REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 stycznia 2022 11:28 Portal gospodarka i ludzie autor: Tomasz Rzeczycki 2.3 tys. odsłon

Przez kopalnię Piekary na lotnisko w Pyrzowicach?

Linia kolejowa nr 887 w Piekarach Śląskich
fot: Tomasz Rzeczycki

Ślepo zakończona linia kolejowa nr 887 prowadzi do likwidowanej KWK Piekary w Piekarach Śląskich. Kopalnia zakończyła wydobycie w styczniu 2020 r. Jest pewna szansa, że w przyszłości po torze tym kursować będą już nie składy towarowe z węglem, lecz pociągi pasażerskie na lotnisko w Pyrzowicach.

Jednotorowa niezelektryfikowana linia nr 887 przebiega z południa na północ, od posterunku kolejowego Jup przy granicy Piekar Śląskich z Bytomiem pod samą kopalnię. Po drodze przechodzi w wielkim przepuście tunelowym pod autostradą A1. Miejsca zostawiono tam sporo, byłaby możliwość dobudowania drugiego toru.

W planach PKP Polskie Linie Kolejowe znalazło się odtworzenie niezelektryfikowanej, dawniej dwutorowej linii kolejowej nr 145 Radzionków - Piekary - Brzeziny Śląskie - Chorzów Stary, od której odgałęzia się tor do KWK Piekary. PKP PLK chciałaby skierowania tamtą trasą ruchu towarowego. Zamierzenie to zostało ujęte w dokumencie "PKP Polskie Linie Kolejowe SA, zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku".

Gdyby do tego doszło, możliwe byłoby kierowanie pociągów od strony Chorzowa i Katowic do Piekar Śląskich. Tego nie wyklucza Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

- Możliwości wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej, przebiegającej przez Piekary Śląskie, m.in. wykorzystanie linii kolejowej nr 145, 887 oraz dalej wspomnianej bocznicy dla połączenia Katowice – Chorzów – Piekary Śląskie – MPL Pyrzowice, są określone w poszczególnych wariantach opracowanych we Wstępnym Studium Wykonalności Kolei Metropolitalnej. Studium to dokument, który doprecyzuje zarówno zasadność wykorzystania konkretnej linii kolejowej lub korytarza transportowego, jak również kwestie zapotrzebowania i ewentualnej lokalizacji przystanków i tym samym wskaże najbardziej optymalne rozwiązania dotyczące rozbudowy całej sieci Kolei Metropolitalnej. Prace nad studium wykonalności Kolei Metropolitalnej mają potrwać do połowy 2024 roku - wskazuje Kamila Rożnowska, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

O wiele trudniejszą sprawą byłoby stworzenie trasy dojazdowej z Piekar Śląskich do lotniska. W tamtą stronę nie prowadzi już kopalniana bocznica i konieczny byłby nowy tor.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UYZVK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]