań restrukturyzacyjnych, ale zachowuje płynność finansową.
- Nie ma pomysłu upadłości, likwidacji albo zamknięcia. Celem działań obecnego zarządu jest naprawienie chorej sytuacji, w której znalazła się spółka we wszelkich aspektach: taborowym, finansowym, organizacyjnym - powiedział Wojewódka.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.