REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 maja 2024 10:07 Portal gospodarka i ludzie autor: MOKR

Rybnik powalczy o tytuł „Zielonej Stolicy Europy”

Zwycięzcę tegorocznej edycji konkursu poznamy w październiku
fot: UM Rybnik/L. Tyl

Miasto Rybnik, z inicjatywy i przy wsparciu Łukasza Kohuta, posła do Parlamentu Europejskiego, złożyło wniosek aplikacyjny w konkursie „Zielona Stolica Europy”. To konkurs, w ramach którego co roku jednemu europejskiemu miastu przyznawane jest to szczególne wyróżnienie. Rybnik będzie oceniany w 7 kategoriach (powietrze, woda, bioróżnorodność, odpady, hałas, adaptacja do zmian klimatu oraz łagodzenie zmian klimatu).

- Trzeba się chwalić i pokazywać osiągnięcia samorządu i mieszkańców Rybnika. Nie byłoby zielonej transformacji, zmian w sposobie ogrzewania, gdyby nie mieszkańcy, którzy w tych zmianach aktywnie uczestniczyli, decydując się na wymianę kopciuchów – przekonuje europoseł Łukasz Kohut. - Rybnik zrobił fenomenalną robotę, o której wiedzą już insiderzy polityczni, ale nie wiedzą jeszcze obywatele Polski i Europy. Chciałbym, aby Rybnik uzyskując tytuł Zielonej Stolicy Europy, albo chociaż dostając się do finału konkursu, pokazał im, że taka transformacja jest możliwa. Gdyby to się udało, bylibyśmy pierwszym polskim miastem w finale tego konkursu - dodaje.

Tytuł Zielonej Stolicy Europy jest przyznawany co roku jednemu europejskiemu miastu, które pokazało, że wiedzie prym pod względem zrównoważenia środowiskowego, społecznego i gospodarczego. W konkursie udział mogą wziąć miasta liczące powyżej 100 tys. mieszkańców, a w przypadku państw, w których nie ma tak dużego miasta, dopuszczone jest największe miasto w kraju. Głównym przesłaniem tej inicjatywy jest to, że Europejczycy mają prawo żyć w miastach, które dążą do poprawy jakości życia swoich mieszkańców i do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko w skali globalnej. Przekaz ten wyrażony jest w skrócie sloganem „W zielonych miastach żyje się przyjemniej”.

- Uczestnictwo w tym konkursie to z jednej strony bardzo ambitne wyzwanie, z drugiej jednak, powinniśmy pokazywać nasze osiągnięcia w walce ze smogiem: inwestycje w termomodernizację, pozyskiwanie gigantycznych środków na walkę o czyste powietrze, ale też innowacje, które w Rybniku zaistniały, jak autobusy wodorowe, stacja tankowania wodoru i pewien trend, który chcemy zapoczątkować: od Rybnickiego Okręgu Węglowego do Rybnickiego Okręgu Wodorowego - mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera. - Myślę, że to są ważne argumenty, które warto pokazać. Z miasta, które nazywane było stolicą smogu, w ciągu kilku lat zrobiliśmy miasto, będące liderem walki ze smogiem, pokazywane w całej Polsce jako miasto, które poradziło sobie z tym problemem.
Wyróżnienie, o które walczy Rybnik to dalsza zachęta do wdrożenia najlepszych praktyk inwestycyjnych, mających na celu poprawę jakości życia mieszkańców, dbając jednocześnie o środowisko.

- Ważne jest, by dalej podejmować starania, mające na celu ulepszenie środowiska miejskiego oraz rozwój w stronę jak najzdrowszych i jak najbardziej zrównoważonych standardów życia - przekonuje Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. - Otrzymanie tytułu Zielonej Stolicy Europy jest dla miasta dużym zaszczytem, a główna nagroda w postaci 600 tys. euro powoli na dalszy rozwój zielonych inwestycji w Mieście Rybniku. Sam proces selekcji jest bardzo rygorystyczny - zaznacza prezydent.
Jako kandydat do tytułu Miasto Rybnik musi dostarczyć wiele danych, statystyk i zestawień dotyczących sytuacji w 7 kategoriach (powietrze, woda, bioróżnorodność, odpady, hałas, adaptacja do zmian klimatu oraz łagodzenie zmian klimatu) i to na tej podstawie wyłaniani są zwycięzcy.

W lipcu ogłoszone zostaną miasta-finaliści, zaś zwycięzcę tegorocznej edycji konkursu poznamy w październiku.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • DBQUB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
56.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]