Bilety na połączenia realizowane przez Koleje Śląskie w ramach inicjatywy Wspólny Bilet można już kupić online, w systemie BILKOM, - poinformowały w piątkowym komunikacie Polskie Koleje Państwowe.
Jak wyjaśniają PKP, oznacza to, że już prawie wszyscy przewoźnicy, którzy w 2018 r. wyrazili chęć udziału w tym projekcie, sprzedają bilety na swoje połączenia w co najmniej jednym kanale dystrybucji (kasie biletowej lub systemie BILKOM).
Wspólny Bilet to usługa, dzięki której osoby korzystające z usług kolei w Polsce mogą kupić jeden bilet na całą podróż - niezależnie od tego, z jakich pociągów korzystają i na jakich trasach podróżują. Oferta dotyczy przewoźników z Grupy PKP oraz kolei regionalnych. Do tej pory ponad 1,2 mln osób skorzystało z tej usługi.
We Wspólnym Bilecie uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Polregio, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie oraz Arriva RP. Wspólny Bilet jest dostępny w okienkach kasowych wszystkich przewoźników uczestniczących w tej inicjatywie, a na podróże pociągami większości przewoźników także w systemie BILKOM (oprócz Kolei Mazowieckich).
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.
Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaci za kolejne kilometry trasy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.