Przy bytomskim dworcu PKP tuż obok siebie funkcjonują dwa perony piąte. Jeden z nich to peron, przy którym zatrzymują się Górnośląskie Koleje Wąskotorowe. Przy drugim - Koleje Śląskie kursujące na trasie Bytom - Gliwice. Jak doszło do takiej sytuacji?
Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory - Tczew, znana potocznie jako Magistrala Węglowa lub Węglówka, przechodzi na swym południowym krańcu przebudowę. Między Tarnowskimi Górami a Chorzowem Starym przepuszczane są pociągi z węglem, a ruch pasażerski został w marcu całkowicie wstrzymany.
Od 13 września 2022 r. zamknięta też została hala peronowa w Bytomiu. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały na zachód od niej nowy jenokrawędziowy betonowy peron, oznaczony numerem 5. Nie wzięto przy tym pod uwagę tego, że tuż przy hali peronowej, po jej południowej stronie, od dwudziestu lat funkcjonuje peron wąskotorowy. Potocznie nazywany jest on od lat peronem piątym. Nie dopilnowano tylko tego, by umieścić tam tablicę z takim numerem. Stąd też PKP PLK swojemu peronowi nadało taki numer.
- Peron zarządzany przez miasto Bytom, pełniący funkcję przystanku kolei wąskotorowej, nie ma widocznych oznaczeń „peron 5” - tłumaczy Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
To samo przyznają przedstawiciele stowarzyszenia, prowadzącego sezonowy ruch pociągów na linii wąskotorowej z Bytomia do Miasteczka Śląskiego.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.