Platformę współpracy organizatorów konferencji, hotelarzy, instytucji kultury i organizacji przedsiębiorców tworzy Śląska Organizacja Turystyczna. W czwartek podpisała ona porozumienia z 18 podmiotami chcącymi działać na rzecz rozwoju turystyki biznesowej w ramach Silesia Convention Bureau.
Convention bureaux to wyodrębnione części działów promocji, najczęściej w organizacjach turystycznych, skupiające się na turystyce biznesowej. Pierwszą strukturę tego typu stworzyła w 2002 r. Polska Organizacja Turystyczna. Teraz podobną formułę zastosowała Śląska Organizacja Turystyczna (ŚOT), zapraszając do wspólnego konsorcjum zainteresowane instytucje, firmy i organizacje.
Porozumienia z pierwszymi 18. podmiotami w ramach Silesia Convention Bureau prezes ŚOT Adam Wawoczny i marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski podpisali w czwartek na Stadionie Śląskim, który również stał się partnerem platformy.
Wśród pozostałych konsorcjantów są m.in. hotele, organizatorzy wydarzeń biznesowych, Akademia Wychowania Fizycznego oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Regionalna Izba Gospodarcza, Zamek Piastowski w Raciborzu czy Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Uruchomienie platformy jest możliwe dzięki zwiększeniu składki członkowskiej do Śląskiej Organizacji Turystycznej przez samorząd woj. śląskiego - z 2 do 3 mln zł rocznie. Jak zaznaczył podczas czwartkowej uroczystości marszałek woj. śląskiego, działalność turystyczna w regionie rośnie - i przed pandemią sytuacja w tej dziedzinie była bardzo dobra, mimo obecnej w szerokiej świadomości łatki jego przemysłowego charakteru.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.