We wrześniu zakończono drążenie tunelu pod cieśniną Świna w Świnoujściu. Na wykonaniu podziemnego wyrobiska sprawa jednak się nie kończy. Kolejnym etapem jest dostosowanie i rozbudowa układu drogowego. Jaki wpływ inwestycja miała na środowisko przyrodnicze wysp Wolin i Uznam?
- W związku z budową tunelu nadleśnictwo nie odnotowało dotychczas negatywnego wpływu inwestycji na lasy i nieruchomości pozostające w naszym zarządzie. Urobek z drążonego tunelu nie był przewożony drogami leśnymi ani nie był składowany na terenach leśnych - informuje Marcin Stosik z Nadleśnictwa Międzyzdroje.
Równolegle z budową tunelu przewidywane jest utworzenie drogi szybkiego ruchu, umożliwiającej dojazd z głębi Polski. Obecnie do miasta prowadzi droga krajowa nr 3. W tym wypadku jednak nie obejdzie się bez ingerencji w drzewostany Lasów Państwowych.
- W związku z budową drogi szybkiego ruchu S3 przewidziane zostało wylesienie gruntów na powierzchni około 120 ha. Stosowne prace zostaną wykonane w leśnictwach: Troszyn, Dargobądz, Lubiewo oraz Karsibór. Najliczniej występującym gatunkiem na trasie przebiegu drogi jest sosna, jednakże z uwagi na zróżnicowanie gatunkowe drzewostanów wycince podlegać będą także pozostałe występujące gatunki, dęby, buki, olchy, brzozy. W przebiegu drogi występują drzewostany o zróżnicowanej strukturze wiekowej od młodników po starodrzewy - dodaje Marcin Stosik.
Zakończenie wszelkich robót przy budowie tunelu jest przewidywane na trzeci kwartał 2022 r. Natomiast przebudowa całej drogi krajowej nr 3, prowadzącej od granicy czesko-polskiej do Świnoujścia w drogę ekspresową, potrwa dłużej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.