REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 maja 2023 10:02 Polska Agencja Prasowa

Branżą, w której najczęściej rozważano zmianę pracy, jest sprzedaż

Według badania dla ponad połowy współczesnych pracowników z pokolenia Y i Z praca stanowi kluczowy element w życiu
fot: pexels

Jedna trzecia pracowników generacji Y i Z rozważa zmianę pracy, co piąty badany myśli o przebranżowieniu - wynika z badania RocketJobs.pl. Jak podano, branżą, w której najczęściej rozważano zmianę pracy, jest sprzedaż.

Badanie przeprowadzono wśród pracowników biurowych. Na jego bazie powstał raport pod hasłem Jak pracować, by nie żałować? - generacja Z i pokolenie Y o żalu, satysfakcji i ryzyku w pracy.

Według badania dla ponad połowy współczesnych pracowników z pokolenia Y i Z praca stanowi kluczowy element w życiu. Ponad sześciu na dziesięciu respondentów twierdzi, że odczuwa szczęście w pracy. Co piąty badany wskazał, że w pracy nie jest szczęśliwy.

W kontekście satysfakcji wśród badanych analizowane były m.in. takie aspekty, jak: wynagrodzenie, dynamika pracy, perspektywy rozwoju czy relacje ze współpracownikami. Im młodsi byli pracownicy, tym większą satysfakcję czerpali z elastycznego czasu pracy i możliwości awansu. Wśród starszych Igreków (36-45 lat) aspekty te cieszyły około jedną czwartą uczestników, natomiast wśród Zetek (wiek 19-27 lat) zadowolenie z możliwości pracy zdalnej przekraczało próg 50 proc. Biorąc pod uwagę całokształt odpowiedzi dla niemal trzech czwartych respondentów praca nie jest źródłem pełnej satysfakcji - podkreślono w raporcie.

Wskazano, że jednym z głównych powodów niezadowolenia z pracy jest wysokość wynagrodzenia. Prawie 50 proc. Zetek i starszych Igreków (36-45 lat) oraz 60 proc. młodszych przedstawicieli pokolenia Y (28-35 lat) było niezadowolonych z poziomu zarobków. Jak podano, pozostałe elementy środowiska zawodowego generowały znacznie mniejsze niezadowolenie (między 19 a 30 proc.), widać było też różnice pokoleniowe. Z dynamiki pracy niezadowolony był około co czwarty przedstawiciel pokolenia Y i co trzeci pracownik z generacji Z. Co trzecia osoba z Zetek wolałaby więcej pracować zdalnie, natomiast wśród starszych Igreków podobne preferencje wykazywał mniej niż co szósty badany. Starsi uczestnicy badania byli również nieco bardziej niezadowoleni z poziomu stabilności pracy i systemów premiowych niż młodsi respondenci.

Z badania wynika, że 62 proc. pracowników biurowych odczuwa żal związany z decyzjami zawodowymi. 16 proc. ankietowanych odpowiedziało, że nie żałuje niczego. Trzech na dziesięciu ankietowanych żałowało, że nie rozpoczęło pracy zawodowej wcześniej. Nieco ponad jedna czwarta badanych zadeklarowała odczuwanie żalu związanego ze zbyt małą przedsiębiorczością, aktywnością czy odwagą, np. badani żałowali niewyjechania do pracy za granicę, zasiedzenia się w miejscu pracy, które nie dawało im satysfakcji, nieproszenia o podwyżkę czy brania na siebie zbyt wielu obowiązków. W kontekście rozwoju osobistego badani na pierwszym miejscu stawiali żal dotyczący nieprzykładania się do nauki języków obcych (52 proc.), drugie miejsce zajęło nierozwijanie własnych pasji i talentów (46 proc.).

Czterech na dziesięciu ankietowanych uznało swoje kroki zawodowe za rezultat przemyślanych decyzji i planów. 44 proc. widziało w tym efekt przypadku. 70 proc. ankietowanych uważa, że wszystko, co do tej pory osiągnęli, zawdzięczają wyłącznie sobie.

Mniej więcej co czwarty z respondentów twierdzi, że od zawsze pracował w obecnej branży. 40 proc. starszych przedstawicieli pokolenia Y i 20 proc. młodszych Igreków przebranżowiło się (wśród Zetek z uwagi na wiek i krótszy staż pracy odsetek ten wyniósł znacznie mniej - 11 proc.). Jak podkreślono, 57 proc. z nich oceniło ten proces jako łatwy lub bardzo łatwy.

Prawie jedna trzecia badanych pracowników zadeklarowała, że chciałaby zmienić pracę. Prawie 20 proc. chce zmienić też branżę, jednak prawie 40 proc. z nich nie podejmuje żadnych działań w tym celu. Branżą, w której najczęściej rozważano zmianę pracy, jest sprzedaż (39 proc.), zaś najrzadziej poszukiwanie nowego zajęcia brały pod uwagę osoby zajmujące się designem (15 proc.).

42 proc. badanych wskazało, że choć ich praca nie jest idealna, to są w niej elementy, które lubią, a 35 proc. deklaruje, że przed odejściem z obecnej pracy powstrzymują ich zażyłe relacje ze współpracownikami.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SUJXP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
35 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]