Dobranie odpowiedniego dla firmy wsparcia sprzedaży umożliwia zwiększenie zysków oraz nawiązanie długofalowych relacji z klientami. Dzięki wdrożeniu nowych rozwiązań jakość obsługi oraz przejrzystość procesu zaowocuje dodatkowo większą liczbą osób zainteresowanych produktami w przedsiębiorstwie, co przełoży się na rozwój całej firmy.
Co to takiego wsparcie sprzedaży?
Wsparcie sprzedaży (ang. sales support) to zestaw działań, narzędzi i procesów, które są projektowane i wdrażane w celu poprawy efektywności i skuteczności procesu sprzedażowego. Obejmuje ono szeroki zakres działań mających na celu pomaganie zespołowi sprzedaży w osiąganiu lepszych wyników, zaspokajaniu potrzeb klientów oraz skuteczniejszym budowaniu relacji handlowych. Wsparcie sprzedaży ma na celu stworzenie warunków, w których zespół może działać efektywnie i sprawnie, co jest istotne w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, ponieważ pomaga firmom lepiej wykorzystać swoje zasoby, zwiększyć sprzedaż, zadowolenie klientów oraz budować trwałe relacje handlowe. Działa to na korzyść zarówno zespołu sprzedaży, jak i całej organizacji.
Jakie są metody wsparcia sprzedaży?
Wsparcie sprzedaży obejmuje wiele różnych metod i narzędzi, które mają na celu pomóc w osiąganiu lepszych wyników i efektywniejszej pracy. Odbywa się to na dwóch różnych płaszczyznach (field marketing oraz trade support). Do trade support można zaliczyć m.in.:
1. Merchandising profesjonalny - wdraża standard ekspozycji, czyli przygotowanie strategii obecności produkcji w miejscu sprzedaży i odpowiednią prezentację.
2. Outsourcing sales force - inaczej przygotowanie odpowiednich działań pod potrzeby klienta np. rozwiązania IT, bieżące zarządzanie lub rekrutacja i szkolenie pracowników.
3. Audyty - dzięki audytom możliwe jest określenie punktów, które wymagają optymalizacji. Zwykle obejmują badania sprzętów i produktów, sposobów wystawiania, lub rozlokowania materiałów reklamowych.
4. Dystrybucja i obsługa POS - dopasowanie materiałów promocyjnych, ofert lub innych działań mające na celu najbardziej atrakcyjne zaprezentowanie produktów do sprzedaży.
5. Inwentaryzacje - realizacja inwentaryzacji bez względu na skale i stopnie trudności.
Informacje na temat drugiej płaszczyzny i jej rozwiązań można znaleźć na stronie -> https://oexcursor.pl.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.