Przedstawiciele Polskiej Grupy Górniczej odnieśli się do informacji zawartych w newsie zamieszczonym w serwisie Onet.pl pt. «Sprzedaż węgla przez internet pełna patologii. Onet dotarł do pośrednika. „Mam bota, który kupi wszystko w sklepie PGG”». Jak napisali tekst zawiera wiele nieścisłości i przekłamań.
Autor artykulu zamieszonego w Onecie, który ukazał się we wtorek, 7 czerwca, napisał że w zakupie węgla na stronie Polskiej Grupy Górnicze „pomagają” tzw. pośrednicy, którzy żądają za to 600 zł (to cena za tonę węgla). Do tego nielegalnego procederu mają wykorzystywać specjalne boty, które mają pierwszeństwo w logowaniu się do sklepu internetowego.
Do zawartych w artykule informacji odnieśli się przedstawiciele PGG. Jak wskazali artykuł zawiera wiele nieścisłości i przekłamań. Sformułowali je w punktach, które publikujemy w całości poniżej:
■ Nieprawdą jest, że PGG SA nie zamierza zajmować się problemem nieuczciwych pośredników w sprzedaży internetowej węgla. Spółka stosuje nowoczesne technologie chroniące przed możliwością automatycznego zakupu poprzez bot-y.
■ Technologie zabezpieczające sklep przed automatyzacją zakupów oparte są na mechanizmach sztucznej inteligencji stosowanych w rozwiązaniach czołowych firm światowych, które specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań służących do ochrony serwisów internetowych. Na bieżąco kontrolujemy działanie systemów ochrony sklepu i reagujemy na wszystkie wykryte nieprawidłowości transakcji, noszące znamiona automatyzacji zakupów.
■ Obserwowana przez nas ilość prób połączenia się z e-sklepem (sklep.pgg.pl) przekracza 100 tys. w ciągu sekundy. Tak duży ruch występuje w szczycie już po odfiltrowaniu ataków typu DDoS, mających na celu sparaliżowanie serwisów internetowych PGG SA.
■ Po przeprowadzonej sesji zakupu, PGG SA weryfikuje zrealizowane zakupy, a „podejrzane” transakcje przekazywane są organom ścigania.
■ Opisany w artykule mechanizm zakupu przez pośrednika przy obecnych zabezpieczeniach stosowanych w PGG SA nie zadziała, a osoba która w ten sposób chce uprościć sobie procedurę zakupu po prostu straci pieniądze przekazane „pośrednikowi”.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Nie wiem kto kogo wprowadza w błąd ale ja próbuję od samego początku otwarcia sklepu e-PGG , kupić dwie tony ekogroszku i nic!!!! Rozumiem tłok do półki z towarem ale miałem zakupy w koszyku, miałem wycenę razem z transportem a nigdy nie udało mi się dokonać zapłaty. Tak jakby coś blokowało moją transakcję. Dziekuje PGG za spędzenie dziesiątek godzin przed komputerem