REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 maja 2023 12:39 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz 2.4 tys. odsłon

Wygodniej dojedziemy do likwidowanej kopalni Krupiński

Konsekwencją wybranego wariantu robót ma być całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na trasie Żory - Pszczyna na czas prac
fot: Tomasz Rzeczycki

Do likwidowanej kopalni Krupiński w Suszcu będzie można wygodnej dojechać pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe planują podwyższenie peronów i montaż nowych ławek na przystanku Suszec Kopalnia, ale nie tylko na nim. Remont obejmie całą jednotorową trasę Żory - Pszczyna, a to oznacza jej czasowe zamknięcie z powodu prac budowlanych.

– PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą przetarg na projekt i budowę zadania „Prace na linii kolejowej nr 148 na odcinku Pszczyna – Żory”. Planowana jest realizacja inwestycji w latach 2023-2026. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Efektem zadania będzie lepszy dostęp do kolei na linii Pszczyna – Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w stronę Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy. Sprawniejsze będą podróże i przewóz towarów. Dzięki podniesieniu prędkości pociągów skróci się czas przejazdu o około 10 min, czyli z 32 min do około 22 min. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu - wylicza Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Linia kolejowa nr 148 łączy Pszczynę z Rybnikiem. Ma około 35 km. Jej liczący ponad 21,8 km fragment między Pszczyną a Żorami jest jednotorowy i takim ma pozostać. Wymiana obejmie ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne, czyli mosty i przepusty oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Pomiędzy Pszczyną a Żorami będą wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwi nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się - opisuje Katarzyna Głowacka z PKP PLK.

Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Ponieważ linia kolejowa 148 jest między Żorami i Pszczyną linią jednotorową, w związku z tym przewiduje się wstrzymanie ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych.

Obecnie ruch na trasie Pszczyna - Żory jest śladowy. Ruch pasażerski to 4 pary pociągów na dobę w dni robocze oraz 2 w dni wolne. W marcu 2023 r. linią kursowało około 50 pociągów towarowych.

Po zakończeniu prac układ torowy będzie zbliżony do obecnego. Zakres prac nie przewiduje np. budowy łącznic pozwalających omijać stacje Żory i Pszczyna, w celu umożliwienia przejazdów z kierunku od Strumienia przez Suszec na Tychy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • HPLDX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]