REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 czerwca 2024 06:20 Polska Agencja Prasowa

Raport: Ponad 2/3 badanych uważa, że AI będzie coraz bardziej poprawiać jakość życia

Jako jedno z głównych ułatwień związanych z rozwojem AI Polacy uważają brak konieczności wykonywania powtarzalnych i nudnych czynności
fot: pixabay.com

Ponad 2/3 badanych uważa, że sztuczna inteligencja będzie coraz bardziej poprawiać jakość życia, a 70 proc., że usprawni procesy produkcyjne i usługowe - wynika z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz.

Jak wynika z raportu, jako jedno z głównych ułatwień związanych z rozwojem AI Polacy uważają brak konieczności wykonywania powtarzalnych i nudnych czynności. Wskazało tak dwie trzecie badanych w wieku 15-26 lat oraz ponad połowa respondentów z pozostałych grup wiekowych - podano.

- Na pozytywny odbiór sztucznej inteligencji wpływa przede wszystkim widoczny potencjał poprawy jakości życia, który zauważa dwie trzecie badanych, a także usprawnienia procesów produkcyjnych oraz usługowych (70 proc. wskazań) - powiedziała, cytowana w raporcie, jego autorka Izabela Franke.

Dodała, że większy sceptycyzm widać z kolei w przypadku pozytywnego wpływu AI na rozwiązanie globalnych problemów takich jak najpowszechniejsze choroby czy globalne ocieplenie.

- Tu nieco mniej niż połowa badanych wierzy, że sztuczna inteligencja faktycznie może przynieść realne zmiany na lepsze - przekazała.

W raporcie zaznaczono, że w społeczeństwie pojawiają się również obawy związane z dalszym rozwojem AI. Niemal trzy czwarte badanych wskazało, że kwestie prywatności, bezpieczeństwa danych oraz odpowiedzialności związane z AI powinny być regulowanie odgórnie.

- Wśród najczęściej wymienianych obaw respondenci biorący udział w badaniu wskazywali na wzrost dezinformacji (72 proc. wskazań), umocnienie pozycji globalnych koncernów (69 proc. wskazań) czy też wykorzystanie AI w celach militarnych (72 proc. wskazań) - zaznaczyła Izabela Franke. Dodała, że siedmiu na dziesięciu respondentów obawia się, że AI odbierze ludziom pracę.

Od 78 do 84 proc. respondentów we wszystkich grupach wiekowych przyznało, że edukacja i budowanie świadomości społecznej na temat możliwości i zagrożeń związanych z AI są kluczowe dla kształtowania przyszłości, w której technologia ta służy ludzkości w sposób zrównoważony i etyczny.

Raport: Żyjesz w Phygitalu choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline? - powstał na podstawie badania ilościowego CAWI na panelu online. Badanie zostało zrealizowane metodą doboru kwotowego wg wybranych grup pokoleniowych (15-26 lat: 25 proc; 27-42 lat: 25 proc; 43-58 lat: 25 proc; powyżej 58 lat: 25 proc) przy współpracy Future Mind i SW Research w dniach 24.11-03.12.2023. Zrealizowana próba wyniosła N=1211.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NAAUR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rozważają wznowienie wydobycia z zamkniętych kopalni
2 lipca 2024
25,952 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]