Aktualnie sztygar z Mysłowic-Wesołej lata w barwach Aeroklubu Rybnickiego Okręgu Węglowego. Podniebnej pracy nie brakuje. Głównym zajęciem pilotów jest przebazowywanie samolotów do przeglądów technicznych na trasach z Rybnika do Warszawy, Grudziądza i Miłoszyc. Piloci latają obecnie maszynami typu: Cessna 172, PS-28 Cruiser, PZL 101 Gawron i PZL 104 Wilga.
Przebazowywanie samolotów
Może kogoś zdziwi fakt, że podróż z Rybnika do Warszawy trwa dwie godziny, podczas gdy pociąg Intercity Premium pokonuje tę odległość w niecałe trzy, oczywiście, jeżeli na swojej trasie nie napotka utrudnień.
– Średnia prędkość naszych samolotów wynosi ok. 160-200 km na godzinę. Trzeba jednak omijać strefy aktywne, wcześniej zarezerwowane np. przez wojsko lub służbę cywilną. A poza tym pilotowanie samolotu to czysta przyjemność. Kto ma wątpliwości, niech sam spróbuje – podsumowuje Marek Biber.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.