Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
xxx
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 listopada 2022 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz

Magistrala Węglowa w fazie demontażu?

Na stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci trakcyjnej, peronów
fot: Tomasz Rzeczycki

Po likwidacji kopalń, przyszedł w mieście czas na likwidację kolei. Takie wrażenie można odnieść, oglądając rejon hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Zniszczone perony, rozebrane tory, zdemontowana sieć trakcyjna nie są jednak zwiastunem zamknięcia linii kolejowej nr 131, znanej potocznie jako Węglówka bądź Magistrala Węglowa.

Wręcz przeciwnie - przewozy węgla z bytomskiej kopalni Bobrek oraz z innych kopalń są nadal prowadzone linią kolejową 131 Chorzów Batory - Tczew, wiodącą przez Bytom. Na czas prowadzonych robót wstrzymano całkowicie ruch pociągów pasażerskich, w tym Kolei Śląskich między Tarnowskimi Górami a Katowicami. Jesienią br. prace remontowe wkroczyły na teren Bytomia.

- Na stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci trakcyjnej, peronów. Zbudowane jest przejście w poziomie szyn do peronu tymczasowego. W listopadzie rozpoczęły się prace w tunelach pod halą i przy wiadukcie na ul. Zabrzańskiej. W stacji Bytom dwa przejścia podziemne zostaną przebudowane i dostosowane do nowego układu torowego oraz wyposażone w windy. Zostaną zbudowane trzy perony o zróżnicowanej długości krawędzi dla umożliwienia zatrzymywania składów mających długość do 400 m. Hala peronowa zostanie wyremontowana zgodnie z ustaleniami z konserwatorem zabytków. W rejonie peronów przebudowanych będzie dziewięć torów, łącznie na stacji Bytom zostanie przebudowanych 20 torów - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Na uwagę zasługuje zmiana funkcjonalności przejścia pod peronami, umożliwiającego dojście z dzielnicy Szombierki do centrum miasta. Przed rozpoczęciem remontu nie było ono szczególnie jasno oświetlone.

- Za eksploatację oświetlenia w przejściu podziemnym pod dworcem PKP odpowiada gmina Bytom. W najbliższym czasie nie planujemy doświetlenia tego przejścia. Nadmieniam, że zgodnie z projektem przebudowy hali peronowej dworca PKP, tak zwany tunel zachodni zostanie dostosowany do nowej lokalizacji peronów, dodatkowo zostaną w nim wykonane windy na perony oraz pochylnie od strony przystanku tramwajowego przy ul. Zabrzańskiej, jak również od strony dworca wraz z pochylnią wewnątrz tunelu dla usunięcia barier architektonicznych. Obecnie tunel zachodni ze względu na rozpoczęcie robót budowlanych jest zamknięty dla ruchu pieszego, a PKP PLK wyznaczyło tymczasowe przejście dla pieszych - stwierdza Tomasz Sanecki, zastępca naczelnika w Wydziale Komunikacji Medialnej i Promocji Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • AXNCJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni. Pięciu górników poszkodowanych, przodek zatrzymany
2 grudnia 2022
64511 odsłon
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu