Zabytkowy tramwaj wraca na tory w Bytomiu, a na kilku liniach pasażerów czekają inne rozkłady. Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach pod koniec czerwca i na początku lipca wprowadza zmiany w funkcjonowaniu części linii komunikacji pasażerskiej.
Od soboty 25 czerwca pojawiły się dodatkowe kursy linii autobusowych, umożliwiających dojazd do kilku kąpielisk i ośrodków rekreacyjnych nad wodą. Znaczna część tych kąpielisk to akweny pogórnicze, powstałe w dawnych wyrobiskach po eksploatacji piasku podsadzkowego czy gliny.
Tak jak w ubiegłych latach, tylko w wakacyjne soboty i niedziele obsługiwana będzie przez autobusy linii 98 Dolina Górnika w Chorzowie. Nie zmieniła się też częstotliwość, zakładająca siedem par kursów w soboty i pięć par w niedziele.
W rejon trzech zbiorników wodnych po eksploatacji piasku podsadzkowego w Rogoźniku dojeżdżają z Bytomia autobusy linii 52 i 700. Na linii 52 z Bytomia tak jak w poprzednich latach na czas wakacji dołożone zostały w soboty i niedziele dwa kursy o godzinach 11.45 oraz 19.35, a na linii 700 - dwa dodatkowe o godzinach 10.40 i 17.15. Prócz tego na linii 700 nastąpi od 2 lipca zmiana rozkładu jazdy w dni robocze dotycząca jednej pary kursów porannych.
Tuż pod Kąpielisko Leśne w Zabrzu przy ul. Srebrnej, powstałe w 1936 r. w miejscu wyrobiska po eksploatacji gliny, dojechać można w wakacje liniami autobusowymi 250 i 659. Okrężna linia autobusowa 659 z zabrzańskiego dworca jak co roku ma w rozkładzie osiem par kursów, co oznacza, że 16 razy w ciągi dnia będzie okazja podjechać na kąpielisko. Autobusy startują spod dworca PKP Zabrze od 9:33 aż do 18:37.
Od 15 do 20 minut powinna potrwać podróż z Placu Piastów w Gliwicach pod Kąpielisko Leśne w Zabrzu autobusami linii 250. Autobusy będą tamtędy kursować nawet w nocy, gdy kąpielisko jest zamknięte. Rozkład przewiduje bowiem np. kursy z Gliwic do Zabrza rozpoczynające się siedem minut po północy.
Na linii tramwajowej nr 38, kursującej po całej długości ul. Piekarskiej w centrum Bytomia, do 1 lipca jeździł tramwaj niskopodłogowy typu MF11B. Od soboty 2 lipca 2022 r. wraca na tą linię tramwaj wysokopodłogowy typu N, wyprodukowany w latach 50. XX wieku w zakładach Konstal w Chorzowie. Tego dnia zmienia się też rozkład jazy linii 38. Dotąd w dni wolne od pracy tramwaj wyruszał z zajezdni Stroszek o godzinie 9:05, zatrzymując się na przystanku Stroszek Kopalnia o 9:12 i dojeżdżając do końcowego przystanku Bytom Powstańców Śląskich o 9:36. Od 2 lipca wyjazd w soboty i niedziele z początkowego przystanku przy zajezdni Stroszek przesunięty zostaje na godzinę ósmą. Przy kopalni Eko-Plus tramwaj 38 będzie więc można sfotografować o 8:07.
Drugi wysokopodłogowy tramwaj typu N od 2 lipca kursować będzie na linii nr 10. W tym wypadku wyjazdy z zajezdni Stroszek zaplanowano na godzinę 4:10 w dni robocze i 7:53 w soboty, niedziele i święta. Linia 10, kursująca na trasie Ruda Śląska Chebzie Pętla - Świętochłowice Piaśniki Skrzyżowanie - Chorzów Wodociągi obsługiwana będzie zarówno przez tramwaj typu N, jak i przez niskopodłogowiec typu MF11B. Dojazd z zajezdni Stroszek do Chebzia odbywać się będzie tak jak dotąd obok dawnej KWK Szombierki.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.