PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 sierpnia 2021 13:14 Polska Agencja Prasowa

Uspokoją ruch na ul. Miarki w Bytomiu. Na próbę

Ulica Miarki to południowa część układu jednokierunkowych ulic, tworzącego w zwartej zabudowie obwodnicę ścisłego śródmieścia Bytomia
fot: GZM

Od początku września na kilka tygodni samorząd Bytomia wprowadzi próbną zmianę organizacji ruchu na przelotowej ul. Miarki w centrum miasta. Jezdnia z dwóch pasów zostanie zwężona do jednego, ruch ma zostać uspokojony przez zmiany toru jazdy, pojawić ma się miejsce dla rowerzystów.

Zmiany są efektem prac zespołu Metropolitalnej Szkoły Prototypowania, zorganizowanego przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Zespół w składzie ze specjalistami inżynierii ruchu, transportu publicznego, urbanistyki i rewitalizacji w czerwcu br. pracował z mieszkańcami ul. Miarki.

Ul. Miarki to południowa część układu jednokierunkowych ulic, tworzącego w zwartej zabudowie obwodnicę ścisłego śródmieścia Bytomia, którą wiedzie fragment drogi krajowej nr 94 i która jest początkiem dróg nr 11 i 79. W konsultacjach metropolitalnego zespołu mieszkańcy ul. Miarki zgłaszali potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa pieszych. Skarżyli się też na hałas, niską estetykę, brak zieleni, problemy z parkowaniem i brak przestrzeni rekreacyjnej.

Wnioski te potwierdzono badaniami. Okazało się, że średnia prędkość zdecydowanej większości pojazdów jest za wysoka, hałas przekracza normy, a we wschodniej części ulicy kierowcy często parkują nieprawidłowo. Oprócz tego, kierowcy w większości wybierają jazdę ul. Miarki, zamiast północną obwodnicą Bytomia, która umożliwia ominięcie centrum.

Efektem jest szereg zmian, które - zgodnie z wtorkową informacją bytomskiego magistratu - zostaną od września wprowadzone na ul. Miarki próbnie, na okres ok. półtora miesiąca.

Będą to: uspokojenie ruchu poprzez odgięcie toru jazdy samochodów (tzw. esowanie), zawężenie jezdni z dwóch do jednego pasa (na odcinku od gmachu poczty do budynku przy ul. Miarki 54), zwiększenie liczby miejsc parkingowych, wprowadzenie nowego przejścia dla pieszych (przy numerze 52) oraz drogi rowerowej (w większości północną stroną jezdni).

Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu pozwoli nam przetestować wprowadzone rozwiązania i poddać je badaniom i ocenie mieszkańców. Dzięki temu dowiemy się, co o zmianach sądzą użytkownicy drogi zanim wprowadzimy docelowe rozwiązania - powiedział cytowany we wtorkowej informacji miasta jego prezydent Mariusz Wołosz.

Zakres projektowanych zmian przedstawiono mieszkańcom na poniedziałkowym spotkaniu. Jak wynika z wtorkowej informacji padło m.in. pytanie, czy planowane jest ograniczenie na ul. Miarki ruchu samochodów ciężarowych. Miasto we wtorek podało, że aby uspokoić ruch w śródmieściu zamierza wnioskować do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zmianę przebiegu DK94.

Mieszkańcy ul. Miarki pytali też o zintegrowanie transportu autobusowego i tramwajowego w Śródmieściu Bytomia czy o trasę jazdy autobusu M3, która biegnie przez ul. Miarki. Rozmawiali o potencjalnych lokalizacjach nowych przejść dla pieszych.

We wtorkowej informacji miasta podano, że prototypowa organizacja ruchu zakłada obserwację zachowań użytkowników drogi i dostosowanie organizacji ruchu do potrzeb i zachowań pieszych i kierowców. Na projekt zmian organizacji ruchu ul. Miarki gmina Bytom otrzymała z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii 70 tys. zł dofinansowania.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • HNBPX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,522 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]