REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 października 2023 10:50 Polska Agencja Prasowa

Doświadczenie najstarszych pracowników docenia ponad 60 proc. osób pokolenia Z

Najmłodsi pracownicy u najstarszych najbardziej doceniają: doświadczenie (62 proc.), wiedzę (53 proc.), lojalność (37 proc.), opanowanie (33 proc.), empatię (20 proc.) i pracowitość (17 proc.)
fot: unsplash

Osoby pokolenia Z, czyli urodzone po połowie lat 90, u najstarszych pracowników doceniają doświadczenie (62 proc.), wiedzę (53 proc.) i lojalność (37 proc.) - wynika z badania Nowe prawa rekrutacji. Jednocześnie wskazują, że kreatywność czy ambicja to nie są najmocniejsze strony pokolenia silver.

Zgodnie z badaniem Nowe prawa rekrutacji portalu pracuj.pl, 77 proc. ogółu respondentów uważa, że osoby dopiero wchodzące na rynek mogą sporo uzyskać, jeśli trafią na dobrych, doświadczonych mentorów. Jak wskazano w raporcie, posiadanie starszego i bardziej doświadczonego przewodnika może być kluczowe z wielu powodów, m.in. dzięki przekazywaniu wiedzy zawodowej, a także poprzez zapewnienie wsparcia emocjonalnego i tworzenie pozytywnego środowiska pracy.

Również 77 proc. ankietowanych twierdzi, że osoby z każdej generacji mogą wprowadzić coś pozytywnego i unikalnego do środowiska pracy. Jak zaznaczono, zgadza się z tym 74 proc. przedstawicieli pokolenia Z i 83 proc. badanych w przedziale wiekowym 55-65 lat.

Z twierdzeniem, że firmy, w których znajdują się przedstawiciele różnych pokoleń, mogą osiągać lepsze wyniki, zgadza się 68 proc. badanych, przy czym w największej mierze wierzą w to osoby z pokolenia silver (83 proc.). Dodano, że 61 proc. respondentów zgadza się z opinią, że osoby z najstarszego pokolenia pracowników mogą sporo się nauczyć od osób wchodzących na rynek pracy.

Sami zainteresowani w większości zgadzają się z tym stwierdzeniem - taką deklarację składa 6 na 10 przedstawicieli pokolenia silver i nieco więcej, bo 63 proc. osób w wieku 18-24 lata - podano.

Jak wynika z raportu, 61 proc. przedstawicieli silver generation uważa, że pokolenie Z to osoby, które szybko się uczą. 43 proc. dodaje, że zetki są ambitne, 37 proc. docenia ich kreatywność, 23 proc. ocenia najmłodszych jako osoby o elastycznym podejściu, a 21 proc. podkreśla ich innowacyjność.

Co ciekawe jednak, mimo docenienia kompetencji zetek, starsza grupa pracowników w małym stopniu określa tę grupę jako pracowitą (11 proc.), posiadającą odpowiednią wiedzę (9 proc.), empatię (9 proc.) czy lojalność (8 proc.) - wskazano

Jak zauważyła, cytowana w reporcie, Agnieszka Bieniak z Grupy Pracuj, w odpowiedziach starszych pokoleń poza wiarą w kompetencje młodszych pracowników wybrzmiewa także niższy poziom wiary w wartości pokolenia Z, takie jak lojalność czy pracowitość, ale także empatię, wiedzę czy doświadczenie.

- Nie powinniśmy jednak czytać tej oceny jako negatywnej, bo brak wiedzy czy doświadczenia wśród młodych wynika przecież bezpośrednio z tego, że wchodzą oni dopiero na rynek pracy. Kwestia lojalności pozostanie sporna, bo Zetki w przeciwieństwie do ich starszych kolegów rzeczywiście będą zmieniać pracę do momentu, aż znajdą tę najlepszą dla siebie - oceniła ekspertka.

W raporcie przekazano, że najmłodsi pracownicy u najstarszych najbardziej doceniają: doświadczenie (62 proc.), wiedzę (53 proc.), lojalność (37 proc.), opanowanie (33 proc.), empatię (20 proc.) i pracowitość (17 proc.). Zdaniem badanych przedstawicieli pokolenia Z nie są najmocniejszymi stronami pokolenia silver: kreatywność (8 proc.), ambicja (6 proc.), elastyczność (4 proc.) oraz w najmniejszym stopniu na równi innowacyjność i szybka nauka (po 3 proc.).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QSBWS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]