Mimo wzrostu cen węgla, nie podrożeją na razie bilety na pociągi pasażerskie prowadzone lokomotywą parową. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu prowadzi obecnie przygotowanie do nowego sezonu przewozowego.
– Nie przewidujemy wzrostu cen biletów. Najprawdopodobniej zostaną na tym samym poziomie, co w roku ubiegłym. Węgiel kupujemy na bieżąco, w miarę potrzeb, nie gromadzimy jakiś szczególnie dużych zapasów. Pociągi prowadzone parowozem będą kursowały co tydzień – termin rozpoczęcia kursowania pociągów w sezonie 2023 nie jest jeszcze ostatecznie ustalony ze względu na liczne prace toczące się zarówno na naszym torze, jak i w jego sąsiedztwie. Niektóre z nich rodzą konieczność ograniczenia ruchu na naszej linii. Przewidywany termin rozpoczęcia przewozów to maj - informuje Paweł Niemczuk, pełnomocnik zarządu i dyrektor do spraw administracyjnych w Stowarzyszeniu Górnośląskich Kolei Wąskotorowych.
Jak dotąd w roku 2023 nie kursowały jeszcze żadne pociągi pasażerskie, ani rozkładowe, ani czarterowe na zamówienie. Oprócz pociągów parowych, mają tak jak dotąd kursować pociągi prowadzone lokomotywą spalinową.
Wiadomo na pewno, że w tym roku nie pojedzie Srebrny Pociąg, umożliwiający na jednym bilecie przejazd dwoma pociągami z Katowic przez Bytom do przystanku Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra i zwiedzanie kopalni w Tarnowskich Górach.
– Srebrny Pociąg przestał kursować ze względu na pandemięCOVID oraz spowodowane tym zmiany w budżecie samorządu województwa śląskiego, a aktualnie nie ma możliwości dojazdu pociągiem normalnotorowym z Katowic do Bytomia ze względu na trwającą przebudowę stacji Bytom oraz linii kolejowej nr 131. Przewidywany termin zakończenia prac to rok 2024 - uzasadnia dyrektor Paweł Niemczuk.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.