REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 września 2022 11:26 Polska Agencja Prasowa

Dla poszukujących pracy kluczowa wysokość zarobków

Dla najmłodszych, wchodzących w rynek pracy, płaca nie jest tak istotna, jak dla starszych pracowników
fot: Materiały prasowe

- Dla 78 proc. badanych Polaków wysokość zarobków jest kluczowa przy wyborze pracy - wynika z badań Pracuj.pl. Dodano, że dla najmłodszych pracowników wchodzących na rynek wynagrodzenie nie jest tak istotne przy wyborze oferty, jak dla pozostałych grup wiekowych.

W badaniu podkreślono, że mniej niż połowa Polaków deklaruje, że czują się docenieni w obecnym miejscu pracy. Trudno się więc dziwić, że w ciągu ostatnich dwóch lat miejsce zatrudnienia zmienił co trzeci badany - wskazano.

Z badania Pracuj.pl wynika, że dla 78 proc. badanych Polaków wysokość zarobków jest kluczowa przy wyborze pracy. Podkreślono, że kandydatom zależy, by warunki finansowe były jasno zdefiniowane już na etapie oferty.

Jak podano, 71 proc. badanych twierdzi, że chętniej aplikowaliby na ofertę pracy, która od razu informuje o widełkach płacowych, bez zwlekania z podaniem szczegółów do dalszych etapów rekrutacji. Co więcej, w kontekście wysokiej inflacji większość Polaków uważa otwartą komunikację wynagrodzeń nie tylko za skuteczną zachętę do starania się o pracę, ale także powinność firm. Taką opinię wyraża aż 64 proc. badanych - wskazano.

Zdaniem autorów badania interesujące jest, że kobiety (81 proc.) częściej niż mężczyźni (74 proc.) lepiej postrzegają oferty, w których pokazane są widełki wynagrodzeń. Wpływ na to może mieć wskaźnik luki płacowej między płciami w Polsce, który wynosi 8,5 proc. Wskaźnik ten jest mierzony przez Eurostat i można go zdefiniować jako różnice w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn piastujących te same stanowiska i wykonujących te same obowiązki, tę samą pracę - zaznaczono.

Podkreślono, że Polki zajmujące te same stanowiska zarabiają średnio o 20 proc. mniej niż mężczyźni.

Jak poinformowano, dla najmłodszych pracowników wchodzących na rynek pracy (69 proc. grupy 18-24) wynagrodzenie nie jest tak istotne przy wyborze oferty, jak dla pozostałych grup wiekowych. Według autorów badania osoby rozpoczynające pracę zawodową zazwyczaj w większym stopniu od innych skupiają się na zdobyciu pierwszych doświadczeń i kompetencji, przydatnych na dalszych etapach kariery i negocjacjach finansowych z pracodawcami. Ta grupa wyraźnie częściej zwraca uwagę na możliwości szkolenia, oferowane przez pracodawcę - podano.

Z badania wynika, że elastyczne modele pracy wciąż odgrywają zauważalną rolę przy wyborze pracodawcy. Dowodzą tego odpowiedzi osób, które mają za sobą doświadczenie pracy zdalnej lub hybrydowej. 73 proc. z nich jest lepiej nastawionych do ofert, w których pracodawca podkreśla możliwość dowolnego wyboru modelu wykonywania obowiązków - wskazano.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupy 2128 Polaków.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JCANS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ministerstwa, prezesi i związkowcy będą rozmawiać o kopalni
4 lutego 2025
11.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]