Stosowanie skutecznej ochrony antywłamaniowej w firmie jest dla każdego przedsiębiorcy niezwykle ważnym aspektem. To właśnie w biurach najczęściej przechowuje się niezbędne dokumenty i umowy, zawierające dane osobowe właścicieli czy kontrahentów. Znaleźć można tam również podstawowe wyposażenie, które w kontekście słabo chronionych budynków, jest zazwyczaj łatwym celem dla złodziei i włamywaczy. Niezależnie od tego, czy prowadzimy działalność w większym, czy też mniejszym mieście – zagrożenie zawsze pozostaje realne, a ryzyko znalezienia się osoby niepowołanej wewnątrz obiektu jest spore.
Dlatego też, niezwykle istotne jest zadbanie o prawidłową ochronę instytucji, bez względu na jej lokalizację czy rodzaj podejmowanych działań. Można to zrobić na wiele sposobów, które, szczególnie w połączeniu, zmniejszą ryzyko włamania i kradzieży. Niemniej ważne pozostają systemy do przeciwdziałania niefortunnym zdarzeniom. Pozwalają one na zminimalizowanie szkód w budynku, powstałych na skutek sytuacji losowych.
Systemy alarmu i monitoring – dlaczego są tak ważne?
Alarm stał się narzędziem powszechnie stosowanym w obiektach firmowych. Jego integracja z urządzeniami mobilnymi może w dużym stopniu przyczynić się do wykrycia potencjalnej próby włamania i kradzieży. Odpowiednio rozmieszczone czujniki ruchu pozwalają na namierzenie złodzieja – to prowadzi do uruchomienia sygnału dźwiękowego i poinformowania ochrony oraz innych wskazanych osób, np. właściciela obiektu.
Przepisy dotyczące bezpieczeństwa budynków komercyjnych wymagają uwzględnienia ochrony przeciwpożarowej w obiekcie. Fot: Materiał partnera
Całe zajście można zarejestrować również kamerą wchodzącą w skład firmowego systemu monitoringu. W ten sposób, gdy nie udałoby się zatrzymać sprawcy na miejscu, znacznie łatwiej będzie do niego dotrzeć poprzez zapisy nagrań.
Kontrola dostępu i ochrona przed osobami nieupoważnionymi
Oprócz montażu drzwi antywłamaniowych, coraz częściej stosowanym środkiem ochrony w firmie są czytniki zbliżeniowe. Pozwalają one na wejście do danej strefy jedynie uprawnionym do tego osobom. Mogą być zamontowane nie tylko przy wejściu do biura czy gabinetów, ale też przy szlabanach prowadzących na parking firmowy. Sposób i forma identyfikacji są dowolne, w pełni zależą od preferencji przedsiębiorcy.
Do pewnego czasu, najpopularniejszym rozwiązaniem było korzystanie z kart, które czytniki zbliżeniowe rozpoznawały poprzez technologię RFID. Najnowsze typy tych urządzeń uwzględniają już jednak możliwość stosowania identyfikatorów w wersji mobilnej. Komunikacja odbywa się za podstawie NFC bądź BLE. Ma to na celu zwiększenie wygody i bezpieczeństwa, gdyż znacznie trudniej jest zgubić telefon od karty zbliżeniowej. Co więcej, czytniki zbliżeniowe mogą występować również w wersji na odcisk palca bądź rozpoznanie twarzy.
Systemy przeciwpożarowe – dlaczego warto mieć je u siebie w firmie?
Przepisy dotyczące bezpieczeństwa budynków komercyjnych wymagają uwzględnienia ochrony przeciwpożarowej w obiekcie. Takie systemy mają najczęściej za zadanie wykryć i ugasić pojawiający się ogień przy użyciu zraszaczy. Warto zainwestować w tę instalację przede wszystkim dlatego, iż nie chodzi w tym przypadku tylko o ochronę mienia, ale i bezpieczeństwo ludzi znajdujących się wewnątrz budynku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.