Na dziewięciu liniach kolejowych prowadzone były w 2021 r. prace, mające na celu usunięcie szkód górniczych. Objęły one zarówno linie magistralne, jak i trasy drugorzędne wykorzystywane w ruchu towarowym.
- W 2021 przeprowadzono naprawy na liniach 131, 138, 140, 142, 149, 159, 171, 657 oraz naprawę kompleksową na linii 172 prowadzącej do KWK Budryk - wylicza Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
W mijającym roku nie zanotowano przypadku, aby przedsiębiorca górniczy nie chciał uznać winy za spowodowanie szkody w infrastrukturze linii kolejowych.
- Prace wykonane przy usuwaniu szkód górniczych na infrastrukturze kolejowej finansują zakłady górnicze na podstawie podpisanych ugód i porozumień z PLK. PLK zawarły umowy ugody z przedsiębiorcami górniczymi grupy PGG S.A. i JSW S.A. oraz z prywatną kopalnią Eco Plus Bytom - dodaje Katarzyna Głowacka.
Odcinki, na których prowadzono prowadzono prace, znajdują się w województwie śląskim. Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew, zwana potocznie Węglówką, narażona jest na szkody górnicze szczególnie pomiędzy przystankami Bytom Północ i Bytom Karb. Natomiast linia kolejowa nr 138 łącząca stację Oświęcim ze stacją Katowice przebiega w rejonie działania KWK Piast-Ziemowit.
Pozostałe remontowane trasy to linia kolejowa nr 140 – łącząca Katowice z Nędzą; linia nr 141 - jednotorowa trasa Katowice Ligota - Katowice Kostuchna - posterunek odgałęźny Mąkołowiec koło Tychów; linia nr 149 Zabrze Makoszowy – Knurów – Leszczyny; linia nr 159 Żory – Pawłowice Śląskie; linia nr 171 Dąbrowa Górnicza Towarową - posterunek odgałęźny Panewnik w Katowicach; linia nr 172 Gierałtowice - Chudów - KWK Budryk; oraz linia kolejowa nr 657 Katowice Szopienice Północne - Katowice Muchowiec.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.